Tripje naar Eulsen

pyro-power

VWC lid
Ik liep van de trap af. Het was half negen s' morgens en ik ben niet zo'n ochtend mens. Het was 31 december en ik baalde er van dat we niet eerder gegaan konden waren. Maar helaas. 29 December moest mijn vader om half 1 jagen. 30 december ging ik om 12 uur naar almelo om volleybal te kijken. Daarom werd het dus 31 december. Toen ik beneden kwam was mijn vader ook al beneden. Hij had al brood gegeten omdat hij een soort slaap plobleem heeft en elke dag om 6 wakker is. Ik at snel mijn brood op en liep weer naar boven. Ik maakte mijn broers wakker en zei dat ze zich moesten aankleden. Mijn broers gingen namelijk ook mee. Eentje kwam er naar beneden en de andere scheeuwde omlaag dat ik ook maar wat voor hem zou halen. Ik vroeg wat ik moest halen, en hij scheeuwde terug dat ik maar 100 patronen moest halen. Ik vond dat goed, en liep naar zijn kamer om 20 euro te pakken. Hij gaf mij 20 en ik ging weer naar beneden. Mijn vader stelde de tomtom in en ging naar de auto. Hij probeerde de deur open te doen maar dat lukte niet helemaal. De deur zat namelijk vast gevroren. Hij liep om de auto heen en die deur was nog gelukkig open. Hij instaleerde de TomTom en typte Kappenberghof 1 in. Ondertussen was mijn moeder ook beneden gekomen en vroeg of ik er klaar voor was. Ik keek verbaast op eigenlijk want ik dacht dat mijn moeder antie vuurwerk was. Ze zag mij opkijken want ze zei dat ze ook mee ging. Ik was niet bijster enthoushast want mijn moeder zou nog eens even extra op de vingers kijken of ik niets illegaals haalde.

We liepen naar de auto toe en de deur waar ik aan stond was ook vastgevroren. Ik liep dus ook om de auto heen en ging aan de andere kant naar binnen. Mijn broer was al gaan zitten en de motor ging lopen. Hij sloeg af. we starte hem op nieuw en hij sloeg weer af. Nu werd ik een beetje nerveus en was bang dat de auto kapot zou zijn en dat het hele feest niet door ging. Na de vierde keer ging de motor eindelijk lopen. We reden het oprit af en gingen op pad. Ergens bij de duitse grens zagen we politie staan en kneep ik wel even. Wat ik daarna zag was een auto in de kreukels en dat de politie er bij stond om het verkeer om te leiden. Ik hoopte dat ze, het was een vrouw, het bij het omleiden hield en geen controlle hield. We reden verder en reden Eulsen binnen.

We parkeerden op de parkeer plaats voor de Grenzland markt en liepen naar binnen. Ik had op het internet andere tripreports gelezen en wist dat je naar achteren moest lopen en dat je daar in een soort achterkamer kwam. daar eenmaal binnen keek ik mijn ogen uit. Overal lagen wapens en hing vuurwerk aan de muur. Ik bestelde:

2x ABA KnalPatronen 19 euro per 100
1x WECO Corsair 12,50 per 100
1x GIGA Knall 7,50 euro(dat is een paket met 20 strijkers 5 verschillende soorten rotjes en 4 Kubis Kanonslagen)

En voor mijn broer haalde ik 100 patronen. Ik liep naar de kassa en vroeg of ik kon betalen en wees naar mijn ouders en zei dat dat mijn ouders waren. Ze stemde er mee in en 76,00 Euro. Ik gaf een briefje van 50, 20 en 10. Mijn broer haalde een doos patronen. We hadden betaald en liepen naar de auto. Mijn vader kwam wat later want ookal hij niks gezegt had, had hij ook vuurwerk gehaald. En niet zo'n beetje ook. Hj had 2 vuurpijl pakketen en 4 verschillende pakketten waarin in ieder pakket 3 potten zitten. Ik keek een beetje verbaast want dat had ik niet verwacht. Hij knip oogde en zei dat het zonde was als we helemaal naar Eulsen waren gereden en dat je dan niks haalde. Hij gooide zijn vuurwerk in de kattebak en ik drukte het onder de stoel. Mijn vader stapte in en starte de moter. Hij type ons adres in en reed weg.

Bij de grens werden we aangehouden en vroeg of wij even uit wilden stappen. Daarna Moesten we de kattebak open maken. Daar lag een hele lading vuurwerk van Pa. De agent vroeg of dit al ons vuurwerk was en mijn vader andwoorde van wel. Ze zei omdat het allemaal siervuurwerk was en geen knalwerk ze het door de vingers zouden zien. We vroegen of we in mochten stappen en ze andwoorde dat het wel mocht. We wenste hem een prettige jaarwisseling toe en we reedden weg. We kwamen nog even langs de supermarkt en koopte een paar aansteeklonten en een paar aanstekers.

Zodra we thuis waren pakte ik een aansteker en stak metteen een Kubis kanonslag af. De timefuse brande metteen en ik gooide hem weg. Echter rolde de kubis zo door bij een ander op het oprit. Hij gaf een knal en de buurman begon tegen ons te schreeuwen.

Gr. Pyro Power

Back
Bovenaan