'Venlose huurders met veel vuurwerk uit huis zetten'

moontan

VWC lid
'Venlose huurders met veel vuurwerk uit huis zetten'

Woningcorporatie Woonwenz in Venlo wil huurders uit huis zetten als er grote partijen vuurwerk worden gevonden.

Daarbij gaat het om legaal en illegaal vuurwerk waarvan er meer dan 25 kilo wordt gevonden.

Uit huis zetten
Volgens de corporatie is er een gevaar voor de buren en daarom wil ze bij een vuurwerkvondst een procedure starten om het huurcontract op te zeggen. Bij hennepplantages gebeurt dat al langer, daarbij worden woningcorporaties ook geïnformeerd door de politie. Dat gebeurt bij vuurwerk nog niet.

Politie tippen
Daarom wil Woonwenz samenwerken met de politie en de gemeente. Woonwenz roept omwonenden ook op om tips te geven als er grote partijen vuurwerk liggen in huurhuizen.

De corporatie heeft 8500 huurhuizen in Venlo en omgeving.

http://www.1limburg.nl/venlose-huurders-met-veel-vuurwerk-uit-huis-zetten

Zijn we niet een beetje aan het doorslaan.
Zelfs bij 25.5kg zou je dus al uit je huis gezet kunnen worden.
Is dit niet meer dan een mogelijkheid misbruiken om na uitzetting een hogere huur te kunnen gaan vragen!!!

WTF!! Waar zijn we mee bezig, waar gaat het toch heen met dit land? Tjonge jonge, alsof 30kg meer risico met zich meebrengt dan 25kg, en 35kg meer dan 30kg. We hebben het hier om legaal vuurwerk en dat gaat echt niet vanzelf af en wanneer de woning al in de fik staat, dan levert dit echt niet veel meer gevaar op voor de omgeving. Neen, dit is een slechts ontwikkeling. Maar ja, uiteindelijk gaat het er wel om dat je verraden moet worden voordat men iets kan doen, dus hopelijk zullen mensen echt heel heel goed nadenken voordat ze dus nu iemand zomaar verlinken, vooral wanneer het slechts om legaal vuurwerk gaat. Pfff... ik moet er niet aan denken. Man man man. :frusty:

wat ik me dan afvraag in hoeverre dit ook mag. Kijk nu heb ik er geen verstand van maar als ze bij mij binnen komen voor 10 wietplanten dan zulle ze me toch ook het huis niet uit zetten. het lijkt me dan ook stug dat er ook maar iemand is dit akkoord gaat dat een verhuurder je bij 26 kg vuurwerk het huis uit mikt. Heb je nu 1.000 planten tja dan vind ik het wel logisch! heb je 1000 kilo tja ik zie het probleem zelf niet maar ik mag toch hopen dat men op dergelijke overtredingen uit is.

Stel nou ik wordt gepakt met 500kg en ze zette mij op straat zou ik dan mijn gram nog kunnen halen bij een rechter eigenlijk?

Wat ik mij eerder af vraag, zijn er voorbeelden uit het verleden dat als iemand meer dan 25 kg vuurwerk in huis heeft dit ook inderdaad gevaar voor de buren heeft opgebracht?

Bizar dat houd dus in 2 cake boxen met oud en nieuw.
Hun rekenen geloof ik het totaal plaatje dozen karton etc en niet het kruid gewicht

wat ik me dan afvraag in hoeverre dit ook mag. Kijk nu heb ik er geen verstand van maar als ze bij mij binnen komen voor 10 wietplanten dan zulle ze me toch ook het huis niet uit zetten. het lijkt me dan ook stug dat er ook maar iemand is dit akkoord gaat dat een verhuurder je bij 26 kg vuurwerk het huis uit mikt. Heb je nu 1.000 planten tja dan vind ik het wel logisch! heb je 1000 kilo tja ik zie het probleem zelf niet maar ik mag toch hopen dat men op dergelijke overtredingen uit is.

Stel nou ik wordt gepakt met 500kg en ze zette mij op straat zou ik dan mijn gram nog kunnen halen bij een rechter eigenlijk?

Ik denk dat je dan gewoon op straat komt te staan, aangezien die clausules gewoon opgenomen zijn in het huurcontract. bij overtreding pleeg je gewoon contractbreuk en dan is het einde oefening

Als je onder de 25 kilo illegaal hebt is er niks aan de hand alleen boven de 25 kilo legaal wordt je je huis uitgetgezet. Klinkt logisch:)

Back
Bovenaan