Van ruilen komt huilen...

tristen

VWC lid
Je kent het wel, je gaat je bestelling ophalen en je krijgt de mededeling: Helaas is dit artikel uitverkocht/niet geleverd. U kunt een vervanger zoeken, of dit heeft u ervoor in de plaats gekregen.

Deel hier jou producten die er niet waren en wat je ervoor terug kreeg.
Was het in je voordeel of niet?

Ik zal alvast beginnen. Afgelopen jaar gingen ik en mijn stookmaat onze bestelling ophalen. Wat bleek. Een artikel wat mijn stookmaat (rbfirework) had besteld was er niet. Namelijk de Golden Dream van Dream Fireworks. Hij mocht t.w.v. ik meen €20-€25 iets uitzoeken.

We gingen de winkel in en bekeken wat we zouden kunnen kopen voor dat geld. Bij de At Once stond geen prijskaartje en we vroegen wat die kostte we mochten ze hebben voor een tientje per stuk. Dus het werd tweemaal de At Once plus de Black Cobra 15.0 meen ik! Ik vond het een goede ruil!

Garden of eden inruil voor me karton sky screamers, betaald a 120,-
Helaas baalde ik wel enorm, omdat ik me zo verheugd had op deze cake, voor het 2e jaar was ik hem misgelopen, maar goed de garden of eden was een waardige vervanger.

Verder 8x tears of beauty kon niet geleverd worden, 4x in salute cake 1 voor terug gehad (de laatste toen op voorraad) achteraf geen spijt. kosten a 75 euro.

Nog een Leuke,, karton secret salute, werd vervangen voor een karton royal thunder flower!
zeer blij mee!

En er is nog wel het een en ander mis gegaan in de jaren ervoor.
vooral bij vuurwerk4all, dat was echt drama, zeker 10 producten moeten wisselen voor vervangers, wat achteraf ook nog is erg slecht uit pakte.

Vorig jaar bij intratuin de hurricane bestelt 40 euro (excellent) helaas deze was er niet meer, maar ik had 2 vervangende producten gekregen die net zo goed waren. Thunder 16 euro en black ice single shot 8 euro(beide excellent) 16+8 24 euro en geen 40 euro... Dus heb ik de producten terug gegeven aan de beste man en gezegt dat ik mooi zelf wat uit wilde zoeken voor wel die 40 euro..

Ik snap het soms niet want hier is 1 dealer die het netjes klaar heeft staan de rest gaat alles pas pakken als je er bent. Vorige jaar ging ik pas de laatste dag alles ophalen en ja hoor heel veel was op van wat ik had besteld.Wat heb ik er dan aan om vooruit te bestellen dan zou dit toch achter gehouden moeten worden vind ik.

Dat is dan een fout van de dealer, want wij doen het net zo en we houden de voorraad precies bij. Wat in de voorverkoop verkocht is, kan niet meer verkocht worden in losse verkoop omdat de voorraad in de kassa dan gewoon 0 aangeeft. Dan staan er misschien voor bestellingen nog wel 10 achter, maar die kunnen die niet verkocht worden.
greetzzz

Oke dus ik hoef niet bang te zijn dat ik te laat kom. Ik hoop dat ik dan vorig jaar gewoon pech had.

Dat is dan een fout van de dealer, want wij doen het net zo en we houden de voorraad precies bij. Wat in de voorverkoop verkocht is, kan niet meer verkocht worden in losse verkoop omdat de voorraad in de kassa dan gewoon 0 aangeeft. Dan staan er misschien voor bestellingen nog wel 10 achter, maar die kunnen die niet verkocht worden.
greetzzz

Hier idemdito. Wij zetten de avond van te voren al het bestelde werk apart waar op 2 man na niemand aan mag komen, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan. Wij vinden dit heel belangrijk want anders slaat de voorverkoop eigenlijk helemaal nergens op. Als je wat bestelt, heb je gewoon recht op je product en zit je niet op iets anders te wachten.

Ik heb een keer een 1500 shots mat gekregen in plaats van een 720 shots die ik had besteld. Was wel blij toen. Vind het bij sommige winkels het toch jammer dat als je een product besteld heb ze het niet meer hebben want je gaat er toch wel vanuit bij je bestelling. Vaak komt dit voor bij een boerenbond, daar ben ik ook gestopt met bestellen, ook omdat ze weinig kennis hebben met wat ze voorstellen om te ruilen.

vorig jaar geen imperial blink gekregen maar een whistle spinner ofso. volgende dag toch maar even terug gegaan om toch de imperial blink te halen.

Vorig jaar bij HdH was volgens mij de Killer Instinct er niet toen ik langskwam. Mocht een product uitzoeken met maximaal 125% v.d. prijs van de Killer Instinct. Uiteindelijk Voltage gekozen en wilde ik € 7,50 bijbetalen. Dat mocht niet, kreeg hem zo mee!

En ik was zeer tevreden, want dit jaar zit hij 4x in mijn finale :)

Ik heb het wel eens gehad, en aangezien ik heel gericht mijn dure vuurwerk inkoop heb ik dan gewoon geld teruggevraagd. Ik weet dat dat recht bestaat, en dat de winkelier dat ook weet of iig hoort te weten, dus maak ik daar gebruik van. Ik kan geen vervangend product gebruiken omdat mijn 'show' nauwgezet uitgedacht is over heel het jaar, en het geld zuurverdiend is. Dan maar geld terug, áls ik zelf niks anders weet dat ik ook wel graag wil (meestal). Ik kan het me trouwens niet herinneren dat het voorkwam, maar weet dat het gebeurd is. Dus weet ik dat die winkelier(s) toen zonder problemen overstag is gegaan. Maar ik ben ook redelijk onvermurwbaar :D heb m'n lessen wel geleerd.

Bij vuurwerk4all een paar artikelen die vervangen werden, was over het algemeen een wat mindere ervaring.

Voor de rest 1 of twee keer bij andere dealers gebeurd, dit pakte vaak nog wat positiever uit dan dat ik besteld had. Hier moet ik wel bij opmerken dat ik bij deze dealers nooit mijn "hoofdbestelling" geplaatst hebt, het waren dus altijd de wat kleinere artikelen.

Een jaar of 6 geleden had ik 10 verpakkingen jumping jacks besteld, ik kreeg inplaats van 10 verpakkingen 10 XL jumping jacks. Ik was er niet heel erg blij mee.
Een beter ding was ooit bij de Zena megastore in Olen, ik kocht een 500 shots nitratenmat en ik kreeg een 1.000 shots. Ik had niet eens besteld dus ze hadden gewoon kunnen zeggen dat die niet op voorraad was. Dat noem ik service!

Ik kreeg in Olen ook de Assorted Rockets van OF twv 40 euro + de Big 6 van Herlat twv 30 euro ipv de Thor Venus Rockets twv 21 euro! Top dus

Back
Bovenaan