"Verbied particulier vuurwerk in Amersfoort"

Jorn89

VWC lid
AMERSFOORT - Als het aan GroenLinks in Amersfoort ligt, komt er binnen tien jaar een algeheel verbod op vuurwerk voor particulieren. Dat zegt de fractie één dag na het sluiten van het meldpunt voor vuurwerkoverlast.

Er kwamen landelijk ruim 70.000 klachten binnen, zo'n 20.000 minder dan vorig jaar. In Amersfoort werd 890 keer geklaagd, voornamelijk in de wijken Vathorst, Nieuwland en het Soesterkwartier.

GroenLinks wil dat de gemeente bij de volgende jaarwisseling al vuurwerkvrije zones instelt en gaat de kwestie binnenkort op de politieke agenda zetten.

PROFESSIONELE SHOW
"Tradities veranderen", zegt raadslid Hiske Land. "Vroeger was het katknuppelen normaal, dat doen we ook niet meer. Wij zijn niet tegen vuurwerk op zich, maar tegen het afsteken door particulieren. We zien liever een professionele show, dan is Oudjaar voor iedereen leuk."

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1275420/verbied-particulier-vuurwerk-in-amersfoort.html

---

Het begint vervelend te worden dat groenlinks!

Ook niet voor mij.. ik heb liever een verbod op Groenlinks... dit jaar nog!

Weg met die enge boomknuffellaars partij!

ik vind dat we een nieuwe traditie in het leven moeten gaan roepen. Het groenlinks knuppelen...

Steeds ook weer het totale aantal klachten erbij halen. Maar je hebt in Nederland een aantal beroeps klagers. Ben benieuwd naar het aantal unieke klagers! Dit is veeeel lager dan 70.000. Jammer ook dat de media dit klakkeloos over nemen. Slechte journalistiek. Ik denk ook dat dit getal bij groenlinks bekend is, maar die lafbekken houden dit verborgen.

Toch wel apart he' dat de burgemeesters vort weten wat de mensen leuk vinden en wat ze moeten doen.Terwijl ze niet eens weten welke mensen er binnen der eigen gemeenten elke dubbeltje moeten omdraaien anders hebben ze niks te eten, volgens mij moet dat toch wel een stuk belangrijker zijn dan de media op te zoeken en met je kop onzin verhalen te verkondigen. Omgedraaide wereld.

Ik kan bij deze heel vwc beloven dat ik zorg dat ik de traditie in Amersfoort in ere zal houden zolang als ik er woon. Ook al moet ik de straat barricaderen met auto's, zandzakken en tanks...

Wordt moeilijk daar, als ik footage zie van een vriend van me die daar woont, en de 2 jaarwisselingen herinnerend die ik daar heb meegemaakt, wordt daar nog zoveel massaler gestookt dan hier om 00u, dat verbod gaan zoooo veel mensen aan hun laars lappen. Lekker werk dat die GL'ers de onderbetaalde, overgebureaucratiseerde politiekrachten toeschuift, terwijl ze om 00u proosten met hun roséetje. Hypocriet oogkleppenvolk.

Back
Bovenaan