Veel handtekeningen tegen vuurwerk -Telegraaf

Veel handtekeningen tegen vuurwerk

AMSTERDAM - Na het rookverbod is ook het vuuwerkverbod dichterbij dan ooit. Het burgerinitiatief om het afsteken van consumentenvuurwerk te verbieden is hard op weg op in de Tweede Kamer te worden behandeld. Binnen vijf dagen werden 25.000 digitale handtekeningen gezet.

Als 40.000 mensen het initiatief ondertekenen, moet de Tweede Kamer het voorstel in behandeling nemen. Het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte en de Haagse David Rietveld hebben nog meer actie ondernomen en komen met een website.

Nederlanders kunnen sinds 1 januari een digitaal burgerinitiatief via internet ondertekenen. 'Meer plezier met minder vuurwerk' was de eerste.

De raadsleden hebben dinsdag daarnaast de website mindervuurwerk.nl gelanceerd, in de hoop dat nog meer mensen de weg naar het initiatief weten te vinden.

"We verwachten voor het einde van de week voldoende stemmen binnen te hebben", zegt Rietveld. De raadsleden hopen de handtekeningen volgende week te kunnen overhandigen aan Kamervoorzitter Gerdi Verbeet.

Volgens Bonte en Rietveld mogen alleen professionals vuurwerk afsteken en zouden gemeenten centrale vuurwerkshows moeten organiseren, wat in veel landen al het geval is.

In Nederland zou een krappe meerderheid (49 tegen 47 procent) voorstander zijn van het verbod, blijkt volgens GroenLinks uit onderzoek van Maurice de Hond.

Valt me gelijk al op dat het percentage aan tegenstemmers van een verbod in verhouding veel hoger is als het percentage van de Nederlandse bevolking wat op Groenslinks stemt.
Als ze dan zo gek van cijfertjes zijn is het wellicht dan niet verstandig om gezien dit lage percentage, gewoon maar de partij op te heffen?
Ze zouden er een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking een plezier mee doen, die stemmen tenslotte toch niet op ze.

Omdat zijn petitie in veel media's verschijnt. En op site's als de telegraaf het ad etc veel oude sokken zitten. En omdat hij ook steun krijgt van de oude sokken van stichting staakt het vuren.

ja journalisten vinden het veel leuker om iets negatief in het beeld te breng ipv. positief stelletje ******s ! als ze vuurwerk verbieden , gaan we toch gezellig met ze alle naar belgie toe ;)

Leuke reactie:
Mijn vrouw is 74 en ik 75 en wat dacht, Elk jaar genieten wij weer van het vuurwerk. Laat die mensen toch hun lol hebben. Wij hebben daar geen geld voor maar genieten wel mee. Wij hopen nog lang te genieten van de mensen die het wel leuk vinden om het af te steken.

Op de website van de stichting die de petitie voor een vuurwerkverbod hebben geplaatst, las ik het volgende:

Kan ik maar één keer per mailadres meedoen?
Ja, per mailadres kan maar één ondertekening worden geregistreerd. Op de website van petities.nl vindt u informatie over het waarom hiervan. Hier is ook informatie te vinden over het aanvragen van een tweede mailadres:
Hoe een tweede e-mailadres nemen?

Kunt of wilt u geen extra mailadres aanvragen? Kijk dan op de pagina 'Waar kan ik tekenen?':
Waar kan ik tekenen?

Is dit geen vorm van fraude? Het is toch de bedoeling dat 40.000 mensen de petitie tekenen en niet 10.000 die elk 4 emailadressen hebben aangemaakt en zo dus ook 4 x de petitie kunnen ondertekenen?

Ik heb dit gemeld aan de website www.petities.nl en wacht nog op antwoord.
Graag jullie reactie.

Laatst bewerkt:
Op de website van de stichting die de petitie voor een vuurwerkverbod hebben geplaatst, las ik het volgende:

Kan ik maar één keer per mailadres meedoen?
Ja, per mailadres kan maar één ondertekening worden geregistreerd. Op de website van petities.nl vindt u informatie over het waarom hiervan. Hier is ook informatie te vinden over het aanvragen van een tweede mailadres:
Hoe een tweede e-mailadres nemen?

Kunt of wilt u geen extra mailadres aanvragen? Kijk dan op de pagina 'Waar kan ik tekenen?':
Waar kan ik tekenen?

Is dit geen vorm van fraude? Het is toch de bedoeling dat 40.000 mensen de petitie tekenen en niet 10.000 die elk 4 emailadressen hebben aangemaakt en zo dus ook 4 x de petitie kunnen ondertekenen?

Ik heb dit gemeld aan de website www.petities.nl en wacht nog op antwoord.
Graag jullie reactie.

ja dan gaat het zeker snel als dat zo is

40.000 leden kunnen ze ook wel normaal krijgen. Maar wij kunnen ook zo 40.000 mensen laten tekenen die wel vuurwerk willen. Jammer dat we misschien de mooiste dag van het jaar niet meer kunnen beleven zoals we willen. Mocht het verboden worden hoop ik wel dat er wat tegengas gegeven gaat worden!

Arno Bonte krijgt veel publiciteit met zijn burgerinitiatief, waarmee hij veel ondertekenaars voor zich weet te winnen. Echter is deze petitie ongeldig, en kan dus niet tot een debat in de 2de kamer leiden.
Arno Bonte overtreed met zijn petitie namelijk 1 van de spelregels van het inleveren van een burgerinitiatief. Dit is meteen al spelregel 1:
Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest.

Kortom 40000 ondertekeningen voor niks

http://www.nujij.nl/burgerinitiatief-tegen-vuurwerk-niet-rechtsgeldig.4485166.lynkx

kunnen we hier iets mee:rolleyes:

Als je de petitie tekent, ook al is het juist voor het vuurwerk, stem je dan niet voor tegen het vuurwerk.
Aangezien het alleen om mensen die er tegen zijn gaat, en wij ook tekenen..

Lol, dat is leuk om te lezen, kan hij nu wel weer gewoon een nieuwe starten?

Back
Bovenaan