Tripje Van Bomb One naar Baarle 15-11-08...

Bombone

Banned
Het begon dat ik zaterdag eigelijk moest voetballen... Ik eenmaal aangekomen bij me eigen club zei ik zo tegen een team genoot tegen wie we vandaag speelden...

Hij vertelde me dat we tegen TILBURG moesten spelen... Mijn vuurwerkbrains begonnen meteen al te denken aan Baarle dat er niet ver vandaan ligt...:D

Ik zei ook ooh leuk dan ga ik daarna even naar baarle vuurwerk halen... 2 teamgenoten zeiden: ik wil ook wel mee.. Ik zei leuk, is goed.

Wij voetballen en 5-3 verloren te hebben maar wel flinke strijd geleverd te hebben... Zijn we daarna i.p.v. een biertje drinken na de wedstrijd, VUURWERK gaan halen...:D

Op weg vaan TILBURG naar Baarle verliep goed met de navigatie..

Toen zagen we het Bordje BAARLE - HERTOG.. en meteen daarna JA HOOR een Politie auto en 2 Politie agenten alle auto's staande houden, Vuurwerk Controle..

Me vader meteen *** zeg dalijk word de auto in beslag genomen, Ik zo nee man mischien een boete 100 euro ofzo... Hij zo dan is de boete voor jou hé..

Ik zo wie geen boete kan betalen moet geen vuurwerk halen..:shocked:

Dus wij in Baarle Nassua aangekomen zegn we hat al zeker 5 Politie motoren en snelle Peugot Politie wagentjes...

Ik en me maat waren er best Cool over... Maar me vader niet zo...:cry:

Dus wij ergens de auto geparkeerd besloot em vader te blijven zitten in de auto...

Mij vrienden en ik liepen eerst bij Harry loots naar binnen kijken wat die zoal had...
Want ik was er nog nooit geweest, Daarna naar ZENA tabako thiek... Vragen naar een karton Nitrate Cake, Ik vroeg wat daar een Karton Nitrate Cakes koste..

Hij zei als je een karton koop betaal je maar 11stuks... dus 11x 8,50...

Ik dacht nee laat maar... Ik denk ga wel naar de buinker daar waren ze 5euro per stuk scheelt dus een hoop geld... Ik kom ZENA de Bunker inglopen in die gang zag ik al een vent staan in de schaduw met z'n Tassen vol vuurwerk want er reden daar allemaal Politie wagens echt niet normaal...:angry:

Ik loop rustig de Bunker binnen...en vraag naar een karton Nitrate Cake, Hun mijnn Bestelling Halen... en daar stond dan zo'n miezerig Klein doosje:D Met me schatjes...

Ik vroeg of er een vuiliszak omheen mocht, dat mocht, ik deed me karton erin en TOON en zo'n andere jongen wensten me geluk dat ik niet gepakt zou worden... Ik gooide die vuilis zak over me schouder.. zoals een zwarte piet met een jute zak..:D Ik kijk even en ja hoor kwam er net een Politie auto aan gereden.. ik snel om het hoekje gaan staan en keek of de auto de hoek was en me kans schoon om te renne naar de auto... Ik door alle gangetjes zelfs daar liepen 2 agenten... ik snel achter een AUTO gebukt... In de hoop dat ze me niet zagen... En ik had deze keer geluk... ze liepen me voorbij... Me maat had zich ook verstopt... en die zei kom we kunnen daarna weer gerent naar de auto... En alles veilig erin gegooit... We reden aan en echt niet te gelovan zijn we niet aan gehouden bij de Grens...

Via tilburg naar Eindhoven gegaan... en veilig aan gekomen...:bonk::D

Foto's

11aflf5.jpg

110yikw.jpg

2cz7gjn.jpg

Is er zoveel politie nu rond Baarle? Ben er wel benieuwd naar op welke dagen zou je nou het beste kunnen gaan? Of ga ik nu offtopic?

:bye:

Raar dat er zo veel politie was daar.
Ben er al vaak geweest en nooit 1 politie gezien, tot 2 weken terug toen stond er 1 auto die legitimatie aan het controleren was, nog nooit zo'n grote controle gezien in Baarle.

Politie neemt tijdens controles 150 kg illegaal vuurwerk in beslag

BAARLE NASSAU: De politie houdt verscherpt toezicht in het grensgebied om de invoer van illegaal vuurwerk vanuit België tegen te gaan. Op zaterdag 15 november 2008 is tussen 15.00 uur en 18.00 uur 150 kilo vuurwerk met een waarde van ongeveer 2.000,- euro in beslaggenomen. De controles vonden plaats op diverse lokaties in het dorp en op de toegangswegen van en naar Baarle-Nassau.

Opvallend veel minderjarigen vielen bij deze controle's door de mand. Zij krijgen allemaal een verwijzing naar buro HALT. Ook werden volwassen automobilisten met volle kofferbakken vuurwerk aangehouden, terwijl er kinderen op de achterbank zaten (veiligheid!). Tegen de volwassen overtreders is proces-verbaal opgemaakt. Ook zijn de inzittenden van enkele lijnbussen gecontroleerd op eventuele
passagiers met vuurwerk. De controles zullen de komende weken blijven doorgaan.

Een compilatie van diverse gevallen:
Een 26-jarige man uit Oss had zaterdagmiddag 15 november in België een vuilniszak vol vuurwerk ingekocht en probeerde dat Nederland binnen te smokkelen. Hij werd daarbij betrapt en gearresteerd. In eerste instantie probeerde hij het de agenten moeilijk te maken door zichzelf 'de paashaas' te noemen toen hij naar zijn identiteit werd gevraagd. De man kreeg proces-verbaal en zijn vuurwerk is in beslag genomen.

Twee jongens (14 en 15 jaar) uit Katwijk waren eveneens naar België afgereisd om vuurwerk in te slaan. Ze hadden allebei een sporttas vol vuurwerk bij zich toen ze in Baarle-Nassau de grens over kwamen. Ze hadden respectievelijk voor 130,- en 223,- (!) vuurwerk ingekocht. Naar eigen zeggen betaalden ze het vuurwerk van hun zakgeld en spaargeld.
Beide minderjarigen kregen proces-verbaal en hun ouders zijn
geïnformeerd over de situatie. Het vuurwerk is in beslag genomen.

Op zaterdag 15 november 2008 omstreeks 16.30 uur arresteerde de politie een 49-jarige man uit Oosterhout. Hij probeerde vuurwerk vanuit België naar Nederland in te voeren met zijn personenauto. In de kofferbak lag voor 80,- aan illegaal vuurwerk..
Ook een 43-jarige man uit Dorst moest zijn vuurwerk (waarde 115,-) inleveren en een proces-verbaal in ontvangst nemen.

Legaal vuurwerk kan en mag in Nederland alleen gekocht worden bij officieel erkende verkooppunten. Dit jaar is dat toegestaan op maandag 29, dinsdag 30 en woensdag 31 december. Verboden consumenten vuurwerk heeft meestal een veel zwaardere lading dan is toegestaan en ook ontbreekt vaak de Nederlandstalige gebruiksaanwijzing. Ondeskundig gebruik leidt dan tot ernstige ongevallen. Ook de opslag van dit verboden vuurwerk levert veiligheidsrisicos op. Daarom worden illegale handel, illegaal vervoer én illegale opslag van verboden vuurwerk hard aangepakt door politie en justitie.

Auteur: Jeroen Steenmeijer

Link: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2008/11/16/H125.htm

Die controlles zaten er aan te komen. Maar goed. We zijn nog maar 45 dagen van oud en nieuw verwijderd, vind het ook wel logisch dat de politie nu vaker gaat controleren. De slimme mensen hebben het vuurwerk al tijdens de grote vakantie gehaald.

Leuk tripreport gemaakt Bomb. En mooi vuurwerk gekocht.

Klein karton? Jij hebt de nieuwe Nitrate Cake's, die zijn net iets groter dan de oude versies, daarvan was het karton nog kleiner! :D

Verboden consumenten vuurwerk heeft meestal een veel zwaardere lading dan is toegestaan en ook ontbreekt vaak de Nederlandstalige gebruiksaanwijzing. Ondeskundig gebruik leidt dan tot ernstige ongevallen. Ook de opslag van dit verboden vuurwerk levert veiligheidsrisicos op. Daarom worden illegale handel, illegaal vervoer én illegale opslag van verboden vuurwerk hard aangepakt door politie en justitie.

Dit is gewoon onzin. vrijwel al het consumenten vuurwerk in belgie is voorzien van een nederlandse gebruiksaanwijzing. Zo zijn alle batterijen van bonbridge en original voorzien van een nederlandse gebruiksaanwijzing.

Daarbij is het ook onzin dat het veel zwaarder is. In belgie is het maximale aantal gram 250. En in nederland is al 500 gram toegestaan.

Dit is toch wat de nederlandse regering wil? als je al met plannen komt om een vuurwerktax er boven op te gooien, en het vuurwerk nog duurder te maken gaan de mensen wel ergens anders heen om het te halen. Krom land nederland :frusty:

En daarbij ik dacht dat ze zich gingen richten op de grotere handelaren? We worden van top tot teen uitgebuid in dit land. OVeral gooien ze belastingen op. En als mensen een keer per jaar is lekker willen feesten. Word ook dat nog ontnomen. Nouja nu zijn een aantal mensen in het politiecorps ook weer voorzien van vuurwerk. Want zo smerig zijn ze ook nog.

Laatst bewerkt:
Lekkere spannende tripreport van je Bomb one of Bombone:p
Ik las het net als een spannende situatie in een thriller, goed geschreven:D

hey leuk report
goed dat jij het wel hebt gehaald

ik ben helaas veel vuurwerk en geld kwijt nu omdat ik wel gepakt ben
er is die dag in totaal 150 kg vuurwerk in beslag genomen
het was een giga grote actie

Oei wat een geluk man, zal wel extra goed hebben gevoeld toen je veilig in Nederland was :) .. Mooie plaatjes erbij ook, thanks!

hey leuk report
goed dat jij het wel hebt gehaald

ik ben helaas veel vuurwerk en geld kwijt nu omdat ik wel gepakt ben
er is die dag in totaal 150 kg vuurwerk in beslag genomen
het was een giga grote actie

Jij was toch die gene die had gewonnen bij prijsvraag van Loots vuurwerk? Is dat vuurwerk ook in beslag genomen, zo ja dan is dat extra zuur:angry:

Jij was toch die gene die had gewonnen bij prijsvraag van Loots vuurwerk? Is dat vuurwerk ook in beslag genomen, zo ja dan is dat extra zuur:angry:

mn prijs lag in een andere auto, die van kennissen, en die moest nog even naar meerle toe omdat daar een vriend van hub woond en zij zijn niet aangehouden

dus mn prijs heb ik veilig thuisliggen:)

Er zijn toch wel andere wegen als snelwegen ? Als je veel haalt , rij je maar 100 km om wat kan jou het schelen ? Desnoods rij je via duitsland ofzo.

Ik zou nooit via snelwegen gaan ff google maps en je komt er echt wel denk ik.

Back
Bovenaan