Utrecht 13 April 2013 300 jaar vrede

R@lph

VWC lid
Waar: A2 tunnel, Leidsche Rijn
Adres: Onbekend
Wat: Moderne uitvoering vreugdevuurwerk uit 1713
Tijd: Tussen 21:15 en 23:00
Wie: Pyrofoor

Utrecht Vrede van Utrecht 300 jaar

Het openingsspektakel van de Vrede van Utrecht vindt plaats op het dak van de A2-tunnel bij Leidsche Rijn Centrum met het Metropole Orkest, Junkie XL, theater en een moderne variant van het vreugdevuurwerk uit 1713.

Zaterdag 13 april 2013
21:15-23:00

A2 tunnel
Leidsche Rijn

Openingsspektakel De Slag om Vrede
Het openingsspektakel van de Vrede van Utrecht vindt plaats op het dak van de A2-tunnel bij Leidsche Rijn Centrum met het Metropole Orkest, Junkie XL, theater en een moderne variant van het vreugdevuurwerk uit 1713.

Het dak van de A2 tunnel naast het Amsterdam Rijnkanaal is het geografische hart van het nieuwe Utrecht: Leidsche Rijn Centrum. A2 en Rijn verbinden Utrecht met de rest van Europa.
De theatrale publieksopening van de Vrede van Utrecht is de hedendaagse variant op de talrijke vuurwerken en concerten waarmee in 1713 in heel Europa de Vrede van Utrecht werd verwelkomd. In dit beeldende Dogtroep-achtige openluchtspektakel zie je onder meer Frank Lammers als John Churchill, hertog van Marlborough. De muziek wordt gecomponeerd en uitgevoerd door Junkie XL, in samenwerking met het Metropole Orkest, lokale artiesten, de theatrale producenten van WINK en de vuurwerkmakers van Pyrofoor.

staat op fpm

https://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52.09397,5.074546&spn=0.010876,0.027874&t=m&z=16

Hey Richard je had hem al gevonden, deze bedoelde ik idd gisteravond.
Probeer er ook bij te zijn, lijkt me wel weer appart:)

vuurwerk boven de snelweg is dat niet een vreemde locatie ?
zou het niet eerder om een lasershow gaan ofzo
het lijkt me stug dat ze daar gaan lopen schieten
ik snap er ook niks meer van
ik hoop dat ze er wat moois van maken

Ja ik denk dus dat het om theatervuurwerk gaat, aangezien de locatie zo vreemd is en het gepaard gaat met live artiesten.
Ga waarschijnlijk ook wel even kijken.

vuurwerk boven de snelweg is dat niet een vreemde locatie ?
zou het niet eerder om een lasershow gaan ofzo
het lijkt me stug dat ze daar gaan lopen schieten
ik snap er ook niks meer van
ik hoop dat ze er wat moois van maken

Wat er precies geschoten gaat worden weet ik niet, maar het is niet boven de snelweg.
Het is de rode geluidsmuur langs de A2, The Wall genoemd.
Daar is een groot parkeerdek op.

Zal idd wel combinatie zijn van theater vuurwerk en wat ander spul op de omliggende rand van de muur ofzo. Candles en fontijnen.

Bedrijf Pyrofoor wordt ook genoemd bij Qdance, Mysteryland eindshow 2012:)

Pyrofoor (pyro4) is een bedrijf dat zeer leuk kan uitpakken met mooie shows! ik heb ze een aantal keren in Belgie en op Dance feesten bezig gezien. dat waren hele mooie (indoor) shows. bij de buiten shows die ik van ze gezien heb gebruikte ze toen veel Europees materiaal uit Spanje onder andere.

Helaas kan ik helemaal niet verkeerd in mijn agenda gekeken, masters of hardcore staat dan op het programma wat ook leuk is of niet Richard:wink:

ja dat is waar, gave feest is dat zeker maar ik had andere plannen dus ik ga niet naar dat feest wel jammer. Masters Of Hardcore Rules!! MOH1975

ben er ook bij martijn. mensen die het niet weten waar het is als je de tunnel inrijdt richting amsterdam zorg er voor dat je de rechter tunnel neemt afslag maarssen utrecht-noord als de linker tunnel volgt dan moet een heel stuk terug rijden. als de tunnel uit rijdt zie je link rode muur staat ook `
The Wall op daar achter moet je zijn en de rest kan je lezen post van shell-martijn

Back
Bovenaan