TIP: €7 abonnement voor onbeperkt reizen met Metrovalencia & EMT

• Topic starter Topic starter PMK
  • Startdatum Startdatum

PMK

VWC lid
TIP: €7 abonnement voor onbeperkt reizen met Metrovalencia & EMT

Net gevonden op de Metrovalencia site: https://www.metrovalencia.es/descargas/pdf/Folleto_Fallas2020_Metrovalencia.pdf

Ze bieden een abonnement aan van 7 dagen onbeperkt reizen in heel Valencia (inclusief van/naar vliegveld) met de metro/tram en bus van EMT, voor 7 euro. Geldig tussen 13 maart 15:00 uur en 20 maart 04:00 uur. Ook rijden ze s'nachts door en kan je reizen zonder extra kosten.

Helaas geldt dit dus niet op 20 maart overdag wanneer de meeste weer vertrekken naar het vliegveld.

Ter vergelijking: normale ticket is €1,50 per zone A en van vliegveld naar centrum is €3,90. Plus een pas is €1,- (als je een nieuwe koopt en niet oplaadt). Of een 10 rittenkaart voor alleen zone A is €7,90, exclusief kosten pas. Dat geldt alleen voor Metrovalencia, want EMT heeft een bedrag van €1,50 per keer.

Goed idee als je veel gebruik maakt van de metro. Voor ons niet handig aangezien we alles op de fiets doen maar kan me zo voorstellen dat t voor velen wel handig en goedkoop is.

Wij hebben hier al vaker gebruik van gemaakt. Toen mocht je echter 1 maal per dag retour op een lijn en dus niet onbeperkt. Dit jaar dus aangepast?

Iemand die enig idee heeft of deze te koop is op het vliegveld? Ik kom de maandags pas ‘s avonds aan. Ik zit te twijfelen om een transfer te boeken of om van deze ticket gebruik te maken.

Iemand die enig idee heeft of deze te koop is op het vliegveld? Ik kom de maandags pas ‘s avonds aan. Ik zit te twijfelen om een transfer te boeken of om van deze ticket gebruik te maken.
Vanaf het vliegveld kan je ook lopen naar de eerste halte Rosas. Wanneer je buiten bent bij de taxi's beneden, ga rechts af en loop naast de weg aan de linkerkant schuin naar boven. Loop met de bocht die schuin naar links gaat mee. Op een gegeven moment kom je een trap tegen, neem deze en steek over. Nu kom je op een straat uit en loop dan naar rechts. 20 meter verder op een kruispunt is station Rosas te vinden. Lopen duurt denk ik 5 a 10 minuten.
En ja, het kost wat minder (je slaat zone D en C over), maar vooral lekker om te acclimatiseren na een vlucht :)

f.php

Back
Bovenaan