Toch vuurwerk bij verzorgingshuizen!!!

Nadat het college na de motie van GroenLinks (dat bijna raadsbreed werd aangenomen), gebieden in Culemborg heeft aangewezen waar geen vuurwerk mag worden afgestoken (verzorgingshuizen en herdenkingsplaatsen)
hebben enkele verzorgingshuizen ontheffing moeten aanvragen en gekregen zodat de verpleegsters, verzorgsters of familie leden toch vuurwerk kunnen afsteken voor de bewoners die het leuk vinden.

Hier word ik blij van! GroenLinks eat your heart out!

(bron facebook)

kan ik mij heel goed voorstellen .
je zou toch verwachten dat de meeste oudere mensen rust willen maar dat hoeft kennelijk niet altijd dus .

misschien zijn de wonderen de wereld nog niet uit .

Tuurlijk willen die niet altijd rust. Ik zie mezelf al zitten over 40 jaar ...
Stoken met die hap ... :p:D

ik zorg al jaren voor een vuurwerkshow speciaal voor de ouderen in het verpleeghuis
na kerst vragen ze al heb je alles al en wat heb je dit jaar gekocht.
dus hoezo hebben ze er last van :)

Ook mijn oma vind het de grootste onzin...laat ze lekker met hun eigen zaken bemoeien in plaats dat ze denken te weten wat goed voor een ander is.:p

Wij zitten met Dutch-Fireworks in Tiel. Een van de verzorgingshuizen komt ieder jaar weer voor een flink bedrag bij ons kopen om voor de bewoners een "show" te schieten om 18.00 uur. Die mensen zitten weliswaar in een verzorgingshuis maar je hoeft ze niet alles af te nemen wat hen dierbaar is. En daar is het genieten van vuurwerk er 1 van!

Voor het andere huis wat in die groep zit, schieten ze zelfs de Cruel traction...... WEat nu betuttelen.....

Grtz,

Bob

Ik heb in een verzorgingstehuis gewerkt, die mensen vinden vuurwerk juist hartstikke mooi. Ik kreeg aan het einde van het jaar gewoon geld om vuurwerk van te kopen. Ze zijn hartstikke blij als er eens wat voor de deur gebeurt en genieten van vuurwerk.

Mooi om te horen deze verhalen! Voor die mensen is iedere onderbreking of speciale gelegenheid een feest en daar is vuurwerk een grote van. Als ze naar het mooie siervuurwerk kijken zijn ze vaak alle kwaaltjes kwijt. Mooie hak richting groenlinks op deze manier

Als ik over een jaar of 40 ook in een bejaardentehuis zit sta ik waarschijnlijk nog steeds shells en dikke triplex blokken te schieten op de straat voor het bejaardentehuis :cool: ik kan me goed voorstellen dat die oudjes het prachtig vinden om naar het vuurwerk te kijken op oud&nieuw! Jammer dat groenlinks zelfs probeert om die lol van bejaarde mensen weg te nemen, groenlinks is een partij geworden die alles wat niet in hun straatje past meteen maar wilt verbieden :frusty: Groenlinks is niet meer van deze tijd!

Back
Bovenaan