Verdachten melden zich na zien foto's op internet

Verdachten melden zich na zien foto's op internet

ROTTERDAM - De plaatsing van foto's en filmpjes op internet van verdachten van vernielingen tijdens de jaarwisseling in Rotterdam heeft resultaten opgeleverd.

De politie Rotterdam-Rijnmond liet vrijdag weten dat zich twee verdachten hebben gemeld van de vernielingen rondom metrostations. Ook zijn er bruikbare tips binnengekomen.

Internet

De politie plaatste woensdag in samenwerking met het Openbaar Ministerie de foto's op internet. Sindsdien is de politiesite al 31.000 keer bezocht.

Zodra een verdachte zich heeft gemeld en zijn of haar identiteit is vastgesteld, verwijdert de politie de beelden.

Metrostations

Tijdens de jaarwisseling moesten in de regio Rotterdam vooral metrostations het ontgelden. Dit leverde een flinke schadepost op voor vervoersmaatschappij RET.

Direct na oud en nieuw gaf de RET al aan de schade op de vandalen te willen verhalen. Van diverse misdrijven zijn die nacht goede camerabeelden gemaakt.

Op deze beelden is een groot aantal betrokken personen te zien.

Plunderingen

Enkele vernielingen werden gevolgd door plunderingen. De plunderaars zijn eveneens goed vastgelegd. De beelden van deze personen zijn nog niet op internet geplaatst.

De politie geeft hen nog de gelegenheid zich te melden bij een politiebureau. Mocht dat niet gebeuren dan zijn zij ook op de politiesite te zien.

In combinatie met het aansporen van NSB-gedrag wel ja.

Ik heb hier een beetje gemengde gevoelens bij eerlijk gezegd. Kijk, die halve zolen die slopen en het feest verzieken, moet je wel aangeven/naaien omdat ze er anders mee weg komen. Anderzijds, iemand verlinken vind ik persoonlijk erg laf en achterbaks, ik hou ook niet van dat gedrag. Wat moet je dan in zo'n situatie...

Hoe denken jullie erover, zeker met betrekking tot vuurwerk en vandalisme?

In combinatie met het aansporen van NSB-gedrag wel ja.

Ik heb hier een beetje gemengde gevoelens bij eerlijk gezegd. Kijk, die halve zolen die slopen en het feest verzieken, moet je wel aangeven/naaien omdat ze er anders mee weg komen. Anderzijds, iemand verlinken vind ik persoonlijk erg laf en achterbaks, ik hou ook niet van dat gedrag. Wat moet je dan in zo'n situatie...

Hoe denken jullie erover, zeker met betrekking tot vuurwerk en vandalisme?

Ik vind het inderdaad een beetje laks.
Alhoewel ik me ervan bewust ben dat ik me op "grijs" gebied begeef neig ik toch meer naar het positieve van deze aanpak. Het verlinken van het afsteken van illegaal vuurwerk op een verantwoorde manier vind ik dan een stuk erger. Dit is vandalisme. Een vorm van vuurwerkgebruik die ons in een kwaad daglicht stelt.
Dus toch eigen schuld dikke bult, moet je maar geen vernielingen aanrichten, en al helemaal niet waar camera's hangen. Dat is, in de woorden van Maxima, "een beetje dom".

Tja, als ik geconfronteerd werd met beelden zou ik het liefst duidelijk maken dat ik er niets mee te maken heb.
Mensen verlinken is het laagste wat je kunt doen, ook al ligt het niet helemaal in jou handen. Er zijn altijd mensen waarbij het in het verkeerde keelgat schiet.

Wanneer iedereen zijn kop in het zand blijft steken wordt het natuurlijk nooit wat.
Iedereen zegt op verschillende fora tegen vuurwerkvandalisme te zijn, maar tegelijkertijd als ze zelf mogelijk de oplossing in handen hebben (mensen aangeven dan geven we niet thuis)??????:frusty:

Herinnering:
Wanneer je crimineel gedrag verzwijgt ben je ook in Nederland nog steeds medeplichtig dat maakt je strafrechterlijk gezien net zo strafbaar als de daders.

Wanneer de samenleving en vuurwerklobby en ieder als freak last heeft van het sloopgedrag van een handjevol malloten, zeg ik aangeven die hap.

Trouwens ook erg typisch, (lang leve de verdorven NL samenleving) dat dit onder klikgedrag of maten naaien wordt geplaatst door sommigen. :angry:

Heel wat anders is het wanneer ik met oud en nieuw volledig gecontroleerd en met goede afstanden een flowerbed afsteek.
Maar mensen die de samenleving in gevaar brengen door vreemde capriolen uit te halen met vuurwerk, heb ik geen genade voor.

Het is maar net hoe je het bekijkt.

Als iemand wat sloopt of vernielt met vuurwerk ja inderdaad aangeven die bende.. al dan niet via een anonieme tiplijn.. eigen schuld dikke bult.. moet je maar met je tengels van andermans spullen afblijven... Mensen die inderdaad zeggen van je naaiot die gast erbij zo.. dat is niet eerlijk! NSBer!!

Zal het ff omkeren..hoe zou jij er tegen aankijken als het JOU auto was die ze vernielde met vuurwerk.. of JOU brievenbus, JOU glazenportiek.. of verzin het maar.. precies.. dan piep je wel anders.. Het is typisch iets Nederlands.. zolang het niet bij jezelf gebeurd is dan is degene die belt naar de politie al dan niet anoniem degene die het gevreten heeft als de dader gepakt is.. te gek voor woorden natuurlijk...

Anderzeids vind ik dat met name (mits het VEILIG GEBEURD!!!) de opslag van al dan niet professioneel vuurwerk door liefhebbers inderdaad door NSB praktijken worden gepakt door de politie. Meestal is zo een tip een uiting van jaloezie of rancune: als ik het niet heb, dan mag jij het ook niet hebben.. Áls je dan toch zo graag iemand erbij wilt lappen.. doe het dan als een vent en geef je naam op..

Het is maar net hoe je het bekijkt.

Als iemand wat sloopt of vernielt met vuurwerk ja inderdaad aangeven die bende.. al dan niet via een anonieme tiplijn.. eigen schuld dikke bult.. moet je maar met je tengels van andermans spullen afblijven... Mensen die inderdaad zeggen van je naaiot die gast erbij zo.. dat is niet eerlijk! NSBer!!

Zal het ff omkeren..hoe zou jij er tegen aankijken als het JOU auto was die ze vernielde met vuurwerk.. of JOU brievenbus, JOU glazenportiek.. of verzin het maar.. precies.. dan piep je wel anders.. Het is typisch iets Nederlands.. zolang het niet bij jezelf gebeurd is dan is degene die belt naar de politie al dan niet anoniem degene die het gevreten heeft als de dader gepakt is.. te gek voor woorden natuurlijk...

Anderzeids vind ik dat met name (mits het VEILIG GEBEURD!!!) de opslag van al dan niet professioneel vuurwerk door liefhebbers inderdaad door NSB praktijken worden gepakt door de politie. Meestal is zo een tip een uiting van jaloezie of rancune: als ik het niet heb, dan mag jij het ook niet hebben.. Áls je dan toch zo graag iemand erbij wilt lappen.. doe het dan als een vent en geef je naam op..

Neem aan dat jou reactie (red Baron) niet een reactie is op de mijne?
In het geval dat dit wel zo is, volgens mij denken we precies hetzelfde namelijk.

Groet,

San Quinton

hehe heu nee was een algemene reactie eigenlijk hahahaha Maar de strekking is inderdaad een beetje hetzelfde ja

Back
Bovenaan