Twente legt drie fans stadionverbod op

SniperX

VWC lid
FC Twente heeft drie supporters voor de duur van achttien maanden de toegang tot het stadion ontzegd. Dat maakt de Enschede club dinsdag bekend op de eigen website.

Twente heeft deze maatregel genomen naar aanleiding van de thuiswedstrijd tegen NEC (1-1). Het drietal stak tijdens de wedstrijd vuurwerk af, zo bleek op basis van camerabeelden. Dat kost hen een stadionverbod van anderhalf jaar plus een boete van 450 euro.

Daarnaast zal Twente een eventuele boete van de KNVB op hen verhalen. De club zegt er alles aan te doen om via de camerabeelden meer daders te pakken. Die supporters wachten dezelfde straffen.

bron: http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/159787/Twente_legt_drie_fans_stadionverbod_op.html

Gelukkig ben ik voor Heracles:p

Maar ff ontopic:
Ik vind het meer dan terecht, bij voetbalwedstrijden staat men vaak dicht op elkaar en als je dan vuurwerk gaat afsteken....
(het kan ook in de "grachten" worden gegooid, maar wat als daar iemand loopt..)

KNVB wil FC Twente fikse boete opleggen

22 Mar 2011 om 14:42

De KNVB wil FC Twente een boete van 15.000 euro opleggen. Supporters van de club staken in het thuisduel met NEC tegen de regels in vuurwerk af. Naast de boete eist de aanklager betaald voetbal ook één voorwaardelijke thuiswedstrijd zonder publiek.

De clubleiding van de regerend landskampioen greep na het incident meteen in en probeerde via camerabeelden te bekijken wie het vuurwerk had afgestoken. De Tukkers kwamen uiteindelijk uit bij drie personen. Het drietal heeft van de club een stadionverbod van achttien maanden gekregen.

Voor de KNVB is dit dus niet voldoende. Twente heeft een week de tijd, tot 29 maart 12.00 uur, om te beslissen of het akkoord gaat met het voorstel van de aanklager of dat het in beroep gaat.

een extra berichtje wat in dit topic thuishoort dacht ik zo.
greetzz

bronhttp://www.soccernews.nl/news/117609/KNVB_wil_FC_Twente_fikse_boete_opleggen

Dit gaat natuurlijk nergens over eerlijk gezegd...ik ben helemaal niet zo van de voetbal, maar vuurwerk afsteken mag niet...prima.

Die boete heb ik nog vrede mee (al is ie vrij aan de hoge kant), maar omdat wat onbenullen wat vuurwerk afsteken een wedstrijd te moeten spelen zonder publiek vind ik echt niet kunnen...dit is eigenlijk een dubbele geldboete en niet leuk voor de spelers en fans...

Dit gaat natuurlijk nergens over eerlijk gezegd...ik ben helemaal niet zo van de voetbal, maar vuurwerk afsteken mag niet...prima.

Die boete heb ik nog vrede mee (al is ie vrij aan de hoge kant), maar omdat wat onbenullen wat vuurwerk afsteken een wedstrijd te moeten spelen zonder publiek vind ik echt niet kunnen...dit is eigenlijk een dubbele geldboete en niet leuk voor de spelers en fans...

Let op: het spelen zonder publiek is een eis voor een voorwaardelijke straf. Vaak moet je dit vooral zien als een waarschuwing, want bij een volgende overtreding wordt deze voorwaardelijke straf dan óf omgezet in een daadwerkelijke straf óf wordt deze meegewogen in een nieuwe en dan vaak veel zwaardere (financiële) straf. Ik acht de kans zeer klein dat ze echt zonder publiek moeten spelen, dit komt de laatste jaren nog maar heel weinig voor.

Het is gewoon zo krom als maar zijn kan. Nac breda kreeg een tijd terug een wedstrijd zonder publiek + boete opgelegd na het afsteken van fakkels in een bekerwedstrijd tegen fc groningen

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

als je kijkt hoe vaak er nog steeds fakkels afgestoken worden in wedstrijden. Waar vervolgens geen straffen bij worden opgelegd.
Dan vraag ik me wel eens af of de knvb hier wel een lijn in trekt.
Of doet de knvb gewoon aan vriendjes politiek?
Want heb er soms wel eens mijn bedenkingen bij.

Persoonlijk ben ik wel een voorstander van fakkels of ander vuurwerk tijdens wedstrijden. Mits men er veilig en verantwoord mee om gaat:)

Back
Bovenaan