'Verdraaid echt lijkend pistooltje'

moontan

VWC lid
'Verdraaid echt lijkend pistooltje' brengt Zutphenaar in verlegenheid

ZUTPHEN - Met een in Duitsland gekocht alarmpistool heeft de 31-jarige H.G. uit Zutphen zich tijdens nieuwjaarsdag behoorlijk in de nesten gewerkt.

De Zutphenaar raakte 's avonds betrokken bij een schermutseling op de Berkelsingel en zou hierbij twee tieners hebben bedreigd. Tegenover de Zutphense rechtbank ontkende G. gisteren in alle toonaarden dat hij het wapen op de jongens heeft gericht.

De Zutphenaar had het pistool eerder gekregen van zijn neefjes uit Hardenberg. Zij hadden het op de kop getikt in Duitsland, waar alarmpistolen volgens G. gewoon in de winkelschappen bij vuurwerkhandelaren liggen. "Onze familie viert Oud en Nieuw altijd met veel vuurwerk. Met het pistool heb ik alleen vuurwerk afgestoken."

Toen G. na een feestje op 1 januari met zijn vriendin bij zijn woning arriveerde, was hij getuige van een conflict tussen enkele jongeren op straat. G. schrok naar eigen zeggen toen zijn vriendin riep dat er een mes was getrokken. "Daarop ben ik op de jongens afgestapt en wilde ik hen duidelijk maken dat ze moesten stoppen met hun praktijken." In zijn handen had G. twee zakken vuurwerk en het alarmpistool, maar dat was volgens G. puur toeval: "Ik heb het wapen niet op de jongens gericht. Ik heb niemand met de dood bedreigd", hield de Zutphenaar de rechtbank voor.

De officier van justitie vond dat G. zich in eerste instantie afzijdig had moeten houden van de schermutseling en de politie had moeten waarschuwen. Bovendien waren er door de twee jongens twee aangiften tegen hem gedaan van bedreiging. Zij eiste een taakstraf van honderd uur, waarvan vijftig uur voorwaardelijk.

De rechter geloofde dat G. het alarmpistool niet zou hebben gebruikt om de jongens angst in te boezemen. Wel was overduidelijk bewezen dat G. een verboden wapen in zijn bezit had. En wel een wapen dat 'verdraaid veel lijkt op een echte'. De Zutphenaar kreeg daarom vijftig uur voorwaardelijke taakstraf opgelegd, met een proeftijd van twee jaar.

http://www.destentor.nl/regio/zutph...tooltje-brengt-Zutphenaar-in-verlegenheid.ece

Tja, toeval of niet. Je hebt de schijn tegen je in zo'n geval. Daarnaast is zo'n signaalpistool natuurlijk sowieso verboden. Opvallend genoeg lijkt het messentrekken, waar het allemaal mee begon, verder onbesproken in de rechtzaal.

Cameo

Tja, toeval of niet. Je hebt de schijn tegen je in zo'n geval. Daarnaast is zo'n signaalpistool natuurlijk sowieso verboden. Opvallend genoeg lijkt het messentrekken, waar het allemaal mee begon, verder onbesproken in de rechtzaal.

Cameo

Dat viel me ook al op! Het is toch wel raar dat je elkaar wel met een mes mag bedreigen maar niet met een (signaal) pistool!

kijk er zijn 2 aangifte tegen het pistool
waarschijnlijk geen aan gifte over het messsen getrek.
daar is dan geen rede voor om er op in te gaan(gek genoeg)
geen aan gifte ...dn is het gewoon een verhaal van 1 persoon

Back
Bovenaan