Uitbater 't Vlinderke in Poppel heeft honderden kilo's vuurwerk te veel in stock

ylke

VWC lid
POPPEL - Matheus L. (54), uitbater van vuurwerkwinkel 't Vlinderke in Poppel, verscheen voor de strafrechtbank omdat bij een controle eind vorig jaar de toegelaten opslaghoeveelheid voor vuurwerk overschreden was.

‘Op 17 december ontdekte de politie dat er bijna 900 kilogram vuurwerk lag opgeslagen in de officiële bunker, op de zolder en in de kelder’, zei openbare aanklager Sarah Boogers. ‘Dat is veel meer dan de toegekende vergunning van 125 kilo. De winkel bevindt zich bovendien midden in de dorpskern en vlakbij een school. De kelder, waar meer dan 600 kilo lag, was niet beveiligd. Bij een tweede controle enkele dagen later was er 450 kilo vuurwerk aanwezig.’

L. riskeert een geldboete van 2.000 euro en de verbeurdverklaring van het vuurwerk.

Bron

Tja men denkt dat het in belgie minder streng is vanwege het hardere knalvuurwerk maar dat is een misvatting

Kan me er wel wat bij voorstellen ook. Ik ga er even vanuit dat het bruto gewichten zijn die genoemd worden in het artikel, dat begrijp ik er ook een beetje uit en een opslagvergunning van 125 kg P.T.S. lijkt me wel erg veel. Een beetje karton 19's potten weegt al snel een kilo of 12, 10 kartonnen dus en je zit aan je max. Lijkt me qua voorraad halverwege december vrij summier, dat is er zo doorheen. Snap dan ook wel dat ze meer hebben liggen, dat risico zou ik ook wel nemen denk ik..

Back
Bovenaan