Video opnamen overzetten

Torrr

VWC lid
Even een vraagje wat betreft het filmem met een analoge camera en het daarna overzetten naar je pc.
Ik heb gehoord dat het op een of andere manier mogelijk is met een Videograbber, die aansluiten op je camera en pc en compleet laten afspelen en dan staat het op je pc.
Klopt dit verhaal en zo ja welke software heb ik dan nodig ? Magix movie Edit pro 15 plus heb ik inmiddels wel gedownload maar nog niet uitgeprobeerd.

Wie kan mij hier iets meer over vertellen :idea:

Je hebt hier idd kastjes (bijvoorbeeld van pinnacle) en inbouwkaarten voor. Als je pc al een video ingang heeft (op de videokaart) hoef je een dergelijke extra aankoop niet te doen.

In de analoge wereld heb je meerdere aansluitmogelijkheden:
- Component (3 kabeltjes (RGB))
- S-Video (1 dikke kabel met een stekker met 4 pennen erin)
- Composiet (1 kabeltje met geel stekkertje)

Component is het beste, hier kan zelfs full HD beeld overheen. S-video is redelijk. Composiet is vrij karig.

Houdt er rekening mee dat bij analoge overdracht, de kwaliteit van je kabels veel invloed heeft op de kwaliteit van het beeld.

Veel editing software (bijvoorbeeld pinnacle studio of cyberlink powerdirector) kan overweg met een analoge ingang als opname bron.

Cyberlink powerdirector kun je een trial versie van downloaden, de key om de volledige versie te activeren kun je vervolgens vinden als je zoekt op Youtube

Back
Bovenaan