[TRIPREPORT] Regio Valencia in augustus - 32 vuurwerkshows in 14 dagen!

heerlijke beelden en verslagen darkieee.
hoe is het leven dar trouwens ? tijd niet gesproken.
wel mazzl gehad met de politie hoor. meestal zijn hun niet van het 3 kwartier discussiëren :P

Top verslag weer hoor met prima beelden. Mooie tijden hebben jullie daar gehad zeg.

@Stefan: Hoe het leven daar is? Geen idee :p Ik zit in Nederland! Dit zijn oude filmpjes hè, van vorig jaar. Ik had wat films bewaard om de vuurwerk-rustige periode op vwc te overbruggen. Heel 2020 dus :rolleyes:

Die politie was niet zo behulpzaam. Ze spraken wel Engels, maar weigerden dat gewoon te spreken tegen ons. Het was ook geen 'discussie', maar gewoon dat ze drie kwartier lang alles wilden uitzoeken. De grootste pijlen vonden ze verdacht (gewoon cohetes nacionales, niets bijzonders aan) en ze waren vooral op zoek naar borrachos en wapens. Uiteindelijk vonden ze niet wat ze zochten, en kwamen ze erachter dat we alles gewoon in Elche in de winkels hadden gekocht. Dus gingen ze er weer vandoor.

Tijd voor weer eens een update :)
Wat moet je anders, in deze vuurwerkloze periode? Dus ik heb weer eens wat geüpload.

Op 15 augustus komt het feest in Elche ten einde. Dit is een nationale feestdag in Spanje, waarbij veel winkels gesloten zijn. Traditiegetrouw worden de festiviteiten in Elche deze dag afgesloten met een fikse castillo. Deze werd geschoten door Alpujarreña. Had ik al gezegd dat ik echt fan ben geworden van dit bedrijf? :p Deze castillo wordt elk jaar geschoten vanaf een brug over de bedding: Puente del Ferrocarril. Zo'n 100 meter ten noorden van deze brug is een voetgangersbrug, van waaruit je een mooi uitzicht hebt op de show. Alpujarreña stelde ook dit keer niet teleur! Het begon al met een hele vette opening. Daarna kwam een uitstekende castillo, waarbij de gelaagdheid van de show heel goed naar voren kwam. De traditionele waterval vanaf de brug ontbrak uiteraard ook niet. Een paar lekkere flower pots hielden ons alert. De finale was klassiek; veel goud en daverende salutes!

Aangezien hiermee de vuurwerkshows in Elche ten einde kwamen, vertrokken we de 16e augustus uit deze omgeving. We reden weer terug naar Valencia, waar op 17 augustus onze vlucht terug naar huis zou gaan. Maar eerst zouden we de 16e nog vier vuurwerkelementen zien! We reden op ons gemakje naar Paiporta, een dorp net ten zuiden van Valencia. Om 14 uur zagen we hier een bescheiden mascleta in een leuke dorpse setting. Er waren erg weinig toeschouwers. De mascleta was klein, maar voor het eerst deze vakantie zaten er zowaar goede gekleurde rook tails bij. Gek eigenlijk, dat die zo weinig gebruikt worden overdag.

Na deze bescheiden mascleta zijn we Valencia stad nog even in gegaan. Eigenlijk hadden we de hele vakantie de binnenstad nog niet eens gezien. 's Avond stonden er drie shows op het programma. Het begon tam, maar de laatste show was zeker geen kleintje! Als eerste was San Antonio de Benagéber aan de beurt. Een slaperig dorpje ten westen van Valencia. Er valt hier niets te beleven verder, en de castillo was dan ook erg klein. Dit was waarschijnlijk de show met het minste vuurwerk en de kortste duur van de hele vakantie :p Met de hand werden er gewoon wat cakes weg gefakkeld. Overigens hebben we hier in dit dorp wel de beste tapas gegeten van de hele vakantie! Een gezellig, klein, lokaal restaurantje waar de prijzen een stuk beter waren dan in Valencia stad. Ik kan restaurante El Parque zeker aanbevelen.

Mooi om hier weer een update te zien, leest weer heerlijk weg en leuke beelden weer:thumbsup:

Hier de laatste update.

De 16e hadden we een vol programma. Na de mascleta overdag in Paiporta, en de kleine castillo in San Antonio de Benagéber, keerden we 's avonds weer terug naar Paiporta. Daar werd nu een castillo geschoten door Caballer FX. Gewoon een lekkere castillo, maar wel met een bijzonder einde :) Beetje a-typisch.

Als allerlaatste show van de vakantie stond Burjassot op de planning. Een buitenwijk gelukkig niet ver van Paiporta. Die shows begonnen vrij kort na elkaar, maar gelukkig viel het goed te combineren. In Burjassot stond oude bekende Mediterraneo klaar met een flinke castillo. De lokatie bij deze show is altijd erg goed; het is een parkeerterrein, omringd met hoge gebouwen. De akoestiek is hier gewoon echt geweldig. De grote palmbomen die voor het publiek staan geven ook echt een Mediterraans tintje aan het geheel.

Back
Bovenaan