Vechten om vuurwerk bij de Duitse grens

kwintos

VWC lid
Vanaf aankomende dinsdag trekken veel Nijmegenaren er op uit om Duits vuurwerk in te slaan. Het grote prijsverschil trekt vele mensen uit de regio naar Aldi’s en Lidls net over de grens. De parkeerplaatsen van de supermarkten staan deze dag vrijwel geheel vol met auto’s uit Nederland. Mannen en jongens duwen, schreeuwen, en worstelen zich een weg naar het magazijn waar medewerkers een partij vuurwerk proberen uit te pakken.

De pijlen en potten worden bij de medewerkers uit de handen gegrist en in gereedstaande boodschappenwagen gelegd. Duits vuurwerk zonder Nederlandse gebruiksaanwijzing is hier overigens illegaal. Wie betrapt wordt staat 500 euro boete te wachten. Controle op invoer van het Duitse vuurwerk is er nauwelijks, de grenscontrole is er meer op uit om importeurs van Duits vuurwerk op te sporen.

Zeker te weten is het super aso en schaam je je om af en toe een Nederlander te zijn, maar ergens en ik praat het gedrag niet goed, snap ik de massale drukte natuurlijk wel. Vuurwerk dat 60 - 75 % minder kost dan in ons eigen kikkerlandje... Ik zou weleens een goede verklaring van onze wetgevers willen horen wrom het daar wel kan voor zulke prijzen etc....

Zeker te weten is het super aso en schaam je je om af en toe een Nederlander te zijn, maar ergens en ik praat het gedrag niet goed, snap ik de massale drukte natuurlijk wel. Vuurwerk dat 60 - 75 % minder kost dan in ons eigen kikkerlandje... Ik zou weleens een goede verklaring van onze wetgevers willen horen wrom het daar wel kan voor zulke prijzen etc....

Omdat in NL de beveiliging hoger ligt. Er moeten allemaal kooien om het vuurwekr en dat kost geld.

Moet je maar eens kijken hoe lang het duurt voor dat je een karton Asian thunder Bulkpack hebt uitgepakt (filmpje staat in het topic daarvan)

maar idd eigenlijk gewoon schandalig dat wij Nederlanders daar massaal naar toe gaan. Maar top vuurwerk is het ook niet hoor, Weco is lang niet altijd goed, en kwa kleine grut moet je er zeker niet zijn. En dat geduw en getrek hoeft niet hoor,

Nee, ik ga dan liever wel hier in NL.

Back
Bovenaan