Vechtpartijen na verloren finale

Ruben

VWC lid
Vechtpartijen na verloren finale
Uitgegeven: 12 juli 2010 00:08
Laatst gewijzigd: 12 juli 2010 00:24

ZWOLLE/APELDOORN - Bij vechtpartijen en vernielingen op straat zijn tijdens en na de verloren WK-finale in onder meer Deventer, Apeldoorn en Zwolle meerdere aanhoudingen verricht.

In Zwolle werd na een vechtpartij een man met een vuurwapen opgepakt, meldden de politiekorpsen zondagavond.

''Het is nog onduidelijk of in Zwolle ook daadwerkelijk is geschoten'', aldus de woordvoerster. Er werd ook vuurwerk afgestoken. Andere aanhoudingen vonden onder meer plaats wegens bezit van een gas- of alarmpistool, bezit van vuurwerk en het plegen van vernielingen.

In Noord- en Oost-Gelderland vonden na de wedstrijd zeker vijf vechtpartijen plaats. De politie trad bemiddelend op. In Deventer werden tot middernacht twee mensen opgepakt, in Apeldoorn ook en in Zwolle een.

Op de pleinen in Deventer en Zwolle waar op grote schermen voetbal werd gekeken, was het snel rustig na het laatste fluitsignaal. ''Met name in Deventer was het plein enkele minuten na de wedstrijd al bijna leeg.''

Neude

Op de Neude in Utrecht heerst zondagavond na de verloren finale eveneens een wat rellerige sfeer, waarbij de politie en Mobiele Eenheid in grote getale aanwezig zijn. Een aantal relschoppers is opgepakt en afgevoerd in een politiebusje.

Zo ongeveer driekwart van de supporters lijkt op de fiets gestapt voor een stille aftocht. Het deel van de mensen dat is achtergebleven blijft rondhangen op het plein. Er wordt vuurwerk afgestoken.
© NU.nl/Van NinhuysIn

zonde dat het dan toch zo moet eindigen. ik geef toe ik zelf ook wel boos was maar ik heb thuis gekeken :)

wees een man en accepteer het maar ga niet lopen rellen en vechten reageer je woede maar af op een boksbal.

Sjonge jonge waarom moeten er altijd rellen komen?
Natuurlijk het is jammer, maar kom op......

Dat zullen we altijd wel blijven houden.
Ik heb mezelf vrij rustig gehouden en al mijn oranje versieringen symbolisch verbrand.
Voor mij als niet voetbalfan keek toch altijd wel trouw de EK en WK,Maar deze 3e nederlaag in de finale heeft mij doen beslissen het voortaan aan me voorbij te laten gaan.
Dit ook omdat ik me veels te druk maak als het tegen zit zoals ook deze keer want de scheids had moeten fluiten vanwege buitenspel.
Dat zou waarschijnlijk ook de redding zijn geweest voor ons.

Laatst bewerkt:
Tja dit krijg je hoe dan ook. Iedereen was gefrusteerd en er zijn er dan altijd die zich niet in kunnen houden. Het is jammer, het is balen... Maar we moeten weer verder ...

Tja dit krijg je hoe dan ook. Iedereen was gefrusteerd en er zijn er dan altijd die zich niet in kunnen houden. Het is jammer, het is balen... Maar we moeten weer verder ...

Inderdaad hoe frusterend het ook is, het is maar een spel, er zijn geen doden gevallen, want dan was het wel erg geweest. Het is en blijft een spel. En daarbij geldt dat degene die de beste is, die wint, hoe sneu het ook voor ons is, zeker omdat je sinds lange tijd eindelijk eens een keer in de finale zit is het wel helemaal zuur. Maar ja, wat denk je van al die andere landen die ooit in de finale stonden en het (weer) net niet redden. Als nu Nederland nu wel WK was geworden, dan was het voor Spanje net zo sneu geweest. En nu niet gewonnen, wie weet lukt het over 4 jaar misschien wel. We mogen al blij zijn dat ze de finale hebben bereikt en sowieso 2e zijn geworden, ik vind dat op zich al een hele prestatie, ik zelf had nooit verwacht dat ze de finale zouden halen, sterker nog, ik had eerder verwacht dat ze in de kwartfinale tegen Brazilië eruit geschopt zouden worden. Het verbaast me dat ze het daar WEL van hebben gewonnen, daar Brazilië 5-voudig WK is en eerlijk gezegd had ik ook verwacht voordat Nederland tegen Brazilië moest in de kwartfinale dat Brazilië weer WK zou worden, voor de 6e keer. Maar het liep gelukkig deze keer anders en Nederland haalde de halve en de hele finale, en dat vond ik klasse. Hieruit blijkt dat het Nederlands 11-tal best goed kan voetballen, als de wil en het lef er maar is en het is ook een nieuwe generatie spelers, wie weet hoe ver ze nog komen, het zou dus zomaar kunnen dat ze bij het volgende WK wel WK worden, misschien komen ze nu wel vaker in de finale, wie zal het zeggen.

Enne... geloof die zgn. voorspellingen van een octopus of parkiet of wat van diersoort ook gewoon niet, daar moet men gewoon geen of niet al teveel waarde aan hechten.

Maar goed, jammer maar helaas, de volgende keer (misschien)beter.
O ja, over 2 jaar is er weer een EK, dus we zullen wel zien.

Mooi stukje tekst witte reus, wel wil ik zeggen dat deze octopus gewoon paranormaal en hoog begaafd is. Dit dier zou eigenlijk de nieuwe premier van Duitsland moeten worden, dus het stukje tekst over het niet geloven van octopussen en parkieten is een beetje misplaatst.
Verder hebben we het gewoon goed gedaan, ik snap de mensen ook niet die oranje artikelen gaan verbranden. De finale halen is écht een héél goed resultaat.
Om te gaan vechten na een verloren finale, achja het is triest. Maar zolang het niet zoveel voorstelt is het voor sommige toch echt een goede uitlaatklep. Niet dat ik het goedkeur, maar het was te verwachten.

hier is het lekker rustig gebleven en was de sfeer na afloop van de wedstrijd nog best goed .er werdt gewoon gevierd dat we 2e waren geworden door het merendeel van de mensen. natuurlijk wel een teleurstelling , maar ik ben trots op onze jongens dat ze het zover gebracht hebben. en mag dan ook wel concluderen dat spanje gewoonweg brilliant voetbal speelt, en om de pijn te verzachten :

We zijn in iedergeval een plaats hoger geeindigd dan duitsland :D

Als Nederland zou winnen zou het een chaos zijn, en nu Nederland heeft verloren is het ook een chaos. Maar waarom noemen ze het verliezen? Ze hebben niet gewonnen van Spanje maar hebben wel 30 landen achter zich gelaten in het WK. Verliezers zijn pas landen zoals Italië en Frankrijk. We zijn boven Duitsland geeindigd wat ook een hele goede prestatie is.

Ze moeten juist trots zijn dat we zo ver gekomen zijn.Zo'n klein land en dan in de finale staan en dan net niet winnen en dan eigelijk ook nog door de scheids want het was een corner en buitenspel bij de voorzet van de man die hem afgaf.Ach ja over 2 jaar op het ek winnen.

Idd erg ver voor zo'n klein landje :D Hier werd het ook wel aardig gevierd vond ik, heb genoeg en dan ook echt genoeg vuurwerk gehoord/gezien voor een verloren finale :D Vraag me af hoe het zou zijn gegaan als ze hadden gewonnen. Jammer dat lui dan gaan rellen om een verloren wedstrijd.

Back
Bovenaan