Turken gooien vuurwerk op veld Amsterdam ArenA

Aanvoerder Altintop spreekt Turks publiek toe

AMSTERDAM - Arbiter Viktor Kassai uit Hongarije heeft de oefenwedstrijd tussen Nederland en Turkije woensdag even stilgelegd. De Turkse fans gooiden herhaaldelijk vuurwerk op het veld. Aanvoerder Hamit Altintop moest het publiek na ruim een uur spelen zelfs even toespreken.

In de eerste helft werd er ook al veel vuurwerk op de grasmat van de Amsterdam ArenA gegooid. (ANP)

ad.nl

Laatst bewerkt door een moderator:
(*&#@%$ turken, moeten ze het weer verpesten. Kom op jongens, voetbal lijkt tegenwoordig al steeds meer op betaald geweld op het veld en dan krijg je dit er nog eens bij. Ik ben totaal geen voetballiefhebber, maar daarom kan ik me er wel aan irriteren dat het voor de echte fans die het voor het spel kijken verpest word.

Vond het commentaar ook waardeloos. Dit vuurwerk (Bengaals vuur) werd benoemd als lichtkogels en een 10 schots Romeinse Kaars was ook totaal verkeerd benoemd. Iedere Nederlander weet wel een betere naam te verzinnen dan Leo Oldenburger.

De aanhang van de tegenpartij was wel duidelijk de wedstrijd aan het verpesten. Zodra Nederland aan de bal was kwam een groot fluitconcert en zodra het niet meezat (tegendoelpunt of vrije trap tegen) begonnen ze met stadionfakkels (Oranje, mooie kleur mannen, goed uitgekozen) en waarschijnlijk ook een irritant klein ventje die met een groene laserpen van de Zwarte Markt de aandacht wou trekken.

Maar goed, 1-0 is 1-0, alleen is het de blessure van Joris Matthijsen echt niet waard, zag er slecht uit!

Oh de media weet het weer zo heel mooi te maken net als altijd?
Ik zat gelijk te denken aan iets in de richting wat vorig jaar gebeurde. Dat er een enorm harde knaller op het veld werd gegooit.

Back
Bovenaan