Tuincentrum wil 10.000 kilo vuurwerk in opslag

Torrr

VWC lid
Tuincentrum Agro Nova uit Sprang-Capelle wil een opslag realiseren voor 10.000 kilogram vuurwerk. Daartoe heeft het een vergunning aangevraagd bij de gemeente Waalwijk. De gemeente heeft de aanvraag nog niet behandeld, maar waarschijnlijk wordt de opslag goedgekeurd.
Vanaf 1 juli treedt er een wetswijziging in werking, waardoor voor een opslag van zo’n omvang geen milieuvergunning meer vereist. Als Agro Nova aan de veiligheidsvoorschriften voldoet, zal de gemeente de opslag dus moeten toestaan. Uiteraard kunnen belanghebbenden nog wel bezwaar indienen tegen dat besluit.
Vorig jaar kreeg Agro Nova al een vergunning voor de opslag van 1.000 kilo. De veiligheidseisen voor die hoeveelheid zijn nagenoeg dezelfde als voor 10.000. De opslag zorgt wel voor enige onrust in de buurt. Omwonenden zijn bang voor de risico's.

Bron

Omwonenden zijn bang voor de risico's.

Tja tegenwoordig is alles zo goed beveiligd dat bang zijn niet echt nodig meer is. Ik zou liever naast een vuurwerkwinkel wonen als een tankstation denk ik!

Het is zo vaak gezeik met het aanvragen van vergunningen voor winkels. Ik vraag me af of het niet gewoon mogelijk zou zijn voor de gemeente om iets aan dat gebrek aan kennis te doen. Het is echt gewoon een gebrek aan kennis, meer niet. Die mensen denken dat er een bom van 10000 kilo zwaar massa-explosief ligt in die winkel. Het enige wat nodig is dat die mensen effe weten: dat is helemaal niet zo. Dat alles aan de regels voldoet interesseert die mensen niet, want ze snappen die regels ueberhaupt niet.

Wat heb je daar aan als mensen geen vuurwerk kunnen aanschaffen vanwege de crisis die straks mogelijk verergerd gaat worden? Ja, nu investeren is goedkoop. Maar als je je investering niet om kan zetten, dan ben je de klos.

Tuincentrum Agro Nova uit Sprang-Capelle wil een opslag realiseren voor 10.000 kilogram vuurwerk. Daartoe heeft het een vergunning aangevraagd bij de gemeente Waalwijk. De gemeente heeft de aanvraag nog niet behandeld, maar waarschijnlijk wordt de opslag goedgekeurd.
Vanaf 1 juli treedt er een wetswijziging in werking, waardoor voor een opslag van zo’n omvang geen milieuvergunning meer vereist. Als Agro Nova aan de veiligheidsvoorschriften voldoet, zal de gemeente de opslag dus moeten toestaan. Uiteraard kunnen belanghebbenden nog wel bezwaar indienen tegen dat besluit.
Vorig jaar kreeg Agro Nova al een vergunning voor de opslag van 1.000 kilo. De veiligheidseisen voor die hoeveelheid zijn nagenoeg dezelfde als voor 10.000. De opslag zorgt wel voor enige onrust in de buurt. Omwonenden zijn bang voor de risico's.

Bron

Dus als ik later een zaak heb, en bouw er een mooie bunker in.
Moet ik wel een vergunning krijgen voor verkoop en opslag.

Dus als ik later een zaak heb, en bouw er een mooie bunker in.
Moet ik wel een vergunning krijgen voor verkoop en opslag.

Beste Lesl.
Jij als ondernemer zou gewoon een bunker kunnen bouwen waarbij je met de nieuwe regelgeving die op 01-07-2012 intreed alleen een melding moet maken bij de gemeente.
Deze kan dit alleen tegen houden als jij niet alle gestelde eisen voldoet.
Verder zou er natuurlijk protest uit de buurt/omgeving kunnen komen wat mogelijk tot het gerecht zou kunnen komen,Echter ook dan zou een rechter alleen nee kunnen besluiten als jij je niet aan de eisen houd.
Doe je dit wel zijn er nagenoeg geen problemen.

gr

Als er nou gezeik komt zal deze winkel over een maandje alles opnieuw proberen.
Dan is er geen weigering mogelijk.

Beste Lesl.
Jij als ondernemer zou gewoon een bunker kunnen bouwen waarbij je met de nieuwe regelgeving die op 01-07-2012 intreed alleen een melding moet maken bij de gemeente.
Deze kan dit alleen tegen houden als jij niet alle gestelde eisen voldoet.
Verder zou er natuurlijk protest uit de buurt/omgeving kunnen komen wat mogelijk tot het gerecht zou kunnen komen,Echter ook dan zou een rechter alleen nee kunnen besluiten als jij je niet aan de eisen houd.
Doe je dit wel zijn er nagenoeg geen problemen.

gr

Hoi,

Denk ook ff aan een detail vergunning die je wel moet hebben van de gemeente, kortom zo op n industrie terrein gaan bouwen en wel voldoen aan het vuurwerkbesluit maar geen detail vergunning hebben, geeft een probleem.

En kijk ook even de APV na of je bv 10.000 KG mag bouwen, enkele gemeente's hebben een limiet en mag je maar tot 1000 KG.

Fijne nacht

Groeten Team Royal Fireworks

Vuurwerk presented by Royal Fireworks

Back
Bovenaan