Tiener (16) in Warmenhuizen opgepakt om bezit drugs en illegaal vuurwerk [update]

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
c4240faa-d76e-11e8-b1b7-ed31f7b2b667.jpg

WARMENHUIZEN
In een woonhuis aan de Dorpsstraat in Warmenhuizen heeft de politie dinsdag 69 kilogram zwaar illegaal vuurwerk en een flinke hoeveelheid (hard)drugs aangetroffen. Een 16-jarige zoon des huizes is door de politie als verdachte aangehouden.

De politie viel de woning met bedrijfsloods binnen nadat informatie was binnen gekomen over de aanwezigheid van illegaal vuurwerk.

Bij de doorzoeking werd het illegale spul aangetroffen. Politiewoordvoerder Menno Hartenberg laat weten dat het om een grote vangst gaat: ruim 1 kilo hasj (1040 gram), naar vermoed 175 xtc-pillen, twee weckpotten met hennepplanten en tien zakjes hennep en hasj. ,,Of de pillen inderdaad xtc bevatten, wordt in het laboratorium onderzocht.’’

Het illegale vuurwerk bestond uit Cobra 6 nitraat lawinepijlen. Hartenberg: ,,Die gebruiken ze in de bergen van Zuid-Europa daadwerkelijk om lawines mee te veroorzaken. ’’

De ouders van de 16-jarige verdachte zijn niet aangehouden. De politie doet verder onderzoek en sluit meer aanhoudingen niet uit.

c432e0de-d76e-11e8-b1b7-ed31f7b2b667.jpg

Bron

Cobra 6 nitraat lawinepijlen! Die kan ook weer in het grote verzonnen woordenboek. Op de radio zeiden ze trouwens Cobra 6 strijkers.

Het illegale vuurwerk bestond uit Cobra 6 nitraat lawinepijlen.

Dit zij die zwarte lawinepijlen met het cijfer 6 er op en ze na het aansteken krijg je eerst een vlam, daar na schiet hij de lucht en en geeft een mega knal, dan komt de stok naar beneden vallen en zegt dan hard : nitraat.

Wel raar dat niemand deze dingen kent, ze zijn een echte rage in 2018, vraag maar aan Politiewoordvoerder Menno Hartenberg :angel:

Lekker lachen om de vergeten komma's en de woordvoerder die er geen kaas van gegeten heeft.

Maar het is een prima vuurwerkvangst. Fijn dat het niet in de handel komt.

Ik vraag me wel af of dit van die jongen alleen is of dat hij de klappen opvangt voor een ouder persoon. Hopelijk leert hij er wel van.

Verder zonde van de pillen en drugs. Dat kunnen ze beter legaliseren.

Verder zonde van de pillen en drugs. Dat kunnen ze beter legaliseren.

Dat zal niks doen oplossen, meeste is toch export en dan zal het voor de buurlanden weer een groot probleem worden.
raar eigenlijk dat je wel voor legalisatie van drugs bent en wat zwaarder vuurwerk kijk je van weg. Als ze het nou gelijk trekken met belgie en duitsland zou dat een mooie vooruitgang voor ons zijn wat niet buitensporig is. Ik ben overigens niet voor het zware knalwerk waar het hier om gaat voor consumenten hoor, maar het zou wel mooi zijn als je dat wel op een daarvoor bestemt terrein kan afsteken doormiddel van het behalen van een papiertje als fanaat, want ik ben niet vies van wat mooie shells of flink knalwerk.
Je hebt in nederland wel schietverenigingen voor het afvuren van wapens, maar waarom niet voor vuurwerkhobbyisten wat ik me altijd al afvraag?

Laatst bewerkt:
Tsja, ik had medelijden met de kerel tot het drugs verhaal.
Ben niet tegen een plantje in de tuin voor eigen gebruik maar op zo'n leeftijd al zo'n berg voorhanden hebben (wat nooit eigen gebruik kan zijn) betekent niet veel goeds voor zijn toekomst.

Als ik ook een junkie zou zijn, had ik ook drugs boven het zwaardere vuurwerk gekozen. Maarja ik ben dan ook een vuurwerkliefhebber.. :p

Ik zei dat niet om er een hele discussie over te beginnen. Maar kortgezegd heeft niemand last van een pillengebruiker op een feest of iemand die thuis een dikke tak rookt. En natuurlijk kunnen we er diep op ingaan hoe gevaarlijk het is in het verkeer hetzelfde geld voor alcohol.

Wat belgische knallers betreft heb ik ook niet echt een probleem. Ze knallen ongeveer net zo hard als een single shot maar dan op de grond. Maar de hele macho pubercultuur en de te zware knallers die gewoon niet binnen het Nederlandse vuurwerk passen bevallen me niet. En de illegale handel is niet te controleren. Dus zo komen die cobra´s en pillen ook bij 14 jarigen. Dus het op een lijn trekken met de buurlanden, daar ben ik het mee eens. Net zoals de legalisatie van mdma/xtc en softdrugs. Dan kan de verkoop beter gecontroleerd en gereguleerd worden.
Maar de knallen van cobra´s en lawinepijlen enzovoorts, bezorgen het vuurwerk wel een slechte naam. Dus ik ben blij dat dat beetje nu weg is.

Op een afgesproken dag op een terrein met afspraken knallen is trouwens geen slecht idee.

“Cobra 6 nitraat lawinepijlen”
Ik denk dat er iemand van die pillen gesnoept heeft :bonk:

Poeh ja haha! :D

Het is weer duidelijk dat die lui die in allerlei illegale dingen handelen, ook steeds vaker in het vuurwerk zitten! Positieve ervan dat je het dan in een discussie sneller kan losmaken van liefhebbers als wij, maar de media leert het nooit! :wink:

Op je werkgever na dan die weer een hoop maandag zieken heeft.

Nadeel van de illegaliteit is de slechte voorlichting denk ik. Je moet wel van te voren zorgen dat je de juiste dagen vrij hebt :D Of weten dat je geen last hebt van de dinsdagdip :p

Ik beschouw het maar net zo als bij het snel lopen van een hele of halve marathon. Als je weet dat het je werk gaat beïnvloeden dan neem je de juiste dagen vrij voor je herstel. Maar goed laten we terug gaan naar waar het artikel om draait: de verschrikkelijke stijl waarmee de informatie gebracht werd en lachten om de cobranitraatpijlen! :D

Nadeel van de illegaliteit is de slechte voorlichting denk ik. Je moet wel van te voren zorgen dat je de juiste dagen vrij hebt :D Of weten dat je geen last hebt van de dinsdagdip :p

Ik beschouw het maar net zo als bij het snel lopen van een hele of halve marathon. Als je weet dat het je werk gaat beïnvloeden dan neem je de juiste dagen vrij voor je herstel. Maar goed laten we terug gaan naar waar het artikel om draait: de verschrikkelijke stijl waarmee de informatie gebracht werd en lachten om de cobranitraatpijlen! :D

drugs zijn dus oke maar dat vuurwerk niet?
erg rare redenaties hou jij erop na en je verdedigd het ook nog.

Menno laat weten dat het om een grote vangst gaat...... ;p menno is de dorps agent denk ik van Warmenhuizen... werelds :)

Back
Bovenaan