Vier jaar cel geëist in hoger beroep tegen vuurwerkhandelaar

ylke

VWC lid
Vier jaar cel geëist in hoger beroep tegen vuurwerkhandelaar

LEEUWARDEN - Tegen vuurwerkhandelaar Henk B. uit Roderesch is in hoger beroep vier jaar cel geëist.

De 64-jarige man is al meerdere keren veroordeeld voor handel en bezit van illegaal vuurwerk. Eind 2010 vond de politie drieduizend kilo vuurwerk in twee busjes bij zijn bedrijf in Roderesch. Daarvoor werd hij veroordeeld tot 2,5 jaar cel. Het Openbaar Ministerie vond deze straf te laag en ging in hoger beroep. Het Gerechtshof in Leeuwarden doet over twee weken uitspraak.

Bron

64 jaar en dan nog zoiets. lol! dat mensen met vuurwerk niet altijd opgeschoten asociale jongelui is het weer een bewijs van! ontopic: zoals al eerder gezegt werd: veelste hoge straf als het doorgaat. je kan beter iemand in elkaar timmeren krijg je hooguit de helft. of een kind misbruiken! schande zoiets.

64 jaar en dan nog zoiets. lol! dat mensen met vuurwerk niet altijd opgeschoten asociale jongelui is het weer een bewijs van! ontopic: zoals al eerder gezegt werd: veelste hoge straf als het doorgaat. je kan beter iemand in elkaar timmeren krijg je hooguit de helft. of een kind misbruiken! schande zoiets.

Let op! Hij is al meerdere keren veroordeeld voor hetzelfde feit.
Dit is geen liefhebber met een paar kilo vuurwerk, dit is handel en daar wordt tegenwoordig steeds strenger tegen gestraft.

Een gewaarschuwd mens .............

Dit is geen liefhebber met een paar kilo vuurwerk, dit is handel en daar wordt tegenwoordig steeds strenger tegen gestraft.

ok, ok. handel of niet, vind het gewoon een te zware straf. dat hij daarna nog door is gegaan tsja. dat is wel stom natuurlijk.

4 jaar. Dat gaat de staat dan 292.000 euro kosten. Gelukkig haalt justitie genoeg geld door middel onzinnige boetes binnen om dit soort kerels in de cel te kunnen zetten.

10.000 uur taakstraf zou beter zijn denk ik.

Belachelijk wat zou Robert M krijgen voor het misbruiken van minstens 61 kinderen? Dit land draait steeds meer door. Te gek voor woorden meer kan ik er niet over zeggen. Je kan in dit land beter een mensenleven verwoesten. Wat ow wee als de staat geld mis loopt

deze man heeft 2,5 jaar gekregen. OM eist 4 jaar. OM eist tegen Robert M 20 jaar met tbs.
maar zoals Frits al zegt, deze man is al eerder veroordeeld voor soortgelijke praktijken (niet meerdere keren voor hetzelfde feit:wink:, wat overigens ook niet eens mag in Nederland) en dan is het niet meer dan logisch dat de straf steeds hoger wordt.

Ben ik niet met je eens Frits.Volgens mij is dit wel een liefhebber.
Kijk,wanneer je zelf niet blowt maar je hebt wel een kwekerij op zolder dan doe je het voor de centen.En word je daar een keer mee betrapt,dan wil je er wel mee ophouden(uitzetting enz,).Echter rook je het zelf wel,dan blijf je er een zwak voor houden.En dat is er in dit geval volgens mij ook aan de hand.

deze man heeft 2,5 jaar gekregen. OM eist 4 jaar. OM eist tegen Robert M 20 jaar met tbs.
maar zoals Frits al zegt, deze man is al eerder veroordeeld voor soortgelijke praktijken (niet meerdere keren voor hetzelfde feit:wink:, wat overigens ook niet eens mag in Nederland) en dan is het niet meer dan logisch dat de straf steeds hoger wordt.

Je hebt gelijk.
Maar keer op keer gepakt worden voor dezelfde praktijken vraagt om een strengere straf.
In 1995 is bijna heel vuurwerk handelend Nederland op het matje geroepen i.v.m. illegale praktijken. Wie daarna nog is doorgegaan was gewaarschuwd.

Ik ken geen liefhebber die 3000 kilo afsteekt op oudejaarsavond maar is dit wel het geval en kunnen ze in handel vuurwerk niet hard maken dan mag de straf van mij naar een taakstraf.

Back
Bovenaan