[VIDEO & FOTOS] Dusseldorf 20 juli 2007

moontan

VWC lid
Zie ook kalender VWC/Pyroworld

Waar: Düsseldorf
Lokatie: Veld naast kermis
tijdstip: Tussen 22 en 23 uur
Bedrijf: Nico Lünig Events GmbH
Max kaliber: Groot spektakelvuurwerk t/m 12" shells

Traditionsbewusst, familienfreundlich und mit vielen neuen Höhepunkten präsentiert sich vom 14. bis 22. Juli wieder die "Größte Kirmes am Rhein". Neun Tage feiern mehr als vier Millionen Besucher auf den Oberkasseler Rheinwiesen vis-a-vis der Düsseldorfer Altstadt das Schützen- und Heimatfest des St.-Sebastianus-Schützenvereins Düsseldorf 1316. Anlass ist das Namensfest des Stadtpatron St. Apollinaris am 23. Juli. Den Höhepunkt des Schützenfestes stellt am Freitag, 20. Juli, das Großfeuerwerk dar, bei dem rund 1,2 Tonnen Feuerwerkskörper in den Himmel geschossen werden.

Verdere info:

http://www.duesseldorf.de/top/thema010/events/veranstaltungen/kirmes07/index.shtml

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit word de eerste keer voor Nico Lünig Events hier, maar we schieten wel kwaliteit en niet een baggershow zoals die de afgelopen geschoten werden :)

De video kun je downloaden via megaupload:
http://www.megaupload.com/?d=XFKG9LR2

met dank aan Alex (Voreifelrambo)

Mooie variatie in de effecten: palmtree, peony, crackling, falling leaves, ringbommen, er zitten 12 inchers bij.

nog een artikel uit de Duitse krant:

LICHTERSPIELE ÜBER DEM RHEIN
Feuerzauber mit Gänsehaut-Effekt

Von MICHAEL GRIXA

Düsseldorf – Die vielen Hunderttausend Menschen am Rheinufer, auf den Brücken und den 20 Partyschiffen kamen Freitagabend aus dem Staunen nicht heraus: Dieses Feuerwerk mit Gänsehaut-Effekt war das tollste, das in all den Jahren während der Kirmes abgebrannt worden ist.
Exakt 25 Minuten ließen es die St. Sebastianer-Schützen krachen. Und wie! Choreographie, Bilder, Farben, akustische Elemente – alles stimmte und fügte sich zu einem großartigen Gesamtkunstwerk.

Das fröhlichste Dauerfeuer aller Zeiten. 15 Pryotechniker der Remscheider Firma Nico-Lüning-Event gingen erstmals für die Düsseldorfer Kirmes-Experten ans (Feuer-)Werk.

„Wir haben uns diesmal sehr erfahrene Leute an Bord geholt, die regelmäßig bei »Rhein in Flammen« eingesetzt werden“, erklärte Peter Sobotta, bei den Sebastianern für die Organisation des Großfeuerwerks zuständiges Vorstandsmitglied.

„Wir hatten gegenüber dem Vorjahr einiges gutzumachen“, sagt er. „Damals war der ganze Zauber nur 13 Minuten lang, und es hat später ein Donnerwetter von OB Erwin gegeben.“ Diesmal heimste er nur Lob ein. Zumal der Preis mit 30 000 Euro alles andere als überzogen war.

(Moontan bekijk eerst eens het pw foto album bij dit soort shows, vaak zijn wij er ook naar toe geweest :wink: . ik was er nog niet aan toe gekomen een uitgebreid verslag te maken hierover)

maar goed, tot zover de huishoudelijke mededelingen.

Ook wij zijn afgelopen vrijdag afgezakt richting Dusseldorf. Vooraf was het nogal kantje boord met het weer. Maar aangekomen in Dusseldorf scheen het zonnetje. De auto snel weer in de parkeer garage gedumpt en hup richting de kade aan de Rein.

Toen we de boulevard opliepen zagen we voor ons een Gigantische ( voor nederlandse begrippen thans!) kermis opdoemen aan de overkant van de Rein die niet bepaald onderdeed voor de grootste van de Benelux: de Kermis van Tilburg. Achtbanen, een reuzenrad en weet ik allemaal wat niet meer aan attracties stonden er opgesteld.

NLE_DUSSELDORF_20-7-2007_104.JPG

Een niet al te misselijk kleine kermis!

Aan het water rechts van de brug stond het vuurwerk opgesteld in een aantal posten. Verder achter de brug (voor ons helaas niet direct zichtbaar) stond het groter kaliber opgesteld van 6 t/m 12 inch. Een ruim royaal kaliber voor een kermisvuurwerkje dacht ik zo! We zagen er ook nog Voreifelrambo (alex) een duitser die heel veel shows bezoekt, na een kort praatje zijn we door gegaan

Affijn, we wilde even naar de overkant om het toch wat van dichterbij te gaan bekijkenbij het pontje aangekomen wilde we juist gaan betalen. Maar we vonden de rij nogal lang dus we besloten op het terras daar vlak bij te gaan drinken. Maar toen, vanuit het niets scheurde de hemel bijna letterlijk open, een ware hoos bui storte neer op Dusseldorf.

NLE_DUSSELDORF_20-7-2007_095.jpg

Hahaha dachten wij, wij zitten dan wel buiten, maar we zitten droog onder de grote zonneweringen. De mensen die nu staan te wachten voor dat pontje waren dus ook binnen 5 seconde van de kruin tot aan de onderbruik zeikesnat. Wij willen net gaan verzitten (waar wij zaten was gereserveerd, hjandig als men dat niet aangeeft) om te gaan bestellen weat doen die idiote duitsers!? trekken ze die zonneweringen naar binen!! dat hele terras zat vol met mensen die zaten te eten en te drinken, dat vluchte dus alle kanten omdat men natuurlijk binnen no time helemaal nat was door deze hoos bui.

Wat ingodsnaam bezielt die eigenaar van toko ingodsnaam!! lekker klant vriendelijk!! en als klap op de vuurpijl deed ie de deur ook nog ees dicht!! Affijn wij trekken een sprint naar de buren waar ze godzeidank niet op het iditoe idee gekoemn waren om de zoneweringen dicht te trekken, zodat we toch nog een beetje beschud stonden!

affijn na een minuutje of 6-7 was de regenbui over getrokken en konden we terug lopen naar onze spot lopen vanwaar we de show zouden gaan bekijken. Nadat ik nog een uiterst kwade blik naar die cafe eigenaar smeed, en hem in het Nederlands zowat alles verwenste wat god verboden had zijn we dus terug gelopen.

NLE_DUSSELDORF_20-7-2007_074.jpg

We hebben onze consumpties uiteindelijk genuttigd in een cafeetje vlakbij onze spot. Daar was men gelukkig wél heel erg klantvriendelijk! Nadat we een tijdje gezeten te hebben zijn we weer naar buiten gegaan en kwamen we de mannen van pyromovies en even later enkele van het voormalige vuurwerklook tegen.

Met dit hele gezelschap zijn we terug gelopen naar onze spot, en was het wachten op de show. Nog niet genoeg pech gehad vandaag zeker!? alsof Murphy er zelf mee speelde kwam er precies voor ons stuk vand e boulevard 2 idioot grote partboten liggen.

NLE_DUSSELDORF_20-7-2007_072.jpg

Zo groot zelfs dat het duits gezelschap van Feuerwerk.net moest gaan verkassen omdat ze anders gewoon niks zagen. die zelfde boot kwam gelukkig net niet verg genoeg om mij het zicht te ontnemen. wij zijn wat dat aangaat niet te beroerd en we schikte allemaal wat in zodat de ploeg van Feuerwerk.net er ook nog bij kon. Zó kan het dus ook!

NLE_DUSSELDORF_20-7-2007_032.jpg

De show ging van gang met twee waarschuwingsschoten, direct daarna meteen op volle kracht vertrok de show door op verschillende posten peonys weg te schieten. Na een mooi front van licht kogels werd er wat bont geschoten met peonys to popping effect een paar mooie goldencrown willows

NLE_DUSSELDORF_20-7-2007_082.jpg

Het volgende stuk was een glitter thema, en jawel hierin vertrok het eerste grote kaliber van deze avond, een mooie 10 inch red peony. Groende go getters en reusachtige glitter corsette bom vormde het slot van dit Thema. Het volgende thema begon met Italiaanse bommen die knallende spinners er nog eens uitgooide. Dit alles werd gevolgd door hele mooie crown bommen met een pistil En werd afgesloten met hele donker gouden bommen.

NLE_DUSSELDORF_20-7-2007_092.jpg

Nu kan ik heel die show natuurlijk hier in tekst weggaan zetten. Maar ik kan jullie beter aanraden zelf de show te gaan bekijken op video. Nog een kleine opsomming van wat je dan nog meer kunt verwachten van deze show: er werd constand in fronten geschoten, zaken zoals een muur van blauwe peonys met tail, heel veel groot kaliber peonys in diverse smaken en variaties, Falling leaves, watervalbommen. popping flower bommen, crown popping flowers, Italiaanse studatas, hummer bommen, En heel bijzonder: parachute bommen met gekleurde lichtkogels en blinkers. Verder kun ej nog genieten van heel wat andere effecten. De show wordt afgesloten met een paar multisalute studatas en twee kneiterharde 5-6inch salutes.

NLE_DUSSELDORF_20-7-2007_098.jpg

salutes

Het was een show die het begrip kermisvuurwerk mijlen ver oversteeg, die zelfs japantag in mijn beleving achter zich liet. Nico Lunig Events heeft een pracht show neergezet. die maarliefst 26 minuten duurde, en bijna geen enkel moment ook maar dreigde te gaan vervelen! Chapeau aan NLE!

Van deze show was dus een video beschikbaar, die kun je *HIER* downloaden. En er zijn natuurlijk nog veel meer fotos beschikbaar, en die kun je dan ok *HIER* vinden.

totzover dit tweede avontuur dit jaar uit Dusseldorf :D

Wat een beauty van een show is dit zeg. Dit mag absoluut niet het predikaat van een kermisvuurwerk hebben. Dit is een hele grote, en net wat jij zegt: veel mooier en compacter dan japantag.
Nico Feuerwerk Events overtreft zichzelf met deze show en zet hier een wereldprestatie neer.
De show verveelt geen moment, komt wel wat traag op gang, maar als de trein eenmaal rijdt dendert hij voort naar een supermooi einde.
Een keur aan effecten komt voorbij, de één nog mooier dan de ander.
Vele hoogtepunten kent deze show. Wat ikzelf bijzonder mooi vindt is het effect met de naam die ik niet goed kan thuis brengen. Groen de go getters zeg jij?

Een aanrader voor volgend jaar is deze show.
Bedankt voor de film, de bijzonder fraaie foto,s die ik stuk voor stuk bekeken heb en het leuke verhaal er omheen.

go getters is een leuk effect. als de bom openklapt vliegen de (gekleurde)kometstaarten alle kanten op. Dus geen rond effect als Peony

Ok thanks, prachtig en leuk effect,maar nogmaals niets ten nadele van alle andere effecten. Stuk voor stuk bijzonder fraai, ook de geluidseffecten, ja en met hummers maakt men mij altijd blij. Ik blijf dat iedere keer geweldig vinden.
En de 12 inchers moet je gewoon bij zijn vindt ik. Om de druk te kunnen voelen.

Nogmaals: een topshow.!!!

Bedankt voor de beelden, echt prachtig. Er komt echt vanalles langs, neit echt meer een kermisvuurwerk te noemen:p

Erg leuk die parachute's, de shells met falling leaves en tourbillons met enkele reports ook vond ik ook apart. Ook lekker veel ring bommen en zeker die met crackling echt prachtig:) Zo zijn er nog wel meerdere mooie stukken uit de show die me opvielen. Ook vond ik de kleuren vaak erg goed uitkomen.

Back
Bovenaan