Vier 'automaat-opblazers' opgepakt

Torrr

VWC lid
De politie heeft vier jongeren opgepakt die iets te maken zouden hebben met het opblazen van een parkeerautomaat in Rotterdam tijdens de jaarwisseling. Ze worden verdacht van poging tot doodslag en het veroorzaken van een ontploffing.

Op 1 januari rond 0.50 uur blies een groep jongeren de parkeerautomaat met zwaar vuurwerk op. Een 14-jarige jongen die veertig meter verderop stond, raakte door de rondvliegende brokstukken zwaar gewond. Hij ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Zelf gemeld

De politie heeft drie van de vier verdachten gevonden na het horen van getuigen. De vierde verdachte meldde zichzelf bij de politie.

De vier verdachten zijn twee broers, een meisje van 16 en een jongen van 19. De politie vermoedt dat een van hen het vuurwerk heeft aangestoken en onderzoekt nog wat de rol van de anderen is geweest.

bron

Op 1 januari rond 0.50 uur blies een groep jongeren de parkeerautomaat met zwaar vuurwerk op. Een 14-jarige jongen die veertig meter verderop stond, raakte door de rondvliegende brokstukken zwaar gewond. Hij ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Dat deze personen iets hebben vernield is al te triest voor woorden maar dat er ogenschijnlijk een onschuldige jongen in het ziekenhuis ligt door deze actie vind ik echt verschrikkelijk nieuws en ik hoop van harte dat deze jongen snel hersteld en wens hem en zijn familie heel veel sterkte toe de komende tijd !

:wink:
De 2 broers zijn de verdachten! :wink:

wie zegt dat ?

of lees ik de zin verkeerd ?

De vier verdachten zijn twee broers, een meisje van 16 en een jongen van 19. De politie vermoedt dat een van hen het vuurwerk heeft aangestoken en onderzoekt nog wat de rol van de anderen is geweest.

nederland en zulke idioten zwaar straffen geloof je het zelf.

Nou ja de kans is klein inderdaad zie ze er nog wel vanaf komen met een taakstrafje.
Hoewel ze worden wel verdacht van poging tot doodslag,dus hoop dat ze er minder goed vanaf gaan komen.

Dat deze personen iets hebben vernield is al te triest voor woorden maar dat er ogenschijnlijk een onschuldige jongen in het ziekenhuis ligt door deze actie vind ik echt verschrikkelijk nieuws en ik hoop van harte dat deze jongen snel hersteld en wens hem en zijn familie heel veel sterkte toe de komende tijd !

Om 0.50 ga je geen boodschappen meer doen hij was gewoon medeplichtig. Als ze nu een echte daad willen stellen zorgen ze voor een goede voorbereiding en straffen ze deze kinderen flink zodat komend jaar het er heel veel uit hun hoofd laten. Maar de grootste verliezers hierin zijn toch hun ouders. 1 kind in Coma en andere 2 zoons worden aangeklaagd voor "Poging Tot Moord" ik denk dat daar nooit meer een stukje vuurwerk in huis komt.

poging tot doodslag en een alleen een taakstrafje? die jonge van 19 is al meerderjarig dus hij zal wel een aardig probleempje krijgen. Hoor je ook niet vaak overigens dat er een meisje bij is:p

Om 0.50 ga je geen boodschappen meer doen hij was gewoon medeplichtig.

Maar gelukkig ben jij niet kortzichtig :bonk:
Hou in het vervolg je commentaar liever voor je in plaats van te speculeren en in dit geval speculeer je geen eens meer maar is het al een feit. Mijn kinderen lopen ook buiten met oud en nieuw en ook om die tijd, weliswaar bij ons in de buurt maar als er een idioot 50 meter verder zulke dingen gaat opblazen dan heb ik dat ook niet echt door, en als er dan een van mijn zoontjes bij in de buurt staat zonder dat hij het in de gaten heeft en iets tegen zijn schedel krijgt is hij medeplichtig, denk eerst eens een keer na voordat je jij blaast !

:wink:
De 2 broers zijn de verdachten! :wink:

Lees eens goed jij aub :wink:

Wat ik mij toch vooral afvraag...Wat mankeert in godsnaam die mensen? Hebben ze geen iq?

Goed, in Nederland zal t vast weer tot 0.0. leiden, taakstrafje en verder niks.

Ik begrijp dit soort acties ook van geen kant. Het lijkt wel alsof bij een bepaald slag mensen het IQ plotseling wegvalt.

Afgelopen oudjaar stond ik met mijn kids wat rotjes, tolletjes en dergelijke af te steken. Zie ik plotseling dat er een groepje ventjes bij de brievenbus staat te rommelen. Ik had niet direct door wat ze aan het doen waren, maar plots renden ze weg, viel er iets op de grond en hoorde ik een luide klap. Bleek dat ze geprobeerd hadden om een Poolse nitraat door de opening naar binnen te werpen. Dat mislukte gelukkig.

Later kwamen ze langs gerend en heb ik de oudste staande gehouden. Eerst een grote bek, want ik had 'm aan zijn arm beet. Ik zei dat ik 'm los zou laten als hij even naar mij zou luisteren. Hij bleef staan en ik liet los. Ik vroeg 'm naar zijn actie en hij deed er heel lacherig over. Teksten als "Is toch lachen man!", "Ze hebben duizend van die dingen klaarstaan als er een stuk is" en "Wat maak jij je druk, die brievenbus is toch niet van jou?!".

Het ontgaat zo iemand totaal wat ie aanricht, wat de directe en de indirecte gevolgen zijn.
Ik kon eigenlijk niets anders doen dan meedelen dat ik wist waar hij woonde en verhaal zou komen halen als deze brievenbus na oudjaar beschadigd zou zijn. Ze zijn er niet meer in de buurt gekomen, ondanks het feit dat ik geen idee had waar hij woonde.

Helemaal niet mijn ding, dat afdwingen. Normaal hoop ik dat iemand redelijk reageert, zich iets realiseert en zich aanpast. Helaas zijn er mensen bij wie dit niet werkt. Voor hen is snelrecht uitgevonden, denk ik.

Nick

Back
Bovenaan