Utrecht 05-06-2010

Ik neem aan dat dit hetzelfde vuurwerk is. Dubbel geplaatst dus :wink:

Ik denk dat ik hier wellicht even heen ga :) Is met de trein best te bereiken. Ben benieuwd wat we kunnen verwachten... het is prof vuurwerk, maar dat zegt natuurlijk ook niet veel. Iemand bekend met het schiet bedrijf?

Vanavond samen met FireDragon afgereisd naar Utrecht. We hadden allebei geen enkel idee wat ons te wachten stond: dat is ook wel weer lachen. Ik gokte dat het een kleine, korte show zou zijn. Dat klopte wel. Er waren misschien een stuk of zes, zeven prof. cakeboxen opgesteld en een letterbord. Het begon met een knalblokkie (klein kaliber, maar knalde lekker door in rap tempo), met daarbij een letterbord "Ondiep bedankt". Dit stuk heb ik helaas niet op film gezet.
Daarna kwamen meerdere mixed flowerbeds van vrij kleine kaliber. Op zich niets spectaculairs hoor, maar het was vuurwerk :) Het een na laatste blok was nog best met lekkere dreunen in rood en witte glitter. Het allerlaatste blok was een mooie, rappe fanshape. Ondanks de korte duur (misschien 7 minuten), eigenlijk best een aardige opbouw. Niet echt een wauw-effect, maar gewoon een leuk, klein, gezellig showtje, met vooraf nog wat live muziek ook. Er was een hele happening vooraf geweest (zie culturelezondagen.nl), een soort van buurt dag voor de wijk Ondiep heb ik het idee. Ontzettend veel security/politie was er nog op de been iig. Maar het verliep relaxt :)

Hier de film! Enjoy!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

FireDragon nog bedankt voor de lift en gezelligheid :wink:

Zoals reeds eerder vermeld door DarkSoul, zijn wij (Sunseeker, DarkSoul en ik) getuige geweest van een leuk en toch wel sfeervol showtje. Best leuk voor een ons totaal onbekende schieter (Anton's vuurwerk evenementen).

Toen wij er aankwamen, verbaasden wij ons over de voor ons toch wel overdadig aanwezige hoeveelheid blauwe petten (die hadden ze niet op hehe). En bij de toegang tot het terrein werd mij zelfs door de beveiliging verzocht mijn statief tasje te openen. Op zich wel begrijpelijk in die wijk, maar ik vind dat je daardoor iedereen toch wel stigmatiseert.

Ook de enorme hekken om het terrein en nogmaals om de stookplek vond ik wel heel erg aanwezig. Ik heb nog geprobeerd of wij ervoor mochten staan om te filmen en te fotograferen bij een van de organisatoren, maar dat kon helaas niet. Ach, de livemuziek speelde lekker en de sfeer was relaxed. Een mooie avond voor lekker wat vuurwerk. Jammer alleen dat het zo windstil was dat de rook bleef hangen. Je kunt ook niet alles hebben he.

6904a8d0.jpg

615b1b5b.jpg

39e612bf.jpg

d41d00a3.jpg

1001c170.jpg

2016e364.jpg

1e89f599.jpg

a2e73b21.jpg

40470dff.jpg

52e9ff83.jpg

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video

Excuses voor de beeldkwaliteit, er word aan verbetering gewerkt.

Op naar de volgende show.
FD

Back
Bovenaan