Voetballer speelt met kunsthand na vuurwerkexplosie

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
8e946e5339c6e08c0c459c2649c08abd-1460540058.jpg

Door een vuurwerkexplosie in november 2014 verloor de Oostenrijkse voetballer Andreas Schicker zijn linkerhand. Het leek het einde van zijn loopbaan te betekenen, maar hij heeft een opvallende rentree gemaakt. Dankzij een armprothese staat hij bij SC Wiener Neustadt in de Oostenrijkse Tweede Bundesliga weer op het veld.

Om er mee te mogen voetballen moest Schicker een speciale prothese laten maken. Uiteindelijk is gekozen voor schuim als materiaal. „Ik heb hem met scheidsrechters ontwikkeld zodat ze konden zien dat er geen gevaar was dat de prothese blessures veroorzaakt”, legt hij uit in Oostenrijkse media.

CcBWzzQW0AA5OZA.jpg

Officieel staat Schicker bij Wiener Neustadt nog te boek als assistent-trainer, maar hij viel al een paar keer in. „Elke wedstrijd die ik speel is een bonus.”

GEEN GEVAAR
FIFA-arts Jiri Dvorak ziet de prothese niet als een probleem. „Voor zover ik weet is het de eerste kunsthand die gebruikt wordt op een voetbalveld. Aangezien dit geen gevaar oplevert voor medespelers of tegenstanders, vind ik dat we dat moeten toestaan op menselijke gronden. De betrokken spelers lijden al genoeg.”

http://www.metronieuws.nl/xl/sport/2016/04/voetballer-speelt-met-kunsthand-na-vuurwerkexplosie

Back
Bovenaan