Vader en zoon dealen vuurwerk

moontan

VWC lid
Vader en zoon dealen vuurwerk
HAAKSBERGEN - Een vader en zijn 15-jarige zoon uit het Twentse Haaksbergen zijn aangehouden wegens grootschalige vuurwerkhandel op een school in die plaats.

De zoon bleek samen met zijn vader ruim 2000 knalpatronen voor een vuurwerkpistool te hebben gekocht in Duitsland. De projectielen verhandelde hij vervolgens op school. Een deel van de patronen had hij overigens op bestelling van medeleerlingen gekocht.

Bij huiszoeking werden nog 200 overgebleven patronen ontdekt. In totaal 18 jongeren, die de patronen opkochten, zijn gehoord.

Volgens een woordvoerder zijn de illegale knalpatronen populair bij vandalen om onder meer vuilnisbakken, bushokjes en verkeersborden op te blazen. Jaarlijks wordt in Haaksbergen voor 10.000 tot 15.000 euro aan gemeentelijke eigendommen vernield

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5416884/__Vader_en_zoon_dealen_vuurwerk__.html

Volgens een woordvoerder zijn de illegale knalpatronen populair bij vandalen om onder meer vuilnisbakken, bushokjes en verkeersborden op te blazen
Er wordt wel weer direct van het slechtste uitgegaan :frusty:

Wel vreemd dat de betreffende man zijn zoontje helpt met de patronen. Op een school, verkocht aan allemaal minderjarigen.
En (knal)patronen zijn al niet bepaald het meest veilige 'vuurwerk'(munitie) dat er bestaat :bonk:

Snap niet dat mensen zich met knalpatronen bezig houden. En al helemaal niet zonder bijhorende pistool.
Het is al eerder gebleken dat knalpatronen onbetrouwbaar en onvoorspelbaar zijn. Er zijn al diverse ongelukken mee gebeurd. En word je er mee gepakt rook je een zware pijp. Aangezien knalpatronnen onder munitie vallen.

Pff.. Nouja zeg... Dat ze zo populair zijn om specifiek spul mee op te blazen?!
Kom op zeg, dat is de grootste onzin die je kunt bedenken.. Het feit is dat de patronen zo verdomt goedkoop zijn. Omdat je ze in Duitsland kon halen voor een prijs van 20 euro voor een doos van 100... Met gevolg dat jongeren die niet veel geld hadden voor vuurwerk en toch veel vuurwerk wilden patronen gingen halen.
En dat onderste cijfer heb ik vaker gezien. Want ook door bijvoorbeeld relletjes onder jongeren onderling gaat er nog wel eens wat kapot. En dat helemaal zònder vuurwerk/patronen.
De nadelen van deze dingen zijn dat er een pistool voor nodig is om ze te ontsteken. Ook door een huis-tuin-en-keuken-manier kunnen deze worden onstoken, met kans tot doorschieten van het lont en vroegtijdige ontploffing tot gevolg. Ook een nadeel van deze patronen is dat ze onder de wapen-en-munitie wet vallen.

Het waren leuke dingen, maar sinds 2 weken niet meer te koop in Duitsland zonder vergunning, heb ik begrepen.

:bye:

Volgens een woordvoerder zijn de illegale knalpatronen populair bij vandalen om onder meer vuilnisbakken, bushokjes en verkeersborden op te blazen. Jaarlijks wordt in Haaksbergen voor 10.000 tot 15.000 euro aan gemeentelijke eigendommen vernield

Ik vind het nogal wat. Met knalpatronen vuilnisbakken en bushokjes opblazen? Dat is ook volledig uit de lucht gegrepen. Oke het is krachtig spul maar je hebt wel wat meer daarvoor nodig.
De expertise is echt ver te zoeken bij de mensen die bij dit soort zaken betrokken zijn. Het land berust volgens mij grotendeels op aannames die geen juiste fundering hebben.

Ik vind het nogal wat. Met knalpatronen vuilnisbakken en bushokjes opblazen? Dat is ook volledig uit de lucht gegrepen. Oke het is krachtig spul maar je hebt wel wat meer daarvoor nodig.
De expertise is echt ver te zoeken bij de mensen die bij dit soort zaken betrokken zijn. Het land berust volgens mij grotendeels op aannames die geen juiste fundering hebben.

Dat puntje heb ik ook aangestipt Lev-he. :wink:
Want heb bedrag dat ze hier laten zin is het kostenpunt van vernielingen in het algemeen. Hoeveel er van dat bedrag ook echt aan vuurwerk opgaat is onbekent.
Maar iig een stuk minder. :wink:

Back
Bovenaan