Uelsen 29-10-2011

SniperX

VWC lid
Dit keer een trip report dat geen gekocht vuurwerk bevat, maar wel een hoop informatie voor freaks hoop ik zo!
Ik zal hem zo leuk en uitvoerig mogelijk schrijven, naar aanleiding van vanmiddag.

Na mijn gymtas ingepakt te hebben met wat eten en drinken voor de heen- en terug weg, en mijn fietsbanden opgepompt te hebben, vertrok ik precies één minuut over een bij mijn huis. Ik woon in Almelo, en vanaf hier is het 25 km naar Uelsen. Na een half uurtje fietsen kwam ik al in Tubbergen. Dit is een groot dorp richting de Duitse grens. Hierop fietste ik rustig verder en na nog een minuut of twintig was het zover: De grensovergang Nederland - Duitsland. Ik fietste rustig de grens over het plaatsje Getelo in.

Een kwartiertje later belandde ik dan eindelijk in Uelsen. Iets meer dan een uur fietsen, prima te doen! Nou ben ik totaal niet bekend met Uelsen, ben er wel eens met de auto geweest met mijn ouders mee, maar niet zelf, helemaal alleen, fietsend.

Het was dus even zoeken maar na een stukje fietsen kwam ik een bekende naam tegen, namelijk de Grenzlandmarkt. Deze was al gesloten, maar hiernaast zat de winkel KIK. Nu had ik op een Duits vuurwerkforum gelezen dat hier vuurwerk verkocht wordt (klasse I), maar dit bleek niet waar te zijn (Bij deze dus mythe ontkracht :p).

Hierop fietste ik rustig verder en belandde ik bij de K&K (Lidl geloof ik). Heb met mijn ietwat gebrekkige Duits gevraagd of er vuurwerk te koop was voor Halloween. Hierop antwoordde de vriendelijke medewerkster Nee. Toen ik vroeg waar dit evt. al wel te koop was, kreeg ik als antwoord de Aldi. Na DRIE keer de weg vragen en een kwartier zoeken, kwam ik bij de Aldi. Gelijk maar gevraagd, maar helaas. Ook hier géén vuurwerk, zelfs geen klasse I!

Ik had nu nog één hoop. Ik had op internet de winkel von Beckhuis in Uelsen ontdekt. Neuenhauserstrasse. Weer de weg een aantal keren vragen, maar toch vrij eenvoudig gevonden al zeg ik 't zelf. Het was een soort grote tuinbouwwinkel. Ik liep naar binnen en een medewerker wou mij gelijk helpen.

Met opnieuw mijn gebrekkige Duits, vroeg ik hem of het klopte dat er 'feuerwerk' op hun site stond. Dit klopte zei hij. Hij liep voor mij uit naar een soort glazen kast midden in de winkel. Hier lagen fluit (ratter) en lichtpatronen, en alarmpistolen. Hij gaf mij een leuke uitleg over deze dingen, die ik jullie niet ga vertellen gezien patronen onder de munitiewet vallen en ik er niks mee te maken heb of wil hebben!

Toen ik hem vroeg wanneer bij hen het normale vuurwerk kwam, kreeg ik zéér positief antwoord!
Over precies twee weekjes krijgen ze het vuurwerk, geleverd door Pyropartner. Dit zijn bijv. pijlen en potten, het echte vuurwerk dus, geen klasse I. Dit kan je dan ook gewoon al komen kopen. (Let wel, het is en blijft illegaal in Nederland.)
Ik heb hem mijn nummer laten opschrijven (bood hij zelf aan), en ze bellen me over een week of anderhalf á twee als het binnen is. Dat zal ik dan ook gelijk op VWC laten weten. Al met al was deze winkel érg vriendelijk en positief. Half November dus al vuurwerk te koop in deze winkel, nogmaals van PYROPARTNER.

Hierna keerde ik rond half vier weer terug richting Almelo. Al snel was ik weer over de grens, en net buiten Tubbergen verdwaalde ik helaas een beetje. Hoe ik dat voor elkaar kreeg, geen idee. Afijn, rond kwart voor vijf was ik weer thuis.

33ah0r5.jpg

3135213.jpg

http://www.pyro-partner.de/

Nogmaals over een week of twee krijgen ze het binnen en bellen ze me, ik laat het jullie DIRECT weten!!

is dat dan in 1 winkel dat dat komt, of is dat een winkel keten? en dus op meerdere plaatsen te vinden/koop..?

Daar kan ik je niet mee helpen. Ik vertel enkel wat de vriendelijke medewerker mij verteld heeft.

dit hoor ik wel vaker,dat er al wat verkocht wordt in november,maar dit gaat ook niet geheel volgends de deutse wetgeving,

dit hoor ik wel vaker,dat er al wat verkocht wordt in november,maar dit gaat ook niet geheel volgends de deutse wetgeving,

Dat kan heel goed kloppen. Heb ik het niet echt met de beste man over gehad. Hoe dan ook is het bij deze winkel over een paar weekjes al te kopen! :wink:
Het vuurwerk is van Pyropartner. denk hierbij aan potten als de Poseidon

ik weet hoe het beleid hier gaat over patronen maar kan je vertellen welke patronen hier verkocht worden? alleen maar ratter en sier of ook knall? ik hoorde wel eens vaker dat vuurwerk al eerder werd verkocht maar had nooit een bevestiging hier voor gekregen, leuk verslag

ik weet hoe het beleid hier gaat over patronen maar kan je vertellen welke patronen hier verkocht worden? alleen maar ratter en sier of ook knall? ik hoorde wel eens vaker dat vuurwerk al eerder werd verkocht maar had nooit een bevestiging hier voor gekregen, leuk verslag

Ja hoor. Ratter (Fluit dus.) en Licht. Er was ook nog iets met een soort die een soort grijs rookspoor achter liet, voor zover ik het begreep. Het licht moest geloof ik sier voor stellen, dit weet ik niet geheel zeker. Knal is illegaal in Duitsland vertelde de medewerker mij, dit verkopen ze dus sowieso niet.

Als je de volgende keer weer naar Uelsen gaat, kun je dan nog een keer langs de Grenzlandmarkt gaan?
Op zaterdag is ie geopend van 8 uur tot half 1

Als je de volgende keer weer naar Uelsen gaat, kun je dan nog een keer langs de Grenzlandmarkt gaan?
Op zaterdag is ie geopend van 8 uur tot half 1

Poeh, ik weet eigenlijk niet of ik half 1 red! Ik ga over twee á drie weken weer. Dan ga ik wel een stuk eerder weg, maar betwijfel of ik hier echt al om half 12 wegfiets..
Mocht ik het redden zal ik even voor je kijken, en je vertellen wat ze daar precies hebben (dat wil je weten neem ik aan?) :)

leuk verslag,ik ken die winkel niet.
wel grappig dat ze over een aantal weken al gewoon vuurwerk gaan verkopen,kijken hoe lang ze dat gaan volhouden want dit mag gewoon niet.
maargoed dat maakt ook verder niks uit,ben benieuwd naar je volgende verslag :wink:

leuk verslag,ik ken die winkel niet.
wel grappig dat ze over een aantal weken al gewoon vuurwerk gaan verkopen,kijken hoe lang ze dat gaan volhouden want dit mag gewoon niet.
maargoed dat maakt ook verder niks uit,ben benieuwd naar je volgende verslag :wink:

Heb geen idee of 't mag, maar de medewerker vertelde mij dat er half November een gedeelte van de winkel is ingericht voor vuurwerk. Kortom, het is niet onder de toonbank o.i.d.

Vuurwerkcenter heeft ook jaren zo bestaan volgens mij...

Vraag me nog steeds af wat daar nou ineens mee gebeurd is.

Die keukenboer in Uelsen heeft een klein pandje er naast zitten en die richt hij dan in als vuurwerk winkel ...
En dat vuurwerk mag ook pas de laatste drie dagen van het jaar legaal verkocht worden !!!
Alleen hij is daar wat makkelijker mee want hij denkt alles wat ik voor die tijd verkoop is mooi meegenomen ... en hij is niet 1 van de goedkoopsten in Duitsland kun je beter naar de Aldi / Lidl enz gaan LEGAAL en GOEDKOPER

Back
Bovenaan