Verdachte illegale handel vuurwerk onder voorwaarden vrij

ghoost

VWC lid
bron: http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/...-vuurwerk-onder-voorwaarden-vrij#.Uw8KpBuPKM8

GOES - Een 22-jarige man uit Goes die wordt verdacht van illegale handel in professioneel vuurwerk is onder voorwaarden vrijgelaten. De man zat sinds november vast. Hij mag de behandeling van zijn zaak thuis afwachten zolang hij zich aan de aanwijzingen van de reclassering houdt.

Onderzoek
De Zeeuwse politie verrichtte eind vorig jaar meerdere aanhoudingen in een groot onderzoek naar handel in illegaal vuurwerk en xtc-pillen. Er werden onder meer 21.000 nitraatklappers gevonden.

Leverancier
De 22-jarige man uit Goes wordt gezien als de vermoedelijke leverancier van het illegale vuurwerk en de xtc-pillen. Bij de Goesenaar werd in december 2012 ook al 800 kilo zwaar illegaal vuurwerk gevonden.

Hoofdverdachten
De twee andere hoofdverdachten in deze zaak zijn twee twintigers uit Goes en Reimerswaal.

Oke foei uit mag niet.
Ik snap het helenaal.
Maar van november tot februari?
Das 3maanden voor arrest.
Is dat niet een beetje veel?

Het is al een aantal jaren zo dat je indien je je met fout vuurwerk bezig houd je aangezien word als staats bedreiging.
Ik heb zojuist al een leuke nieuwe term bedacht die misschien wel mee kan dingen als leukste nieuwe term van het jaar.

Om deze personen een iets luchtigere term tegen dacht ik aan Halal terrorist:p
Term houd in dat: Staat ziet in persoon een grote landsbedreiging doordat persoon zich bezig/ophield/in het bezit was van Illegaal vuurwerk.
Echter veel te overdreven dus een halal terrorist:D

Voor de duidelijkheid.
Dit is een laconieke opmerking en niet bedoeld als belediging

Oke foei uit mag niet.
Ik snap het helenaal.
Maar van november tot februari?
Das 3maanden voor arrest.
Is dat niet een beetje veel?

Er vallen mij een paar dingen op in het nieuwsbericht.
Er is al eerder bij deze man vuurwerk gevonden, en niet zó'n klein beetje ook.
Er is sprake van xtc, leverancier hiervan en leverancier van illegaal vuurwerk.

Niet gek dat hij wat langer vast wordt gehouden in voorarrest.
Tevens staan ook nergens geen datums. Daarmee bedoel ik dat het net zo goed 29 November tot 2 Februari kan zijn, dan praat je nog maar over ruim twee maanden.

Echt weer typisch zo'n Mediataalbericht.

vermoedelijke handelaar van illegaal vuurwerk en xtc pillen?

dus hebben ze die 21.000 nitraatklappers dan bij hem gevonden? of bij anderen?
en die pillen worden wel vermeld, maar ook niet of er daadwerkelijk pillen zijn gevonden bij diegene.

op deze manier staat er veel, maar het zegt weinig..

Grappige is ook dat ze meer informatie geven over het vuurwerk wat is aangetroffen dan over de harddrugs. Terwijl in mijn ogen de handel in harddrugs vele malen harder aangepakt mag worden. Als je kijkt hoeveel ellende dat brengt.

- Verslaving
- Agressie
- overdosissen
- Verkeerde pillen met de dood tot gevolg

Dus kennelijk vind de media vuurwerk belangrijker om te vermelden dan harddrugs.
Overigens zeg ik niet dat iedereen verkeerd met drugs omgaat hoor. Ken genoeg mensen die het doen op een feestje. Maar denk dat het op jaarbasis meer ellende geeft dan vuurwerk.
Als je kijkt hoeveel mensen in Nederland verslaafd zijn aan harddrugs. En als je kijkt hoeveel mensen per jaar een overdosis pakken of er aan overlijden

Grappige is ook dat ze meer informatie geven over het vuurwerk wat is aangetroffen dan over de harddrugs. Terwijl in mijn ogen de handel in harddrugs vele malen harder aangepakt mag worden. Als je kijkt hoeveel ellende dat brengt.

- Verslaving
- Agressie
- overdosissen
- Verkeerde pillen met de dood tot gevolg

Dus kennelijk vind de media vuurwerk belangrijker om te vermelden dan harddrugs.
Overigens zeg ik niet dat iedereen verkeerd met drugs omgaat hoor. Ken genoeg mensen die het doen op een feestje. Maar denk dat het op jaarbasis meer ellende geeft dan vuurwerk.
Als je kijkt hoeveel mensen in Nederland verslaafd zijn aan harddrugs. En als je kijkt hoeveel mensen per jaar een overdosis pakken of er aan overlijden

Zo werkt het! Vuurwerk is een hot item, levensgevaarlijk. En XTC moef kunnen is maar drugs toch. Die Arno Bonte verheerlijkt dat toch ook drug door op de tv te gebruiken

In de jaren 90, was er een hetse tegen houseparty's en XTC.
Nou is dat voor XTC niet erg, maar ik kan me herinneren dat er begin jaren 90, na een feestje in Rotterdam een aantal gasten die van het feest de locale van Gent en Loos hadden gepluderd.

Wekenlang stonden de kranten er van vol, dat het allemaal verschrikkelijk was, wat er op die feesten gebeuren.
Maar nu is dat wat meer ingeburgerd, je hoort maar bar weinig dat wat mis ging na een Thunderdome of Mysteryland of een Masters of feest.
Je ziet gewoon een versprijding.

Toen was het house scene gebeuren, nu het vuurwerk. (Noem maar een dwarstraat he.)

Back
Bovenaan