Trip Zena De Bunker 22-02

Vandaag, toen heel Brabant carnaval aan het vieren was ben ik in de drukte naar Zena gegaan.
Het was de eerste keer vuurwerk halen in Baarle voor mij.. Ik was eigenlijk van plan om vorig jaar te gaan maar toen is er helaas niets van gekomen, dus dacht ik dit jaar 'hoe eerder hoe beter'. :rolleyes:
Ik plande mijn trip op 22 februari en dat in dit weekend ook carnaval viel maakte het alleen maar gezelliger natuurlijk :)

Dus vanochtend om 11:10 met een maat vertrokken vanuit *plaats in Holland* met de trein naar Den Haag Centraal en daarvandaan overgestapt op de intercity naar Breda. We hadden een bijna lege coupé totdat we in Delft overspoeld werden door de studenten, die ons fijn plette en met bier door de trein renden :shocked:
Naar een uurtje kwamen we aan in Breda, opgelucht dat we eindelijk uit de trein waren en verlost van de studenten snel naar het busstation gelopen, waar bus 132 stond te wachten.
WxNeWFtcE1lcVhNeWVhdXF9ZXV9e.jpg

Er zat een nogal norse man achter het stuur, die blijkbaar niet zo van carnaval hield. De metelkaartjes waren trouwens niet meer te krijgen, dus kochten we twee dalkaartjes.
Tot in Ulicoten was het redelijk leeg in de bus, maar in Ulicoten aangekomen werd de bus bestormd door clowns, indianen en weet ik veel wat nog meer :rolleyes:
Door omleidingen duurde de busreis ook wat langer en moesten we buiten Baarle de bus uit en liepen we maar richting de kerk.
Onderweg kwamen we ook Dolfijn tegen maar die was helaas dicht:
WxNeWFtcE1lcWhNeWFdfXlpWX11Z.jpg

Toevallig was de optocht net bezig en kwamen alle knutsel- en plakwerken van de carnavalsverenigingen langs.
Brabant op zijn best :bonk:
WxNeWFtcE1lbXhNaWFtfW1lbW1s.jpg

We zijn maar eventjes de bekende snackbar 'De Toerist' ingedoken om wat Vlaamse Friet met een flinke kwak mayo te proeven en voor de enorme drukte te vluchten
WxNeWFtcE1lbWxNeXFdeV1hdWFxW.jpg

Met een gevulde buik vonden we het tijd worden om Zena eens op te zoeken, helaas stonden deze jongens door heel Baarle verspreid
WxNeWFtcE1lbXBNcW11ZXVZZXVpZ.jpg

Toen we door de door de feestende Nederlanders en Belgen heengedrongen waren kwamen we aan bij de Kapelstraat.
WxNeWFtcE1lbWhNZXVlZV1ZdWVY.jpg

Helaas stond er politie op de hoek van de kapelstraat en de klokkenstraat het verkeer te regelen waardoor we het niet aandurfden de klokkenstraat in te lopen en bij Zena binnen te gaan. :( Dus liepen we rechtdoor Baarle uit. We zijn toen ergens naar links gegaan en we bereikten opnieuw de Klokkenstraat. De politie stond er nog verderop in de straat, maar we zijn toch maar naar binnen gegaan.
We stapten de lege Bunker binnen en al gauw kwam een verkoper, ik geloof dat hij Dennis heet, eraan gelopen. Na eventjes in het winkeltje rond gekeken te hebben, al die prachtige potten en matten, en me verbazend over de grootte van Orchid en Knock Out, had ik mijn keuze gemaakt. :) Het kwam uit op precies 200 euro met een Neptune C, Circo Blitz en een klein doosjes Chooêt Banger kado :D
Mijn maat kocht alleen wat knallers voor een euro of 30.
Alles paste met een beetje proppen net in mijn Backpacker rugtas en hoogvliet boodschappentas, maar het was wel erg zwaar tillen. We zijn daarna met het vuurwerk op zak maar direct naar de bushalte gelopen om naar huis te gaan. De bus naar Breda zou over een half uur komen.
Hier mijn tassen met een beetje groen mos van een bankje erop :)
WxNeWFtcE1lcWRNbX1hXX1lfW11b.jpg

De bus naar Tilburg kwam al na 10 minuten en omdat we eigenlijk zo snel mogelijk weg uit Baarle wilden, (we hadden het al wel weer een beetje gehad met de alle politie en de carnaval.. niets voor ons Hollanders :P )
pakten we bus 132 naar Tilburg maar.
In Tilburg aangekomen was er net nog een carnavalsoptocht bezig dus moesten we weer door de drukte heen :blink:
Eventjes gewacht en toen kwam de intercity weer die ons naar Den Haag zou brengen. Op Den Haag Centraal hadden we helaas net de trein gemist dus moesten we nog een half uurtje ofzo wachten, nog maar eventjes een hamburgertje gehaald bij de Burger King..
Tot slot nog een barre fietstocht van het (plaatsnaam....) station naar huis wat niet zo lekker ging met een aantal kilo's vuurwerk op me rug..:sad:

Hier het lijstje van wat ik heb gemaakt en wat foto's ervan:
5x Nitraatmat 60
2x 5.000 Rol
2x Nitraatmat 240
1x Colourfull Kings Cracker
5x Babyvlinder
3x Thundering Heaven
6x Ruitcake
WxNeWFtcE1lbXxNeW11WXVxYV1dd.jpg

WxNeWFtcE1lcWBNdXV5aVlZXXVxX.jpg

WxNeWFtcE1lbXRNcXlteW19YX1ld.jpg

WxNeWFtcE1lbWRNcXlpWWV5fWF9c.jpg

Bedankt Zena!
Groetjes,
Jeroen

edit: foto's verwijderd
edit2: Foto's nieuw geupload

Laatst bewerkt:
Een leuke trip hoor! Je hebt ook veel leuke dingen gehaald. die foto's zijn ook wel mooi gemaakt..

Ik ben van plan die baby vlinders ook te halen. Die schijnen erg goed te gaan..

Bedankt voor het delen:wink:

het valt me op dat ze nu veel en veel minder streng zijn dan aan het eind van het jaar .
hmmmmm eens denken :devil:
oja mooi en duidelijk verslag :bye:

Verstandig aan gedaan om nu te gaan, onze vrienden zijn dan druk bezig met andere dingen en dan wordt er niet of weinig gecontroleerd. Zag dat je leuke dingen mee had genomen. Zul je veel plezier aan beleven.:)

Héé een karton Ruitcake's! Die staan bij mij ook in de planning voor dit jaar. Leuke fijne batterijen zijn dat met een zachte prijs. Zou ze zeker niet laten liggen. Zijn ook redelijk klein in formaat dus makkelijk mee te nemen met het OV. Een geslaagde trip zo te lezen. Aardig wat vrienden op de motor/ auto daar in Baarle- Hertog maar goed thuis gekomen dat is belangrijk. Ook leuke foto's gemaakt!

Goed verhaal en duidelijke foto's! complimenten!
Ik ga a.s. zondag ook ff naar Zena, om wat knal en sierspul te halen voor mijn verjaardag :D

altijd mooi om te zien dat er mensen zo vroeg in het jaar al vuurwerk halen:D leuk verhaal en mooie spullen :thumbsup:

Laatst bewerkt:
altijd mooi om te zien dat er mensen zo vroeg in het jaar al vuurwerk halen:D leuk verhaal en mooie spullen :thumbsup:

Ik ben nou ook niet van plan om in december te gaan, en ja ik dacht: 'Ik ben bijna jarig, laat ik maar ff naar Baarle gaan':p
Ik ga wel meerdere keren dit jaar hoor:wink:Zeker weten

Bedankt voor de reactie's allemaal
@pyromaan1990: Veel plezier:D
@3xh: Haha nee klopt, er kwamen nog 4 andere gozers toen we in de Bunker waren

Back
Bovenaan