TR Olen 12 Augustus '07

Tunit

VWC lid
Ik kwam vandaag m'n oute trip tegen ik was er erg trots op:rolleyes:
en ik heb hem nog nooit op Vwc gepost dus dan maar bijna een jaar later.

Gisteren vertrokken we [Tunit en Veedix] voor een reisje naar Original Fireworks in Olen. Aangezien ik zelf nog geen auto kan/mag rijden, en de trein naar Olen niet echt ideaal is, reden me ouders ons naar het leuke plaatsje in Belgie! We hadden alles al goed voorbereid, lijstje gemaakt, eten ingeslagen etc. Jammer genoeg was ik vergeten dat wij geen mini dvdtjes meer hadden, dus kon ik niet met onze filmcamera aan de slag. Gelukkig had Tunit wel ze camera mee, dus hebben we genoeg beelden! We vertrokken om 9 uur, maar in de haast hadden we de prijslijst vergeten toen we op de snelweg waren! Die opgehaald, en toen richting Belgie! We kwamen rond 12 uur in Olen, maar toen was het nog zoeken naar de winkel. In Olen kwamen we wel een leuk vrouwtje tegen.

vuurwerkbelgie015ou2.jpg

In dat dorpje, even wat wafels gehaald. Toen nog eens goed op de routeplanner gekeken, en zo kwamen we bij de winkel!

vuurwerkbelgie016sc3.jpg

Eenmaal uit de auto gekomen, deed een medewerker de deur open, degene die wereldberoemd is vanwege zijn kunsten op een mini fietsje. Op dit filmpje te bewonderen

We werden vriendelijk ontvangen, en nadat we even de hele winkel goed hadden gezien, mochten we de prijslijst invullen. We hadden alles al thuis uitgekozen, dus het was meer overpennen! Nadat we daarmee klaar waren, vroeg hij of wij mee wouden naar de bunkers. Nou, dat hoefden hij geen 2de keer te vragen!

Eenmaal in de bunker, keken we onze ogen uit naar AL die dozen met vuurwerk. Een jongensdroom die in vervulling kwam. Nadat we ongeveer alle bunkers gezien hadden, kregen we ook nog de samples te zien. Waaronder een REUSACHTIGE vlinder. Hopen dat hij door de keuring heen komt :lol:

vuurwerkbelgie111kk0.jpg

Lesley vermaakte de "andere kinderen" [lees: me ouders] met een vuurwerk DVD'tje. Maar goed ook, want de kans dat we snel naar een vuurwerkshow gaan is alleen maar groter geworden! Toen nog even een laatste kiekje van de showroom gemaakt, je komt er namelijk niet elke dag he. Toen afgerekend, en alles in de auto gestopt. Hup, richting Noord-Holland!

vuurwerkbelgie074lr5.jpg

Al met al een fantastische dag. De eerste keer naar OF, en onze indruk was zeer goed. Ze zijn heel klantvriendelijk en wat over de koffie gezegd werd klopte! Als me ouders het toelaten, zijn we er volgend jaar weer!

Filmpje van de Trip

Hier een overzicht van onze aankopen!

vuurwerkbelgie008se9.jpg

Het lijstje:

1x Hindoe 3000
1x Hindoe 4000
1x Black Salut
3x Chainthunder 60sh.
1x Musquito Farts
1x Mini Piano
1x Big Three
1x Flash Rockets
1x Group of Stars
1x Pijl uit het Magic Rockets pakket.
1x Karton Messier
3x Z39 [Ruby,Meteor & Golden Dream]
2x L113 [Beats per Minute]
1x Galaxy A
1x Thundering Heaven
1x L116 Ruitcake Colored Waves
1x Z05c Fire Tower
2x Chooet Banger 5st.
1x Choeet M-10.000 10st.
2x Pirat 100st.
2x Match Cracker 100st.
10x Mini Pirat 60.s
5x Thumping Thunder 20s.
4x Greenlight Cracker 20s.
1x Silver Cracker 10s.
1x Spanisch Cracker 30st.
1x Mini Vlinders 50st.
3x Thunder King
Ruim 10 meter lont
7 aansteeklonten.
2x Original Vest [NIET OP DE FOTO]
2x Original Pet [NIET OP DE FOTO]
2x 2maal een Original poster [NIET OP DE FOTO]

Leuk man.. Maar voor als je het nog niet weet... die "reusachtige vlinder" is geen "reusachtige vlinder" maar een Multi Bang. Leuke foto's.

Nou ja precies het zelfde.
Beter zijn ze op zich niet de kosten alleen 50 cent en zijn een stukje langer en een stuk dikker.

Hier een foto van de Nederlandse ( rode ) en die uit België ( witte )
1z6to9v.jpg

Slechte foto maar heb niet anders.

Maar ik zou ze niet speciaal daar gaan kopen maakt niet zo heel veel uit.

Back
Bovenaan