Vandalen in Ommen bestoken hertjes met vuurwerk

ylke

VWC lid
OMMEN - Onbekenden hebben maandagavond vuurwerk gegooid naar de herten in het hertenkamp bij Het Laar, meldt wijkagent Jan Voortman.

Dat gebeurde omstreeks 22.00 uur door inzittenden van een zwarte Fiat Panda. De politie is op zoek naar de inzittenden. Getuigen kunnen zich melden bij de politie via het telefoonnummer 0900-8844.

Bron

laten we maar hopen dat deze gasten maar gouw worden opgepakt .
want het zijn altijd de zelfden die het moeten ontgelden .

zeer jammer weer dit....en zeker wederom voer voor het vuurwerkverbod.
Toch zonde dat men niet inziet dat het vuurwerk dit niet doen, maar die mensen die het lontje aansteken...

Wat een debielen zeg! Hoop maar dat er geen herten gewond zijn geraakt ofzo! Dit soort lui moet je toch gewoon aan een paal binden en zelf met vuurwerk op ze lopen gooien? Daarna een boete van 10.000 euro en eens kijken of ze dit nog eens doen...

groep mensen handje vol dikke vlinders geven, de daders in een klein bos vrij laten, en de jacht op de daders openen en vlinders op de daders gooien.
oog om oog...

Interessant: in de bronpagina staat het bericht geciteerd waarop dit geciteerde bericht gebaseerd was. Er staat niet dat er hertjes bestookt waren met vuurwerk, enkel dat er vuurwerk in een hertenkamp is gegooid. Dat is een belangrijk verschil wat de jouralist niet had mogen negeren. Als ik me iets voorstel bij het bestoken van hertjes met vuurwerk stel ik me kleine schattige herten voor (hertjes = kleine herten) die een barrage aan vuurwerk op zich af krijgen zonder genade. Zoiets is hoogstwaarschijnlijk dus helemaal niet het geval geweest.

Misschien is deze hele zaak wel niet eens echt, dat kan ook nog, want hoe weten we dit? Waren er al getuigen gevonden? Oh, die werden juist gezocht... Waarschijnlijk is er in ieder geval ìets gebeurd, maar ik geef een bijna-garantie dat het bericht substatieel afwijkt van de werkelijkheid. Wat die werkelijkheid is zullen we nooit weten.

Journalistiek technisch heb je zeker gelijk, maar ze zullen het vuurwerk toch niet voor niets in het hertenkamp gegooid hebben ? Anders hadden ze het net zo goed buiten het hertenkamp kunnen gooien ...
Kortom: het blijft schandalig. Kom niet aan mijn hertenkamp ! Waar moet mijn zoontje anders ons oude brood brengen :wink:

Wat hebben ze gesloopt dan? Noem het dan gewoon *****n zakjes,debielen,of des noods idioten. Laten we het beestje wel bij de naam noemen. Fok maar is een stuk of 50 elanden op,en laat ze los op die gekken.

Helemaal niets over vuurwerk of mijn hobby maar dit is gewoon absurd.

Ik keur dierenmishandeling in het algemeen af met of zonder vuurwerk

Back
Bovenaan