Voetbalfan vat vlam in stadion

moontan

VWC lid
Voetbalfan vat vlam in stadion

Huiveringwekkende beelden uit de Bundesliga. Bij het duel tussen VfL Bochum en FC Nürnberg (0-0) raakten zaterdag drie fans van de bezoekende club zwaargewond door geknoei met vuurwerk in het uitvak.

Enkele Nürnbergsupporters zijn tijdens de uitwedstrijd dit weekend in Bochum gevaarlijk verbrand door rondschietend vuurwerk. Een man kreeg het vuurwerk tussen zijn benen, zijn broekspijpen vatten vuur maar doven lukte van geen kanten.

In totaal werden raakten acht supporters verbrand. Drie onder hen moesten worden opgenomen in het ziekenhuis met derdegraadsbrandwonden, voor een fan was een operatie noodzakelijk.

Op Bild.de kunt u een kort videoverslagje zien van de chaos op de tribunes.

Bengaals vuurwerk ontwikkelt een warmte tot 2.500 graden en laat zich niet doven. Het moet uitgloeien.

Schroeiende pijn
Bij de slachtoffers die gehospitaliseerd waren, was ook een 13-jarige jongen. "Plots werd het gloeiend heet tussen zijn benen en voelde hij een schroeiende pijn. Hij zag bovendien hoe bij een andere fan de broek in vlammen stond. Dat was voor hem een traumatische ervaring."

De wedstrijd eindigde op een zoutloze 0-0, maar daar hebben velen in het Nürnbergvak niets van gezien.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Woo:O Heftig:O Maarja , vuurwerk waar zo veel mensen vlak omheen staan is ook niet het slimste wat je kunt doen:O.

Hey jongens, ik snap er niks van. Ik ga nooit naar een voetbalwedstrijd, niks voor mij dat oorlogsgedrag, maar wordt daar niet gefouilleerd ofzo?! Hoe komen Bengaalse fakkels, Zinks etc. zo'n volgepakt stadion binnen? D'r is toch wel controle bij de ingang, maar niet grondig genoeg ofzo? Iemand kan dus ook met gemak een wapen mee naar binnen nemen? Vaag cultuurverschijnsel, voetbalsupporters en hun gedrag, volslagen primitief als je 't mij vraagt.

Hey jongens, ik snap er niks van. Ik ga nooit naar een voetbalwedstrijd, niks voor mij dat oorlogsgedrag, maar wordt daar niet gefouilleerd ofzo?! Hoe komen Bengaalse fakkels, Zinks etc. zo'n volgepakt stadion binnen? D'r is toch wel controle bij de ingang, maar niet grondig genoeg ofzo? Iemand kan dus ook met gemak een wapen mee naar binnen nemen? Vaag cultuurverschijnsel, voetbalsupporters en hun gedrag, volslagen primitief als je 't mij vraagt.

Dit is ook al in een ander topic besproken. Maar heel simpel met de juiste connecties (security, supporters vereniging etc) is alles mee naar binnen te krijgen. Ken je een security persoonlijk gewoon daar in de rij aansluiten.

Bij nac groningen waren ook 100den fakkels aanwezig vorig jaar met de beker. Deze zijn ook op een hele sneaky wijze naar binnen gesmokkeld.
Ze kunnen niet alles onderscheppen.

Dat we weer hetzelfde krijgen als met het 'ado-topic'.
En ik heb besloten vuurwerk wat op zo'n manier gebruikt wordt, geen vuurwerk meer te noemen.
Lijkt gemakkelijk, maar het is de naam vuurwerk soms gewoon niet meer waardig.

Dat we weer hetzelfde krijgen als met het 'ado-topic'.
En ik heb besloten vuurwerk wat op zo'n manier gebruikt wordt, geen vuurwerk meer te noemen.
Lijkt gemakkelijk, maar het is de naam vuurwerk soms gewoon niet meer waardig.

Zo'n situatie zie je o zo vaak ook in de chat, maar goed dat is onvermijdelijk.

Dit is gewoon pure pech hebben. Bij elke voetbaltopper zie je wel een fakkel of meerdere, en het is jammer dat het zo had moeten gaan in het filmpje. Maar ik hoorde ook dat ze met Mg poeder aan het kl*ten waren, en ja probeer dat maar eens te blussen met water/bier, dat maakt het alleen maar erger...

Ach kom, je hoeft helemaal geen mensen te kennen bij de security, gewoon in je onderbroek en niemand merkt het. Bij de grotere clubs wordt het ook wel gedoogt(De fakkels dan).

Hahaha het wordt zo wel een interresante discussie, maar waarom zo kinderachtig doen.
Het is gewoon triest wat er gebeurd is. Daar mag iedereen het hopelijk over eens zijn :wink:

Back
Bovenaan