Twee jaar geëist voor gooien vuurwerk

moontan

VWC lid
Twee jaar geëist voor gooien vuurwerk

VEGHEL - Tegen de 40-jarige inwoner van Veghel die tijdens de carnavalsoptocht in Veghel met illegaal vuurwerk de 3-jarige Grietje Maas verwondde is twee jaar gevangenisstraf geëist waarvan acht maanden voorwaardelijk.
Officier van justitie Mariska Wijnbelt zei dat ze de zaak te ernstig vond voor een werkstraf. Advocaat Peter van Alkemade pleitte daar wel voor. Het meisje raakte gewond aan haar gezicht. Volgens haar moeder gaat het beter. Het kind heeft geen blijvend oogletsel opgelopen.

http://www.brabantsdagblad.nl/laatstenieuws/5128247/Twee-jaar-geeist-voor-gooien-vuurwerk.ece

Dat betekent dat de man 16 maanden moet gaan zitten.
Heeft hij genoeg tijd om over zijn grote en gruwelijke zonde na te denken.

Inderdaad, laat die man maar 16 maande creperen in z'n cel. Kan ie eens goed nadenken over wat ie heeft gedaan. Dan zit er toch echt iets niet goed, als je zoiets kunt doen :mad:
Ook erg voor dat meisje zeg, die heeft waarschijnlijk een trauma opgelopen en durft nooit meer met o&n de straat op, lijkt me echt vreselijk als iemand je dat aandoet.

Hoog voor een stommiteit.
Menig verkrachter of overvaller komt met minder weg.
Neemt nog steeds niet weg dat deze man overigens flink gestraft dient te worden.

ik vind het een zeer toepasselijke straf voor nl begrippen
en kan me hier helemaal in vinden.
2 jaar brommen is niet nix he!
maar heel je leven met 1 oog is natuurlijk nooit goed te praten!
ik vind dit zijn verdiende loon!

en terecht!

Hadden ze meteen 5 jaar celstraf moeten geven!

Moeten ze btw met iedereen doen die vw misbruikt!

Als die man met opzet vuurwerk naar dat kind gegooit heeft, dan is deze straf volkomen terrecht.

Ik denk enkel dat er geen opzet in het spel was, al ben je natuurlijk wel een lompe mongool als je vuurwerk gaat gooien midden in een carnevalsoptocht:bonk:
Maar ik kan me haast niet voorstellen dat iemand zoeits met opzet doet, en ik denk dat het hier dan ook een fout afgelopen grap moet zijn geweest.

Want we staan er misschien niet bij stil, maar dit kan ieder van ons gebeuren op oud en nieuw als ik vaak op youtube kijk wordt het me gewoon slecht hoe vaak er onoverzichtelijk met zeer zwaar vuurwerk wordt gegooid, er hoeft maar een dier of nog erger kind om de hoek te komen en dan is einde verhaal.
Gelukkkig houden veel ouders hun dieren en jonge kinderen die dag thuis.

Verder ben ik het wel met Jupilerfreak eens, iemand die verkracht, mishandelt, steelt komt met veel minder weg.
Al is deze zaak natuurlijk ernstig en verdient hij op welke manier dan ook een straf, mocht er geen opzet in het spel zijn vind ik deze straf wel iets te.

:bye:

Back
Bovenaan