Verkoop vuurwerk Duitsland 2017

PyroJasper

VWC lid
Hi Guy's! Het is nog zomervakantie maar we kijken er allemaal al naar uit! Omdat de 31e op een zondag valt is de verkoop in Nederland al vanaf de 28e, hoe zit dit in Duitsland!?

Alvast bedankt.

En is het daar dan ook niet toegestaan om te verkopen op de 31e? Of mogen we die zondag naar het oosten toe?

De aldi/ lidl zijn op de bewuste dagen toch om 8 uur open? En enkle eerder? Hoe kun je dat per filiaal zien? Dit jaar een andere route en filiaal. Iemand die dat weet,?

De aldi/ lidl zijn op de bewuste dagen toch om 8 uur open? En enkle eerder? Hoe kun je dat per filiaal zien? Dit jaar een andere route en filiaal. Iemand die dat weet,?

Als je via de site een postcode invult van de winkels aan de grens (voor mij Emmerich, Kleve etc) dan kun je de openingstijden zien. Volgensmij worden deze pas bijgewerkt vlak vóór de afhaaldagen, dus 27 december ongeveer. Hier in de grensstreek zijn ze meestal om half 7 / 7uur geopend.

Ik had vorig jaar een mooi plan gemaakt waar ik wanneer naartoe kon. Maar door enthousiasme een uur te vroeg vertrokken ;-) Bleken de meeste winkels al open te zijn hahaha. Enkel de Lidl ging stipt om 8:00 open, waarna zo'n 50 Nederlanders naar binnen stormde :-P

Kern van t verhaal, een beetje kijken, meeste is wel eerder open maar dat weet je nooit zeker ;-)

Bedankt, hier heb ik wat aan. Dit jaar ga ik verder Duitsland in, en maak ik er een dagje van. Verder van de grens zijn de meeste niet voor 8uur open

Bedankt, hier heb ik wat aan. Dit jaar ga ik verder Duitsland in, en maak ik er een dagje van. Verder van de grens zijn de meeste niet voor 8uur open

Ligt eraan wat je bedoelt met verder van de grens. Ik denk dat je tot max 25km van de grens voor 8uur terecht kunt.

Een kilometertje of 50, ga niet alleen voor het vuurwerk

Als je van plan bent 50km van de grens te shoppen, ben je om 8uur vroeg zat. Daar komen alleen Duitsers, die zijn niet zó van het vuurwerk als wij.

ik ga altijd een uurtje verder de grens over geen hyper stuiterende landgenoten te zien die je enkels aan gort rijden met de winkelwagentjes , maar ik ga niet alleen voor het vuurwerk ook voor de boodschappen ook dat scheelt enorm in de knip en savonds met de vrouw des huizes gezellig eten is die ook weer happy

Iemand bekend of ze bij de Lidl, penny, norma etc ook met voorbestellingen werken ?

Een collega vroeg mij dit net, en ik heb geen idee of dat zo is.

Sommige winkels werken met lijsten die je ter plaatse kunt invullen en die geef je dan af samen met je lege boodschappenkar dan krijg je hem gevuld terug.

Iemand bekend of ze bij de Lidl, penny, norma etc ook met voorbestellingen werken ?

Een collega vroeg mij dit net, en ik heb geen idee of dat zo is.

Over het algemeen kun je geen voorbestelling doen.
Zoals gezegd werken de Duitse winkels vlak aan de grens met lijsten en iets verderop Duitsland in is het vaak zo rustig dat alles ruim op voorraad is.
Ik ga zelf al zeker 10 jaar naar Duitsland en eigenlijk nooit misgegrepen met producten die ik op mijn lijst had staan.

Sonderpreis Baumarkt werkt voor een deel wel met voorbestellingen. Het assortiment wat los te koop is, is veel kleiner.
Daardoor liep ik de Donnershimmel mis. De 36sh thunderbrick van Lesli voor 8 EUR :D

Back
Bovenaan