Verdachte afsteken zwaar vuurwerk Gelredome meldt zich

ghoost

VWC lid
bron: http://www.gelderlander.nl/regio/ar...zwaar-vuurwerk-gelredome-meldt-zich-1.4184825

Verdachte afsteken zwaar vuurwerk Gelredome meldt zich
21 januari 2014

Arnhem - Een 33-jarige man uit de gemeente Heerde heeft zich bij de politie gemeld als verdachte van het afsteken van zwaar vuurwerk op de tribune van het stadion Gelredome op 15 december afgelopen jaar. Bij het incident raakten 4 personen gewond.

Het incident deed zich voor tijdens de wedstrijd Vitesse tegen NAC op 15 december, toen op enig moment een van de bezoekers in het supportersvak van Vitesse zwaar vuurwerk afstak.

Gehoorklachten
4 slachtoffers meldden zich met gehoorklachten in het ziekenhuis en deden later aangifte.

In samenwerking met Vitesse deed de politie onderzoek om te kunnen achterhalen wie er verantwoordelijk was voor het afsteken van het vuurwerk.

Verhoor
Dat leidde er toe dat de 33-jarige man zich later meldde en maandagochtend door de politie werd aangehouden voor verhoor.

De man is inmiddels vrijgelaten in afwachting van een nadere beslissing van het Openbaar Ministerie.

Ja die gast mag voorlopig niet meer bij Chelsea 2 komen.
En terecht ook. Knal vuurwerk moet gewoon in de gracht of cintelbaan gegooid worden.
Een fakkel daar integen moeten ze legaliseren.

Gewoon hard straffen die gast zulk vuurwerk in een stadion hoort sowieso niet en dan ook nog naar andere mensen gooien :angry:

Ja die gast mag voorlopig niet meer bij Chelsea 2 komen.
En terecht ook. Knal vuurwerk moet gewoon in de gracht of cintelbaan gegooid worden.
Een fakkel daar integen moeten ze legaliseren.

Draait het bij jou eigenlijk om het voetbal of om het stoer doen met een knaller?

De man van dit topic wou blijkbaar ook stoer doen maar dan in een wat andere fase dan jou, dit maakt jou ook geen haar beter.

Ontopic: Zonde dat dit gebeurt en mensen niet nadenken met het afsteken, hem straffen zal ook weinig oplossen aangezien er vaker vuurwerk in het publiek afgaat, alleen hij zelf zal de volgende keer nadenken maar de echte diehard voetbal-fans stoppen niet.

Overigens vind ik al die fakkels wel erg vet om te zien!

Laatst bewerkt:
Voetbal hoort een feest te zijn, vuurwerk hoort ook een feest te zijn, maar vuurwerk wordt alleen een feest als het normaal afgestoken wordt.
En in een ruimte dat niet van men zelf is of openbaar is, gedraag je je gewoon normaal.
Boete en verbod is hierbij het allerbelangrijkste wat er gedaan kan worden.
Zo kan voetbal ook een feest zijn als de rotte appels er tussenuit gehaald worden.

Vuurwerk op de tribune is mooi indien veilig, gooi het dan naar de rand van het veld, of zoals Jimmy zegt op een plek waar geen mensen staan of in de gracht. Nu wil ik geen verkeerde indruk wekken en kun je dit niet doen met de meest zware achterlijke knallers, maar spul uit belgie moet kunnen. Want hoe dicht staan we er zelf op zonder schade met oud en nieuw?

Draait het bij jou eigenlijk om het voetbal of om het stoer doen met een knaller?

De man van dit topic wou blijkbaar ook stoer doen maar dan in een wat andere fase dan jou, dit maakt jou ook geen haar beter.

Ontopic: Zonde dat dit gebeurt en mensen niet nadenken met het afsteken, hem straffen zal ook weinig oplossen aangezien er vaker vuurwerk in het publiek afgaat, alleen hij zelf zal de volgende keer nadenken maar de echte diehard voetbal-fans stoppen niet.

Overigens vind ik al die fakkels wel erg vet om te zien!

nee hoor niks met stoer doen te maken.
en ik bedoel ckr geen zware knallers hoor.
en ook ckr niet andere suporters in gevaar brengen.(dus niet over mensen heen gooien ofzo)
een knaller werkt sfeerverhogend net als fakkels
kijk maar de ouwe beelden van ajax feyenoord.. daar worden de 100K opgehangen aan het hek. was in 94

nee hoor niks met stoer doen te maken.
en ik bedoel ckr geen zware knallers hoor.
en ook ckr niet andere suporters in gevaar brengen.(dus niet over mensen heen gooien ofzo)
een knaller werkt sfeerverhogend net als fakkels
kijk maar de ouwe beelden van ajax feyenoord.. daar worden de 100K opgehangen aan het hek. was in 94

Nee oke aan een paar knallen ontkom je niet, gelukkig zie je zelf ook in dat cobra's daar niet kunnen. Maar ik moet wel toegeven dat bij het wk bijvoorbeeld, het erg lekker klinkt als er gescored word en er wat knallen te horen zijn. Helaas heeft nl het vorig jaar niet zo best gedaan..:p

Nee ik heb een taakstraf gekregen en een half jaar voorwaardelijke celstraf. Is bijna 2 jaar geleden. Geen stadionverbod omdat het op varkenoord was. Heb al eerder gezegd dat ik niet heilig ben
Ben ook een boefje geweest, maar met 2 jaar voorwaardelijk en de kans om alles kwijt te raken (carriere, vrouw) ga je wel ff nadenken.

Nee ik heb een taakstraf gekregen en een half jaar voorwaardelijke celstraf. Is bijna 2 jaar geleden. Geen stadionverbod omdat het op varkenoord was. Heb al eerder gezegd dat ik niet heilig ben
Ben ook een boefje geweest, maar met 2 jaar voorwaardelijk en de kans om alles kwijt te raken (carriere, vrouw) ga je wel ff nadenken.

Okay omdat je onlangs nog zo fel van leer trok nog niet eens zolang geleden en nog vaker doet op illegaal vuurwerk gebied. Je bent eigenlijk een soort ex-roker. Zijn de ergste altijd, die gaan rokers dan zeggen hoe ongezond het wel niet is...

Maar het is jammer dat je daardoor je baan en vrouw kwijt geraakt bent. Dat gun je ook niemand ondanks wat je gedaan hebt. Iedereen maakt fouten, krijgt straf en inderdaad een schone lei. Nouja, hopelijk gaat het nu beter met je en blijf je inderdaad op het rechte pad. Al ben ik wel een crimineel want ik bezit wel illegaal vuurwerk ieder jaar..

U leest niet helemaal goed, maar dat geeft niet. Laten we maar zeggen dat ik het licht gezien heb. :D

En ik ben idd ex-roker en ex illegale stoker. Bevalt me prima al 2 jaar zonder stress thuis op de bank rond oud en nieuw, geen lastige ritjes maken e.d. Degene die stoppen zijn de ergste inderdaad (maar ze hebben wel gelijk :wink:).

Juist, men noemt iemand met gehoorschade een gewonde. Straks word iemand met een sneetje in z'n duim al n gewonde genoemd. Overdrijven is echt een hobby van de media. Zal me niks verbazen als t soort vuurwerk ook word overdreven. Neemt niet weg dat deze persoon op zijn minst een straf moet krijgen die gelijk is aan wat die anderen heeft aangedaan, jammer alleen dat we niet meer in de middeleeuwen zitten.

Back
Bovenaan