Van schavuit naar regisseur (Spits 21-04-2010)

Jammer dat één script weer over de stompjes gaat.
En niets gaat over het verstandig/veilig stoken.
Wel erg leuk om te horen dat hij zijn eigen taakstraf heeft kunnen verzinnen. (ik denk dat inderdaad elke halter jaloers zal zijn)

Edit:
Het is natuurlijk niet eerlijk dat hij zijn taakstraf mag kiezen. Voor die jongen begrijp ik het wel, het is leuk dat hij niet hoeft poep te ruimen. Waarschijnlijk is het geen freak, dus heeft hij geen besef wat hij uiteindelijk aanricht.

@cameo post 7
Ik smul altijd van je oplettendheid. Want waarom word dit inderdaad nu gepost? Of zou deze jongen pas heel erg laat het script hebben gestuurd?

Laatst bewerkt:
Zo jong en dan al zo'n verrader. Eerst vuurwerk kopen en afsteken. Vervolgens ontkennen en dan nog eens een vuurwerk een trap nageven. Als die gepakt wordt. De schijtbak, nee zo leren we onze jeugd hun verantwoordelijkheden. Die jongen moet gewoon strontruimen wordt als maar gekker in dit land. Hij weet dondersgoed dat hij fout zat. Het mag eenmaal niet of je er nu mee eens bent of niet. Maar die linkse heren vinden het nodig om een jongen van 14 propaghanda te laten maken. Belachelijk gewoon!

ik kan me best vinden in je commentaar extremerides!
dit is niet de oplossing.
maar ach dAT is weer een gelukje voor deze 14jarige jongeman.
ik denk dat elke halter jalours op hem is.
want hij hoef geen stront te ruimen!:D

ik kan me best vinden in je commentaar extremerides!
dit is niet de oplossing.
maar ach dAT is weer een gelukje voor deze 14jarige jongeman.
ik denk dat elke halter jalours op hem is.
want hij hoef geen stront te ruimen!:D

dat betwijl ik, want iemand die de gewone haltstraf krijgt (werkstraf) moet rond de 4 tot 8 uur werken. Deze jongeman is hier veel langer mee bezig geweest.

Misschien wel langer bezig, maar wel met veel meer plezier en voldoening. Hij zou misschien zelfs wel een scenario geschreven willen hebben als hij niet gepakt was!
Dit vormt nu een precedent voor anderen, en dat kan dan resulteren in nog meer van deze dwaze uitspraken. De jeugd kan beginnen denken: "Och, laat ze mij maar pakken, ik maak een mooi werkstuk over veiligheid bij vuurwerk, waar ik plezier aan beleef, en ben van alles af"
Bah...maar laat ze voor mijn part maar str*nt scheppen!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet helemaal weet wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant vind ik het geweldig dat zo'n ventje zijn eigen straf uit heeft kunnen kiezen. Maar de feiten, die in het artikel best onderbelicht blijven, liegen er niet om. Zijn straf is vooral gebaseerd op het plegen van vernielingen. Even los van de bewijslast (hij zegt onschuldig te zijn, maar dat zou iedereen zeggen als ie gepakt wordt). Ik vind dat vandalisme hard aangepakt moet worden en in dat licht is zijn straf relatief erg mild.

Mensen die vernielen moeten vooral leren begrijpen dat hun gedrag onacceptabel is. Een filmpje schrijven voor HALT draagt hier voor mijn gevoel maar minimaal aan bij. En het gekozen thema (man met stompjes spreekt met berouw) is niet alleen een inkopper, maar ook een uitgekauwd stramien. Wees dan ook eens echt creatief en kom met een vernieuwende aanpak.

Ik vraag me tenslotte af waarom dit artikel precies NU word gepubliceerd. Slechte timing of opzettelijk toch weer even een negatief signaaltje afgeven? De media kent soms vreemde gangen. Het feit dat hij met naam en toenaam (zelfs een foto) in de krant staat suggereert dat hij wellicht zelf de aandacht heeft opgezocht.

Cameo

Liever tot aan me oksels in de stront. dan een verrader zijn. en vuurwerk negatief in het nieuws zetten, vuile verrader dat je er bent. stoer doen met je vuurwerk en daarna in de cel zitten janken. rot toch op man. pispaaltje

Liever tot aan me oksels in de stront. dan een verrader zijn. en vuurwerk negatief in het nieuws zetten, vuile verrader dat je er bent. stoer doen met je vuurwerk en daarna in de cel zitten janken. rot toch op man. pispaaltje

Hij is waarschijnlijk geen freak, dus hij heeft denk ik niet het idee dat hij een verrader is. Hij weet wel drommels goed dat hij fout zit, maar hij probeert het systeem naar zijn hand te zetten, en wonder boven wonder, is hem dat ook nog gelukt ook.

Wat een kleine montessori ******!

Moet gewoon boeten voor z`n gedrag in plaats van wat leuks doen. Dat filmen zal waarschijnlijk wel z`n hobby zijn!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet helemaal weet wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant vind ik het geweldig dat zo'n ventje zijn eigen straf uit heeft kunnen kiezen.

Ja geweldig land leven wij he. Waar je je eigen straffen mag kiezen. Ik heb iemand vermoord en wat zal ik vandaag eens doen:

Ik vind een docu maken op de Hawaiise eilanden over een seriemoordenaar wel wat. Of een steden trip naar London een mooi verslag van Jack the Ripper maken. Op kosten van de overheid natuurlijk want we hebben al leuke uitstapjes voor lastige marokaanse jongentjes.

Nee, ik vind dit een absolute dieptepunt wat wij bereikt hebben in Nederland. Dit soort mannetjes hebben de "toekomst" Iedereen haalt kattekwaad uit en sloopt wel eens wat. Maar dat betekent niet omdat we
allemaal jong geweest zijn dat we maar mild moeten gaan worden. Het blijft
een misdrijf en dat dient gestraft te worden. Als ik een een vuilnisbak opblaas dan moet ik hem ook betalen als ik gepakt wordt. Zo simpel moet het
zijn.

Als dit toch het singaal moet zijn dat jongeren op moet passen dat ze niets verkeerds uit halen want dan zwaait er wat. Nou, ik zal me doodlachen als 14-jarige en als ik 19 ben ben ik allang niet meer te stuiten.

Peter R. De vries zond gewoon zijn uitzending uit voor één of andere kinderpedofiel. Dat schijnt niet te mogen en werd verboden met een dwangsom van 15.000 euro. Toen zij advocaat: Bram aandachtgeil Marcowitczh of hoe je die vent zijn naam schrijft: Dan nodig je hem uit om het te doen.

En dat is met dat hele HALT! gebeuren ook. Je nodigt minderjarige in dit land om zich te misdragen. Dit soort "straffen" dat zijn grappen en dan is de politie en justitie toch niet serieus te nemen als minderjarige? :bonk:

PS. Of je nu mee eens bent of vuurwerk illegaal is of niet. Regels zijn regels en als je die overtreed moet je op de blaren zitten. Zo werkt dat nu éénmaal. Maar ik weet wel wat ik ga voorstellen als ik ooit nog gepakt wordt: Een reis maken naar China en dan een reportage maken over hoe vuurwerk gemaakt wordt :D

Ik moet zeggen, dat die agent op de foto van het krantenartikel me doet denken, aan bepaalde mensen die rond 1938 - 1945 het voor veel mensen lastig hebben gemaakt in Europa en rest van de wereld.
Die kerel op de foto is echt een griezel.

Was getekend G. Riezel. ;-)

Back
Bovenaan