Veel vuurwerk, toch maar zes boetes

Zag op FPM dit nieuwsbericht staan en ik vond het te grappig om niet met jullie te delen :)

Veel vuurwerk, toch maar zes boetes

De Antwerpenaar heeft zich weinig aangetrokken van het algemene vuurwerkverbod. Overal in en buiten de stad werden rond middernacht massaal vuurpijlen afgeschoten. De politie stond vrijwel machteloos en deelde amper zes GAS-boetes uit.

Vooraf werd benadrukt dat de politie streng zou toezien op het uitgevaardigde vuurwerkverbod. In praktijk was het vechten tegen de bierkaai. Terwijl er vorig jaar nog 45 processen-verbaal werden opgesteld tegen vuurwerk, was de balans afgelopen nieuwjaarsnacht heel wat bescheidener: amper zes GAS-boetes.

“Inderdaad weinig, maar we hebben wel tientallen meldingen van burgers binnengekregen”, zegt politiewoordvoerder Fons Bastiaenssens. “Maar reageren op oproepen is moeilijk, omdat de daders na vijf minuten meestal al verdwenen zijn.”

“Ik besef dat we dit nooit zullen kunnen bannen. Zeker in de districten werd veel illegaal vuurwerk afgestoken”, zegt burgemeester Bart De Wever. “Ik begrijp echt niet dat mensen dit blijven doen.

Bron : http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/veel-vuurwerk-toch-maar-zes-boetes.aspx

In nederland word het dan nog vele malen gekker bij een verbod.Dat kan ik met 100% zekerheid zeggen. Nederlanders kopen voor vele malen meer geld vuurwerk als Belgen. Hier in de buurt zeggen iig al mijn vrienden en kennissen die met de jaarwisseling vuurwerk afsteken dat ze gewoon door zullen blijven stoken. Geloof me bij een verbod zal het een gekkenhuis worden met de jaarwisseling. En daar zal ik ook zeker aan bijdragen dan. In dit land worden ons al genoeg pleziertjes afgenomen

burgemeester Bart De Wever. “Ik begrijp echt niet dat mensen dit blijven doen"

Ik begrijp niet dat een Burgemeester zo ver van zijn eigen volk staat...

Back
Bovenaan