Video: Burgemeester Koelewijn over de handhaving van de nieuwe vuurwerkregels .

moontan

VWC lid
De burgemeester van Kampen schuift aan in En Dan Nog Even Dit om te praten over het nieuwe vuurwerkbesluit: het afsteken mag op Oudjaarsdag nog maar vanaf 18.00 uur tot twee uur 's nachts. En ook de verkoop is aan banden gelegd: nog maar twee dagen! Bort Koelewijn, burgemeester van Kampen, is voor meer regulering maar vraagt zich af wie het allemaal gaat controleren. En hoe pak je het illegale vuurwerk aan?

In zijn vorige standplaats Rijssen Holten pleitte Koelewijn voor vuurwerkvrije zones. Zijn opvolger Arco Hofland pakte dat met succes op.

De man in het roze maakt hele goede punten over vandalisme en wintersport. Jammer dat de discussie die daarover op gang kwam niet langer doorging

Volgens mij een prima reactie van de burgemeester. Sinds hij hier burgemeester is gaat het in Kampen ook stukken beter. Volgens mij probeert hij met iedereen rekening te houden en uiteindelijk iedereen tegemoed te komen. Maar hopen dat ze dat landelijk ook doen.

De man in het roze maakt hele goede punten over vandalisme en wintersport. Jammer dat de discussie die daarover op gang kwam niet langer doorging

Die man in het roze? Heb je echt geen idee wie dat is? :D

Volgens mij wou hij het punt maken: Zonder vuurwerk is er ook vandalisme.

Dit is in ieder geval een discussie van een ander niveau dan hetgene wat we tot hiervoor gezien hebben. Veel feiten, een stuk minder negatieve emoties. Het uiteindelijk resultaat ben ik nog steeds niet blij mee, maar er zitten tenminste realisten aan tafel in plaats van populistische figuren.

Laatst bewerkt:
Dit is in ieder geval een discussie van een ander niveau dan hetgene wat we tot hiervoor gezien hebben. Veel feiten, een stuk minder negatieve emoties. Het uiteindelijk resultaat ben ik nog steeds niet blij mee, maar er zitten tenminste realisten aan tafel in plaats van populistische figuren.

Alleen jammer dat de media het podium is voor juist die populistische figuren.
Soms kan ik die kop van Bonte niet eens meer zien walgelijk figuur dat het is...heeft ze achter zijn ellebogen.

als toch elke burgermeester zo zou redeneren en niet in het wilde weg gaat roepen verbod hier en verbod daar dan zouden we met z n allen toch echt wel een goede jaarwisseling kunnen hebben.
de beste man is eigenlijk een van de eerste die ook zegt dat het grootste deel van de ellende en de vernielingen van het illegale vuurwerk afkomt en dat dat aangepakt moet worden........applause voor deze man.....eindelijk een met gezond verstand.

Back
Bovenaan