RedBaron
Pyroworld
Sommige onder ons zullen componist en muziek god Vangelis wel kennen. De muziek virtuoos afkomstig uit Griekenland met veel bekende muziek stukken op zijn naam zoals Conquest of Paradise, Chariots of Fire, Antartica, film muziek zoals dat van Alexander, Muziek voor de nasa mars missie Odyssey genaamd Mythodea. In 1991 heeft hij midden op de Maas een enorm openlucht concert
gegeven.
een artist impression van het podium als cover voor een (bootleg) album
Dit spektakel ging gepaard met Lasers, boten, bewegende kranen, helicopters en zelfs een rijdende stoomlocomotief behoorde tot het spektakel. En natuurlijk ook een hele berg vuurwerk!
Variërend van fonteinen op de kranen, Bengaalse vuren op de wal tot een enorme finale van bommen op 3 posten geschoten op de Maas.. Zucht.. ja toen kon het allemaal nog.
Het is mij altijd bijgebleven. Ook na 18 jaar nog staat dit concert me nog levendig bij. Met bekende nummers zoals Chariots of Fire, Pulsar, China, Alpha, Antartica, Hymne, Spiral enzovoorts was het een waar spektakel begeleid door boven beschreven zaken.
Dit concert is tot mijn grote vreugde door iemand online gezet op Youtube:
Deel 1:
of:
Deel 2:
Deel 3:
Deel 4:
Deel 5:
Wilde het gewoon even met jullie delen.. nostalgie uit de begin van de jaren negentig
gegeven.

een artist impression van het podium als cover voor een (bootleg) album
Dit spektakel ging gepaard met Lasers, boten, bewegende kranen, helicopters en zelfs een rijdende stoomlocomotief behoorde tot het spektakel. En natuurlijk ook een hele berg vuurwerk!
Variërend van fonteinen op de kranen, Bengaalse vuren op de wal tot een enorme finale van bommen op 3 posten geschoten op de Maas.. Zucht.. ja toen kon het allemaal nog.
Het is mij altijd bijgebleven. Ook na 18 jaar nog staat dit concert me nog levendig bij. Met bekende nummers zoals Chariots of Fire, Pulsar, China, Alpha, Antartica, Hymne, Spiral enzovoorts was het een waar spektakel begeleid door boven beschreven zaken.

Dit concert is tot mijn grote vreugde door iemand online gezet op Youtube:
Deel 1:
+ YouTube Video | |
of:
+ YouTube Video | |
Deel 2:
+ YouTube Video | |
Deel 3:
+ YouTube Video | |
Deel 4:
+ YouTube Video | |
Deel 5:
+ YouTube Video | |
Wilde het gewoon even met jullie delen.. nostalgie uit de begin van de jaren negentig