Trio (16 jaar) bekent vuurwerkvandalisme

Torrr

VWC lid
dinsdag 09 november 2010 | 15:33 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 09 november 2010 | 16:18

AALTEN - Drie tieners van 16 jaar uit Aalten hebben bekend verantwoordelijk te zijn voor een reeks vernielingen met vuurwerk.

De politie had een onderzoek ingesteld nadat zij overladen was met klachten over het afsteken van zwaar vuurwerk. Vaak, aldus een woordvoerder, kwamen de surveillanten net te laat om de daders te pakken.

In enkele gevallen ging het 'gewoon' om het tot ontploffing brengen van zwaar vuurwerk middenin woonbuurten, maar daarnaast zochten de vandalen objecten uit om te vernielen. Zo bleken tenminste zeven prullenbakken te zijn opgeblazen, evenals een fietstas. De drie aangehouden jongens krijgen een verbaal. De gemeente zal de schade verhalen.

Bron : http://www.gelderlander.nl/voorpagina/achterhoek/7593549/Trio-16-jaar-bekent-vuurwerkvandalisme.ece

Mooie foto! Zonde als dat het vuurwerk zou zijn..:)

Hadden ze toch een leuk oud en nieuw kunnen hebben als ze er normaal mee om konden gaan..

Inderdaad een erg goede actie dat die vandalen er eindelijk eens achter gaan komen, hoeveel uurtjes ze moeten werken voor het nieuwe straatmeubilair!:) Als ik hun was, zal ik me toch eens gaan verdiepen in de pensioenen:p Want dat duurt laaang!:p

goed dat ze hun gepakt hebben, mensen die vuurwerk gebruiken om te slopen moeten hard aangepakt worden

Ik vind het niets met straatterroristen te maken dat vind ik toch een catogorie zwaarder als je mensen of beeste aanvalt. Maar ik vind het het meer dat het te maken heeft met verantwoordelijkheid. Ze weten de spullen ook te slopen en dan moeten ze het ook terug betalen. Zo simpel is het en niet meer en niet meer. Ja een HALT! strafje van 8 uur voor de vorm. Je mag nu eenmaal geen spullen van een anders slopen met en zonder vuurwerk niet

Back
Bovenaan