Trip Tips Polen

dalmeijer

VWC lid
Ik heb alle trips doorzocht maar kan nog niemand vinden die iets heeft gepost over zijn trip naar polen.
Ik ben van plan om deze zomer richting polen te gaan en nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft. Dan gaat het natuurlijk met name over de grenscontrole Polen - Duitsland. Krijg je uberhaupt problemen als je met een aantal blokken en dozen nitraat naar Nederland wil. Ik kan me voorstellen dat er geen belang voor de duitsers is als je alleen hun land als doorvoerland gebruikt of zie ik dit verkeerd?
Iemand ervaring met de grenscontroles met een personenauto of een bestelbusje?

Ik heb inmiddels contact gehad met een aantal shops (via vuurwerkcrew gevonden overigens) in Polen en je kan aardig goedkoop imi-bex nitraat en jorge/tropic blokken halen daar.

Ervaringen hoor ik graag!

Geen ervaringen mee, maar grens controlles kunnen er natuurlijk altijd zijn. Ja als je gepakt word ben je gewoon de l*l. Tussen Duitsland en Nederland zal je denk ik niet snel worden aangehouden. Maar tussen Duitsland en Polen is gewoon meer pak kans.

Ik heb alle trips doorzocht maar kan nog niemand vinden die iets heeft gepost over zijn trip naar polen.
Ik ben van plan om deze zomer richting polen te gaan en nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft. Dan gaat het natuurlijk met name over de grenscontrole Polen - Duitsland. Krijg je uberhaupt problemen als je met een aantal blokken en dozen nitraat naar Nederland wil. Ik kan me voorstellen dat er geen belang voor de duitsers is als je alleen hun land als doorvoerland gebruikt of zie ik dit verkeerd?
Iemand ervaring met de grenscontroles met een personenauto of een bestelbusje?

Ik heb inmiddels contact gehad met een aantal shops (via vuurwerkcrew gevonden overigens) in Polen en je kan aardig goedkoop imi-bex nitraat en jorge/tropic blokken halen daar.

Ervaringen hoor ik graag!

Ervaringen met Polen heb ik niet, maar ben wel naar het oostblok geweest deze zomer namelijk naar Tsjechie. Ik kan je wel vertellen dat je 9 van de 10 keer gewoon door kan rijden. Dit komt omdat alle grenzen in zowat heel Europa(ook landen die er niet bij zijn aangesloten) open zijn gegooid.

Veel succes.

Zou maar echt uitkijken op de grotere snelwegen van polen naar duitsland.
Dit jaar gaat de duitse grenspolitie extra aandacht schenken hiervoor.En geloof me je wilt niet gepakt worden in duitsland met zwaar vuurwerk.

Hoi Limbo1972, zelf wil ik deze zomer ook een keer inkopen gaan doen in Polen, vnl. de professionele batterijen. Wat zouden de risico's zijn, als je gepakt wordt door de Duitse douane of politie, met circa 300 kilo zwaar vuurwerk? Uit je vorige reactie blijkt vermoedelijk dat je enige ervaring hiermee hebt. Groetjes van een Winkbuul.

Uit ervaring weet ik dat die Duitsers eerder opzoek zijn naar drank en sigaretten. Specifieke vuurwekcontroles voeren ze doorgaans niet uit, hetzij tijdens de laatste weken van het jaar.

Ik zal het alleen al niet doen vanwege het feit dat als je gepakt wordt dat je in het buitenland zit!. Daarnaast zoals eerder gezegt is de politie in duitsland een stuk strenger als in nl!.

Uit ervaring weet ik dat die Duitsers eerder opzoek zijn naar drank en sigaretten. Specifieke vuurwekcontroles voeren ze doorgaans niet uit, hetzij tijdens de laatste weken van het jaar.

Hehe en dan wordt je staande gehouden en zijn ze daar naar op zoek en zien ze enkele grote dozen Jorge / arka liggen oid !!
Denk je dat je dan zo weer mag doorrijden ?

Ik ken wel twee personen die afgelopen zomer staande zijn gehouden en ze zijn natuurlijk al hun vuurwerk kwijt, zowel het normalere consumenten vuurwerk als de grotere zaken die ze bij zich hadden. Na verhoor en een grote boete mochten zij hun weg vervolgen en zij nemen dat risico nooit meer !!

Denk je dat je dan zo weer mag doorrijden ?

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ik dat ergens geimpliceerd hebt, laat staan dat ik het geschreven heb. Ik wilde maar gewoon stellen dat als je naar Polen gaat en terugkomt door Duitsland, je dan echt niet sneller aan de kant gezet gaat worden met een Nederlandse nummerplaat dan met pakweg een Frans 'omdat je wel eens vuurwerk zou kunnen bijhebben'.

Ik ken wel twee personen die afgelopen zomer staande zijn gehouden en ze zijn natuurlijk al hun vuurwerk kwijt, zowel het normalere consumenten vuurwerk als de grotere zaken die ze bij zich hadden. Na verhoor en een grote boete mochten zij hun weg vervolgen en zij nemen dat risico nooit meer !!

Das dan heel jammer voor die mensen, maar das nu eenmaal het risico dat men neemt.

iemand ervaring met trips naar polen en terug via een omweg? ik heb tog niet egt een vakantie gepland dus ben vanplan wat kleine hotelletjes te boeken voor steeds een nacht.;)

hou je in ieder geval goed aan de verkeersregels en probeer niet opvallend over te komen zodat je niet als eerste de beste word gepakt bij een standaard controle.
Heb geen ervaring met trips naar polen maar dit is altijd handig, succes zou ik zeggen:)

Omdat er vanuit polen terug naar Duitsland normaal gesproken weinig Nederlandse
kentekens zijn. Zou je kunnen opvallen, vooral als er jongeren in zitten. Dan is de kans dat ze je aanhouden groter. Meestal word je dan aan de kant gezet voor alchohol/drugs controle (of controle of de auto waarin je rijd wel verzekerd is etc) Als ze dan perongelukkig je vuurwerk vinden dan ben je wel de ***.

Omdat er vanuit polen terug naar Duitsland normaal gesproken weinig Nederlandse
kentekens zijn. Zou je kunnen opvallen, vooral als er jongeren in zitten. Dan is de kans dat ze je aanhouden groter. Meestal word je dan aan de kant gezet voor alchohol/drugs controle (of controle of de auto waarin je rijd wel verzekerd is etc) Als ze dan perongelukkig je vuurwerk vinden dan ben je wel de ***.

dit leek mij al heel duidelijk voor de mensen met een normaal brein.
maar iemand een idee of ervaring als je via oosterijk of zwitseland terug naar nl gaat?
dan zijn er 2 plannen:
- via oosterijk naar italy naar frankrijk naar BE en dan terug naar huis.
-via oosterijk zwitserland in dan via duitsland terug.
in mijn ogen ga je zo door landen waar grenscontrolles in de zomer minder voorkomen.

iemand tips:bye:

Ik heb helemaal geen ervaringen met buitenlandse trips daar ik niet aan buitenlands vuurwerk doe.. maar ik kan me voorstellen dat wat je hierboven aankaart helemaal niet handig is..
Hoe meer grenzen, hoe meer kansen om gepakt te worden.
Daarbij wil je in sommige landen als zwitserland en italie, minder graag opgepakt worden dan in Duitsland aangezien de straffen en gevangenissen er daar wat minder plezierig uitzien :)

ik ben zelf nu een stuk of tien keer de poolse grens overgegaan bij Gorlitz (vanuit Dresden). NIET VOOR VUURWERK! Maar voor mijn eigen werk. Hier vinden wel degelijk grens controles plaats. Niet vanuit Duitsland naar Polen maar wel andersom. Er staat zo'n 500-1000meter voor de grens een DUITSE politie bus. Ik heb geen idee wat die daar doen. Ik denk dat ik nu van de 10x 7-8x iemand bij de grens heb zien staan. In een groen uniform met een hoed op. Ik zelf ben 2x aangehouden. Dus valt opzich nog mee. Ze controleren inderdaad op sigaretten. Ik neem overdag de grens overgang dus ik weet niet hoe dat in de ochtend of in de avond is. Maar het lijkt mij juist dat ze je nog sneller van de weg afhalen als jij als enigste rond een vreemd tijdstip de grens over gaat.

Wat mij tot nu toe zelf 3x is gebeurd is dat ik tussen Dresden en Leipzig van de weg ben gehaald. Ook hier voeren ze een controle uit op sigaretten en controleerden ze zelfs de auto. Een collega van mij die vaker naar Polen gaat maakt dit ook regelmatig mee als hij vanaf de Poolse grens richting Berlijn gaat. Dit zijn niet altijd standaard politie wagens maar vooral zwarte BMW'S die eerst een tijd achter je blijven rijden en opeens een stop signaal geven.

Ik zelf denk dat dit puur voor de Illegale sigaretten handel is en eventueel alcohol. Het is bekend dat er veel namaak sigaretten en alcoholische producten in polen gefabriceerd worden.

Ik zelf rijd met een personenauto dus ik heb geen idee hoe dit in ze werking gaat als je met een bus of een combo zou rijden. Ook wil ik niemand ontmoedigen maar ik zou lekker je spullen bij je handelaar halen tenzij je echt voor 50.000euro aan spullen wilt kopen.

Groetjes

Hoi Limbo1972, zelf wil ik deze zomer ook een keer inkopen gaan doen in Polen, vnl. de professionele batterijen. Wat zouden de risico's zijn, als je gepakt wordt door de Duitse douane of politie, met circa 300 kilo zwaar vuurwerk? Uit je vorige reactie blijkt vermoedelijk dat je enige ervaring hiermee hebt. Groetjes van een Winkbuul.

met zoveel illegaal vuurwerk staan er volgens mij gewoon gevangenis straffen op in duitsland asl je al gaat neem dan niet zoveel mee hou het beperkt tot 30 kilo ongeveer heb je een hoop leuk spul voor

Ach als particulier wat vuurwerk kopen in Poland als je vakantie bent is misschien leuk naar als je voor de handel gaat is Polen toch een rot eind weg. Rij eens naar Tropic toe (14 uur vanuit R'dam)en kom er dan achter dat datgene wat jij wilt hebben niet geladen kan worden omdat het er simpelweg (nog) niet is. Ondanks het feit dat je bestelling per e-mail is bevestigd. Kan je natuurlijk wel kwaad worden maar daar heb je niets aan.
Wat er gebeurt er dan meestal? Iets kopen wat je eigenlijk niet wilt hebben of niet op dit ogenblik althans en daar speculeren zij op die Polakken.

Dan nog die slechte Poolse wegen en spitsroeden lopen (rijden dus) in Duitsland met de Grensschutz, BAG, Zöll, polizei en GESTAPO die klaar staan om ieder verdacht voertuig van de weg te halen. OK meestal gaat het goed maar het kan ook goed fout geen want je hebt meestal geen (goede)factuur, noch een CMR, noch een voertuig dat geschikt is voor ADR en ook geen ADR met klasse 1 aantekening op zak.

Dan ben je zuur. Denk maar eens terug aan de Duitse leverancier van de EPM EXPLOD.

Hij heeft 2 1/2 jaar gezeten, een boete en een strafblad. Goed het was 1.1G vuurwerk maar dat zelfde geld eigenlijk ook voor al het vuurwerk met een kruit gewicht aan flash van meer dan 2 gram per knaller.

Dus LOL als je gesnapt wordt.

Natuurlijk als je veel koopt is er altijd wel een Pools bedrijf die voor jou wil rijden maar die zijn zo onbetrouwbaar als de pest en zo'n chauffeur praat direct.

Ja kan dan ook nog een officiele Poolse ADR transporteur nemen die een container terug naar R'dam moet brengen maar wat staat er op zijn CMR? en op zo'n transport zitten wel stickertje met 1.4G of 1.3G. En zo'n auto komt bij jou in Nederland of Bels even lossen. Dat is ook al meer dan eens fout gegaan. Denk maar eens Merksplas, Berbroek en Ermelo vorig jaar.

Nog iets anders niet alle in beslagnames komen in de media dus heren Poland enjoy

Correct me if I am wrong.

Rij dan gewoon met binnendoor wegen , geen grote snelwegen pakken stippel het lekker op maps.google uit en neem een goede gps mee :) Zorg gewoon dat je meerdere wegen hebt nagekeken en klaar.
Waarom zou je op de snelwegen rijden ? Sneller , maar meer kans om gepakt te worden. En als je gewoon wat voor je zelf koopt in kleine hoeveelheden dan word het denk ik gewoon in beslag genomen. Een freak rijd zoiezo al ver om een bepaald stuk vuurwerk tenminste ik wel en dan gaat het niet om de knallers. Eerder de shell kits , die vind ik heel leuk voor die prijs.
Word je toch niet gepakt. Beter als op internet bestellen wat zoiezo al niet goed is.

Als je echt niet gepakt wilt worden ga je met twee auto's helemaal in vakantie stijl en blijf je daar paar dagen lekker in een hotel als je budget het goed vind :P En je kunt ook een auto op een paar kilometer vooruit laten rijden om te checken voor iets van politie of controles op de wegen waar jij dan ook rijd ongv 5 km afstand en hou contact met je mobiel en klaar.

in Duitsland met de Grensschutz, BAG, Zöll, polizei en GESTAPO die klaar staan om ieder verdacht voertuig van de weg te halen.

De gestapo heb je niet meer in Duitsland hoor.
Dat was zo voor en tijdens de tweede wereld oorlog.
De overige instanties doen gewoon hun werk, omdat de overheid dat wil.
En de Duitse overhied wil gewoonweg niet, dat er koekwouzen zijn die met illegaal spul spul door Duitsland rijden.

De gestapo heb je niet meer in Duitsland hoor.
Dat was zo voor en tijdens de tweede wereld oorlog.
De overige instanties doen gewoon hun werk, omdat de overheid dat wil.
En de Duitse overhied wil gewoonweg niet, dat er koekwouzen zijn die met illegaal spul spul door Duitsland rijden.

OK GESTAPO bestaat niet meer maar hoe noem je dan die Polizei die in burger rondrijden en alles en iedereen van de weg afhalen wat ze niet bevalt?? Ik noem het GESTAPO.

Maar goed wij zijn het er over eens dat vanuit Polen of Tsjechië de Duitse grens over oversteken niet zonder gevaren is. Ik schat zo'n beetje in dat je een kans hebt van 1 op de 3 dat je tegen een controle oploopt. Dat geldt dan in het bijzonder voor busjes en aanhangers met een niet Duits kenteken.

Trouwens als zo'n Poolse importeur een inval krijgt zingt ie als een kanarie gelijk Jorge en Super Power een paar jaar geleden.

Vandaag staat Mr. Vuurwerk (Harry K.) voor de rechter en wacht maar eens af wat er voor informatie van Super Power in zijn strafdossier zit. Natuurlijk gaat het hun om de knikkers maar om dan als een angsthaas al de klanten aan te geven is toch wel van de zotte

Back
Bovenaan