[VIDEO & FOTOS] Merelbeke - DBK Fireworks

Zaterdag 7 Juli had de Belgische firma DBK Fireworks 2 shows in Belgie op de planning staan, één daarvan was het vuurwerk van de nato en de andere was het vuurwerk in Merelbeke ter gelegenheid van de vlaamse feestdag.

Onze vrienden van DBK en Pyroworld hadden ons gevraagd of wij bij beide locaties een handje konden komen helpen, en dat deden we maar al te graag.
Een deel van de crew ging naar Brussel om de show van de nato daar op te bouwen en Mattenfreak,Mantronix,Firespree en ik vertrokken richting Merelbeke om daar Vincent van DBK te helpen om de show daar op te bouwen.

Eenmaal daar aangekomen na in de file te hebben gestaan had Vincent het vuurwerk al uit de bus gehaald en konden we meteen beginnen met de mortieren te laden en eventuele blokken,candles en single shots klaar te maken door de ontsteker direct op het schietlont te monteren.
Nadat de 4,5 en 6'' salvo's klaar gemaakt waren voor de finale konden alle door aluminiumfolie afgedekte mortier rekken de bus in om dan naar de plek gereden te worden waar de show uiteindelijk zou plaats vinden.

Nadat alles naar de uiteindelijke plek is gebracht konden we beginnen met alle rekken,cakes en single shots vast te zetten op de juiste plekken, de mortieren stonden per kaliber in lange rijen achter elkaar met de fan en W shape rekken de juiste kant op gericht.
De cakes en single shots stonden verdeeld over de totale breedte van het terein zodat je een mooi breed effect krijgt.

Toen alles op de juiste plek stond konden we beginnen met de cakes met elkaar te verbinden door middel van ''connectors'' zodat de cakes over de breedte van het veld exact tegelijk de lucht in gingen, ook konden de draden in de schietkisten geplaatst worden want het gehele vuurwerk werd voor 100% electrisch geschoten, tijdens deze klus kwam Vincent er achter dat er 2 4'' salvo's ''kwijt waren'' maar uiteindelijk bleek dat deze salvo's vergeten waren te maken.
Terwijl de rest druk bezig was met de draden en connectors heb ik ''last minute'' 2 4'' salvo's in elkaar gezet.

Uiteindelijk stond rond 8uur in de avond alles zoals het moest komen te staan en was het de tijd om te checken of alles goed was gebeurt zodat de show goed zou verlopen, gelukkig was alles in één keer goed gegaan en hoefde we geen dingen meer te veranderen.

Iets voor 11uur had Firespree de eer om (electrisch) de aankondigings salute de lucht in te jagen wat natuurlijk een heerlijke klap gaf zodat het publiek wist dat hét ging gebeuren.
Stipt 11uur kregen we het bericht door de show te starten en gingen Mantronix,Mattenfreak en ik klaar staan met de camera's om de show mooi vast te leggen.

De show zelf vond ik erg lekker, en er kwamen veel erg mooie producten langs in de vorm van blokken, candles en shells.
De show verliep goed en eindigde met een paar mooie 6'' golden willows en wat spaanse salutes.

Na eventjes kort met z'n allen de show besproken te hebben konden we beginnen met het afbreken van de opbouw, na een klein uurtje waren we helemaal klaar hiermee en zijn we nog eventjes wat gaan drinken om daarna terug te rijden naar Nederland.

Hier onder een paar foto's van deze dag:

vaderenzoonbd9.jpg

Vader en zoon bezig met 6'' salvo's

rekkenra6.jpg

Een deel van de rekken op de uiteindelijke plek vast zetten

mikeysr9.jpg

Mattenfreak bezig met wat 6inchers

waaierdi6.jpg

Mooie Z shape waaier

glitterdg3.jpg

2 125mm glitter bommen

palmsw2.jpg

Prachtige palmtrees

Wij willen DBK nogmaals bedanken dat we weer mee mochten helpen met een show op te bouwen, tot de volgende keer!

Meer fotos zijn zoals je gewend bent, *HIER* te vinden. Uiteraard is deze show vastgelegd op video, en deze video kun je dan ook *HIER* downloaden, veel kijk plezier!

Ik had de beelden al zo stilletjes aan bekeken. Ja jullie hebben je goed vermaakt daar in Merelbeke! de show vond ik goed! Het budget was natuurlijk een stukkie kleiner als de Nato in Brussel.

maar toch het was een leuke show vond ik!

Goed en leuk verslag heb je gemaakt Kruitsnuiver.
Beelden zijn weer prima.
Leuk ook weer de intro met de set up beelden.
Firespree zal zich wel heel groots gevoeld hebben dat hij de aanvangssalute mocht weg schieten.
Ik vind het een mooie show, zeker gezien het relatieve lage budget wat voorhanden was.
De shells klinken weer lekker en komen goed uit de verf.
Mooie dingen gezien zoals de kaleidoscope, de waaier, palmtrees, hummers.
En de finale met de gold willows is heftig, mooi en maakt de show keurig af.

Bedankt voor de foto,s en film.
Ik heb weer genoten.

:bye:

Back
Bovenaan