Vangelis Live in Rotterdam (Eureka Concert) 1991

RedBaron

Pyroworld
Sommige onder ons zullen componist en muziek god Vangelis wel kennen. De muziek virtuoos afkomstig uit Griekenland met veel bekende muziek stukken op zijn naam zoals Conquest of Paradise, Chariots of Fire, Antartica, film muziek zoals dat van Alexander, Muziek voor de nasa mars missie Odyssey genaamd Mythodea. In 1991 heeft hij midden op de Maas een enorm openlucht concert
gegeven.

vangelisfront.jpg

een artist impression van het podium als cover voor een (bootleg) album

Dit spektakel ging gepaard met Lasers, boten, bewegende kranen, helicopters en zelfs een rijdende stoomlocomotief behoorde tot het spektakel. En natuurlijk ook een hele berg vuurwerk!

Variërend van fonteinen op de kranen, Bengaalse vuren op de wal tot een enorme finale van bommen op 3 posten geschoten op de Maas.. Zucht.. ja toen kon het allemaal nog.

Het is mij altijd bijgebleven. Ook na 18 jaar nog staat dit concert me nog levendig bij. Met bekende nummers zoals Chariots of Fire, Pulsar, China, Alpha, Antartica, Hymne, Spiral enzovoorts was het een waar spektakel begeleid door boven beschreven zaken.

vangelis-rotterdam91.jpg

Dit concert is tot mijn grote vreugde door iemand online gezet op Youtube:

Deel 1:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

of:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Deel 2:

+ YouTube Video

Deel 3:

+ YouTube Video

Deel 4:

+ YouTube Video

Deel 5:

+ YouTube Video

Wilde het gewoon even met jullie delen.. nostalgie uit de begin van de jaren negentig :)

Bedankt voor het delen Red Baron.

Vangelis is echt kikken muziek, ik heb een best of cd van hem liggen en vooral he tnummer spiral geeft kippenvel.
Mooie muziek, wat in de jaren 80/90 erg populiar was.

Wat ik heb ik toch met elektronische muziek, ik heb echt pleuris helaas hekel aan 90% van de gitaar muziek.
Zal wel aan het beleid van de meeste radio stations liggen, dat alle voorgekauwde uitgeneukte alto muziek wel voorrang krijgt.
Maar de goede dans muziek, maar mondjes maat op de radio gedraaid wordt.

Sorry maar ik dwaal af.

Edit op bol.com staat een dvd van Vangelis.
http://www.bol.com/nl/p/dvd/vangelis-mythodea-2001-mars-odys/1002004000081886/index.html

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het delen Red Baron.

Vangelis is echt kikken muziek, ik heb een best of cd van hem liggen en vooral he tnummer spiral geeft kippenvel.
Mooie muziek, wat in de jaren 80/90 erg populiar was.

Wat ik heb ik toch met elektronische muziek, ik heb echt pleuris helaas hekel aan 90% van de gitaar muziek.
Zal wel aan het beleid van de meeste radio stations liggen, dat alle voorgekauwde uitgeneukte alto muziek wel voorrang krijgt.
Maar de goede dans muziek, maar mondjes maat op de radio gedraaid wordt.

Sorry maar ik dwaal af.

Edit op bol.com staat een dvd van Vangelis.
http://www.bol.com/nl/p/dvd/vangelis-mythodea-2001-mars-odys/1002004000081886/index.html

hehehe ja het is typische muziek uit de jaren 80 & negentig.

het album wat jij hier aanhaalt Mythodea is werkelijk waar een prachtig stuk muziek.

op het album doen vooral movement 1 en Movement 8 mij kippenvel bezorgen.

movement 1:

+ YouTube Video

Movement 8:

+ YouTube Video

mooie muziek is dat ja, vaak krijg ik daar gewoon kippenvel van en zeker ook waneer het muziek achter vuurwerk is gemonteerd!

leuk ja,

ben zelf niet zo een fan van vangelis, meer jean michelle jarre :cool: die had ook altijd enorme concerten met veel vuurwerk lasers etc. lekkere muziek.

Helemaal goed Jack, dat je dit heb opgesnord op YT, was er destijds ook zelf bij. Leuk ook dat Tresher Jean Michel Jarre noemt, die heeft op dezelfde plek ook een mega show gespeeld met het nodige vuurwerk. Misschien komt dat ook nog weleens op Youtube terecht

Helemaal goed Jack, dat je dit heb opgesnord op YT, was er destijds ook zelf bij. Leuk ook dat Tresher Jean Michel Jarre noemt, die heeft op dezelfde plek ook een mega show gespeeld met het nodige vuurwerk. Misschien komt dat ook nog weleens op Youtube terecht

Thx Rick.

Het enigste wat ik weet van Jean Michael Jarre is dat hij in 97 in Ahoy te Rotterdam gespeeld heeft. Daar is wel iets van terug te vinden:

+ YouTube Video

Goh, das waar ook, ben daar ook geweest.
Was een prachtig spektakel. Heb zowat alle cd's van Jarre en Vangelis.
Jammer dat het bij Jarre in Ahoy overdekt was, dus helaas geen vuurwerk.

Zat links-voor het podium, dus had na het concert wel last van oorsuizingen.
Het zelfde als met oud en nieuw, maar dan anders............

Thx Rick.

Het enigste wat ik weet van Jean Michael Jarre is dat hij in 97 in Ahoy te Rotterdam gespeeld heeft. Daar is wel iets van terug te vinden:

movie

Het leuke is mischien om te weten dat toen ik bij Ron de Koster werkte deze Laserpiano ook werd gebruikt door Froger....

Tegenwoordig wordt de Laser voor zijn concerten door een Nederlands bedrijf geleverd wereldwijd n.l. Laser Image Amersfoort.

Back
Bovenaan