Tweederde Flevolanders wil vuurwerkverbod

Torrr

VWC lid
Tweederde van de Flevolanders vindt dat er een vuurwerkverbod moet komen met oud en nieuw. Wel moet de gemeente dan een vuurwerkshow organiseren. Dat blijkt uit een peiling onder Flevolandse deelnemers aan het EenVandaag opiniepanel.

Zestig procent van de ruim 600 ondervraagden geeft aan de vuurwerktraditie niet belangrijk te vinden. Dat is bijna gelijk aan het landelijke percentage. Bijna negen procent van de Flevolanders geeft aan dat vuurwerk helemaal verboden moet worden, dus ook geen show van de gemeente.

De afsteektijd verder beperken is volgens 20 procent van de ondervraagden ook een optie. Nu mag er vuurwerk worden afgestoken op oudejaarsdag tussen 18:00 uur 's avonds en 02:00 uur 's nachts.

Bron : http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/119256/flevoland-tweederde-flevolanders-wil-vuurwerkverbod

Ik vraag mij dan af aan welke Flevolanders ze dit gevraagd hebben...ik kan er hier namelijk niet echt veel van merken elk jaar met Oud en Nieuw. Het lijkt qua vuurwerk juist steeds meer en groter te worden hier.

Dat idee heb ik ook, elk jaar meer en mooier vuurwerk, straat feesten etc. Ze zijn waarschijnlijk de bejaarde flats rond gegaan

volgens google leven er 399.893 mensen in flevoland, hoe kun je dan vast stellen dat tweederde van flevoland een verbod wil als je maar 600 mensen hebt gevraagd?

600 op 400.000 mensen kan op zich representatief zijn, maar het gaat hier alleen om de mensen van het EenVandaag Opiniepanel. Dan heb je niet de meningen van alle 'groepen'. Bovendien las ik ergens dat mensen onder de 25 zich niet voor dit Opiniepanel in kunnen schrijven.

Waar blijven die ***** vuurwerverkopers met de cijfers om aan te tonen hoe veel vuurwerk er in die streek is verkocht? Wat zijn dat voor machteloze, alles accepterende softies?

Ze geven aan dat 60% van de ondervraagde vuurwerk niet belangrijk vinden. Dus hebben ze meteen maar van gemaakt dat deze mensen voor een verbod zijn? Zo kan ik ook wel een onderzoek starten.
Dan stel ik de volgende vraag aan dezelfde groep mensen:

Indien u moet kiezen, welk van onderstaande opties heeft uw voorkeur?

A) Het hele jaar door vuurwerk verkopen en afsteken?
B) Alleen de laatste 3 dagen van het jaar vuurwerk verkopen en 31e vanaf 10:00 uur 's morgens tot 1 januari 2:00 uur 's nachts afsteken?

Dan kiezen dezelfde 60% de minst kwade van beide en dus voor B. Dan verwerk ik dit in een verslag en zeg dan dat 60% van de mensen niet tegen een verbod zijn, dat ze graag vuurwerk willen kopen en afsteken en tegen een kortere afsteektijd zijn enz.

En dit is precies wat ze hebben gedaan. Je weet tenslotte niet welke vragen er gesteld zijn en of er uberaupt wel genoeg keuze was wat verenigbaar is met je eigen mening.

Dus, niks van aantrekken. Zo gaat het al eeuwen.

Die media is volledig krankzinnig. Wat hun belang is? Het is me een raadsel. Het zal de linkse subsidie trekkende inslag wel zijn. Geen enkele poll wijst dit uit. Alleen oncontroleerbare panels komen met dit soort cijfers. Ik voel me steeds meer een inwoner van de DDR.

Back
Bovenaan