Voor vuurwerk gevluchte hond dood langs snelweg gevonden

Babiloot

VWC lid
Een hond die tijdens de jaarwisseling vluchtte voor het knallende vuurwerk, is donderdagmiddag dood teruggevonden langs de snelweg. Hond Bas uit Holten werd in de middenberm van de A1 bij Rijssen aangetroffen.

Boswachter Arend Spijker meldde de treurige vondst op Twitter, zo meldt De Stentor. De afgelopen weken werd druk gezocht naar de hond. Ook werden oproepen met een foto van Bas geplaatst op social media.

De eigenaar is door medewerkers van de dierenambulance op de hoogte gebracht van de vondst.

Bron

Moet dat bericht nou hier gepost worden?

Vuurwerk in negatief nieuws... Alsof dat vuurwerk er wat mee te maken heeft. Uiteraard erg sneu, en gewoon heel erg, begrijp me niet verkeerd, maar vuurwerk heeft hier niks mee te maken.

Ik weet niet hoe de hond precies is weggerend voor vuurwerk, maar angst voor vuurwerk komt van het baasje en niet het beestje, en als hij zo is opgevoed ben dan zo verstandig om hem niet los te laten tijdens oudjaarsdag?

Van mij mag dit bericht ook weg.
De hond is aangereden door een auto.
Graag een verbod op auto's.
De hond was niet aangelijnd?
Of bang gemaakt voor vuurwerk?

Ik heb honden gezien die je gewoon naast vuurwerk kon zetten.
Sommige berichten hier doen de discussie rond vuurwerk weinig goeds.

Natuurlijk hebben huisdieren last van het vuurwerk,laten we eerlijk zijn.Gelukkig heb ik een beagle die het vuurwerk het liefst zelf aansteekt.

Offtopic:

Ik was midden december bij een vuurwerkdemo. Had er iemand een jonge hond meegenomen. Allemaal van die mensen fluisteren naar elkaar: 'wat zielig voor die hond, wie neemt er nou een hond mee naar vuurwerk.' Ik wist wel beter, dat dit een slim baasje was. Allemaal mensen enthousiast over vuurwerk bij elkaar. Dat voelt zo'n hond aan. Die hond denkt: al die mensen vinden dit mooi, zal wel goed zijn! Tijdens de show wilde de hond het liefst het veld op achter al die mooie kleurtjes aan, was helemaal enthousiast. Deze hond is nooit meer bang voor vuurwerk.

Back
Bovenaan