‘Veghel, ik buig heel diep voor jullie’

moontan

VWC lid
Veghel, ik buig heel diep voor jullie’

VEGHEL – Met de vertoning van de indrukwekkende film Wit Licht, voorafgegaan door een knallend en kleurrijk vuurwerk, is vrijdagavond in Veghel het weekend van Veghel4WarChild van start gegaan.
Ik buig heel diep voor jullie, Veghel”, sprak War Child-directeur Mark Vogt het aanwezige publiek toe. “Het is fantastisch wat hier is neergezet. Veghel is War Child!” Vogt zei dat vanuit een bakje aan een hijskraan, hangend voor het enorme filmdoek op het parkeerterrein van Sligro. Zijn woorden werden met applaus en luid getoeter van de vele tientallen auto’s in de tijdelijke drive-inn bioscoop beantwoord. Burgemeester Ina Adema bedankte de Veghelse bevolking voor de massale inzet voor dit goede doel. Ze riep iedereen op om ook de komende twee dagen de evenementen in Veghel massaal te bezoeken.

Kippenvel
Karlijn Wagemakers, die de komende dagen enkele malen het Veghel4WarChild-lied zal zingen, had de eer om met een fel rood oplichtend handvuurwerk tussen de auto’s door te lopen en zo de aandacht te vestigen op een knallend vuurwerk dat werd afgestoken vanaf industrieterrein Doornhoek. Rond half twaalf ging de twee uur durende film over oorlogskinderen van start. Dick Severeijn uit Veghel kreeg er kippenvel van. Samen met zijn vrouw Petia had hij met zijn auto een plekje vooraan bemachtigd. “Het is fantastisch wat er in Veghel gebeurt. Met dit evenement kunnen ze zichzelf meten met grote steden als Den Bosch en Eindhoven. Ik ben echt trots om Veghelaar te zijn.” Severeijn vindt het vooral prachtig dat een hele gemeenschap achter zo’n goed doel is gaan staan. “Ik heb zelf ontwikkelingswerk gedaan in Vietnam, dus ik weet hoe belangrijk dergelijke steun is. Echt ik heb kippenvel!” De film Wit Licht moest toen nog beginnen…

http://veghel.kliknieuws.nl/nieuws/83416/veghel-ik-buig-heel-diep-voor-jullie

vuurwerk2.jpg

dsc-0118.jpg

Back
Bovenaan