Vermoedelijke leverancier illegaal vuurwerk Den Bosch aangehouden.

DEN BOSCH - De vermoedelijke leverancier van het illegale vuurwerk waardoor een 12-jarige jongen zaterdagavond zijn hand verloor, is aangehouden door de politie. Het gaat om een 16-jarige plaatsgenoot.

Hulpdiensten kregen zaterdagavond rond 19.00 uur de melding dat een jongen in een speeltuintje zwaargewond aan zijn hand was geraakt door de explosie van een vuurwerkbom. Volgens de politie ging het om een zogenaamde Cobra; illegaal vuurwerk dat volgens deskundigen de kracht heeft van een kleine handgranaat.

De 12-jarige jongen werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd duidelijk dat hij zijn hele hand verloren is.

Onderzoek
De politie startte diezelfde avond een onderzoek naar de omstandigheden waaronder het ongeluk gebeurde en zette het speeltuintje af. Diverse getuigen werden gehoord, waaronder een paar zeer jonge, aldus de politie. De recherche wist te achterhalen waar het illegale vuurwerk vandaan kwam. Zondagochtend vroeg hield de politie de 16-jarige Bosschenaar aan. Hij is ingesloten voor verder onderzoek en verhoor.

Bron:
http://www.bd.nl/regio/112-nieuws/v...gaal-vuurwerk-den-bosch-aangehouden-1.5417920

Zo, en nu de 16 jarige jongen een flinke straf geven voor het verkopen van vuurwerk aan kinderen die nog niet de leeftijd hebben om daar verstandig mee om te gaan.

:bye:

Zonde voor zo'n jonge jongen. Hij heeft denk ik gewoon niet geweten wat het was? Wat zul je je dan ontzettend ***** voelen. :sad:

Sorry maar gaan we nou excuses zoeken voor die jonge? Als je 16 bent en je verkoopt vuurwerk weet je heel goed wat je doet en dan ga je dat gewoon niet verkopen aan een 12 jarige dus gewoon goed straffen hij beseft echt wel wat hij doet.

Dit is wat onze traditie verpest dus ga aub geen excuses zoeken voor zo'n jonge.

Ik snap niet hoe iemand zo achterlijk kan zijn om dit aan 12 jarige of überhaupt te verkopen...
Op je 16e kan je normaal gesproken wel nadenken...

Ik snap niet hoe iemand zo achterlijk kan zijn om dit aan 12 jarige of überhaupt te verkopen...
Op je 16e kan je normaal gesproken wel nadenken...

Dat heeft ie niet gedaan.
Hij heeft alleen maar aan het geld gedacht wat ie kon verdienen.
Wat maakt het uit, dat je dat soort troep aan een 12 jarig kind verkoopt.
Als ie maar zijn geld verdient.

Back
Bovenaan