Veel slachtoffers bij explosie vuurwerkfabriek Istanbul

Zeker twintig mensen zijn om het leven gekomen en naar schatting honderd anderen gewond geraakt als gevolg van een brand in een illegale vuurwerkfabriek in de Turkse stad Istanbul.

1416350+s(350!x234!)

1416353+s(345!x243!)

Explosie in Istanbul

De brand brak donderdagmorgen uit op de vierde verdieping van een pand van vijf verdiepingen in de voorstad Davutpasa.

1416351+s(345!x243!)

Explosie

Er was een illegale vuurwerkfabriek in gevestigd en korte tijd later verwoestte een enorme explosie het gebouw, berichtte de gouverneur van Istanbul Muammer Guler.

1416352+s(345!x243!)

Kettingreactie

Volgens het Franse persbureau AFP is er mogelijk sprake geweest van een kettingreactie. Een kleine brand op de vierde verdieping van het gebouw zou een explosie hebben veroorzaakt bij een textielwerkplaats, even verderop.

Onder de doden zijn acht mensen die van een afstand op een parkeerterrein naar de brand keken toen het pand explodeerde. Reddingswerkers zoeken in de puinhopen van het gebouw naar slachtoffers.

(c) ANP/NU.nl

Ik heb het net gehoord op het NOS Journaal.
Ik vind dit redelijk *** nieuws, dit omdat er ook zoveel onschuldigen om het leven zijn gekomen. Volgens mij meende ik ook gehoord te hebben dat de baas niet aanwezig was.

En wie begint er nou een illegale vuurwerkfabriek, begin dan een vuurwerkfabriek in een land als Polen, dan is het tenminste legaal..

Altijd vervelend dit nieuws, nu al helemaal omdat het zo veel dichter bij huis gebeurt dan de "standaard" berichtjes hierover vanuit China.

Ja erg tragisch, had het ook al gezien op het NOS.
Tja Bigspender, ik vind het nog steeds erg ver hoor, Turkije. Het is nog geen EU lid ofzo en ligt ver weg. Maargoed het is overal even erg, in deze eeuw wonen namelijk overal mensen die allemaal evenveel waarde hebben.
Dus ik betreur de mensen die gewond zijn geraakt en zijn overleden, en niet te vergeten, de mensen die nu nooit meer kunnen genieten van vuurwerk.

Back
Bovenaan