Thunder over louisville [USA]

RedBaron

Pyroworld
In de Amerikaanse plaats Louisville vind ieder jaar het Kentucky derby festival plaats. De opening van dit festival gebeurd met een patriotistische spectaculaire vlieg show van de luchtmacht. Maar savonds is het echte spektakel pas. Dan schiet men er het grootste vuurwerk op\met muziek van Noord Amerika!

Midden op de rivier al daar wordt aan weerszijde van een brug 2 enorme pontons neer geplant.. óók de brug maakt deel uit van dit spektakel! vorige week was het weer zover en ik kwam deze videos op Youtube tegen:

Deel 1:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Deel 2:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Het festival gaat al een paar jaar mee, hier prachtige beelden uit 1994:

[GVIDEO]http://video.google.nl/videoplay?docid=-6191275843381700911[/GVIDEO]

Het hele vuurwerk werd integraal uitgezonden in HD op de amerikaanse zender FOX 44.. misshcien dat ik nog tegen de HD beelden aanloop! Het bijzodnere aan dit vuurwerk vind ik altijd de countdown.. dat wordt op een hele leuke manier gedaan!

Het vuurwerk wordt al jaren verzorgd door Zambelli Fireworks, een van de oudste vuurwerk bedrijven van Amerika

Laatst bewerkt:
Wauw!
Hier valt je toch de bek van open dat dit kan!!!
Werkelijk waar te immens voor woorden!!!
Moet een droom voor elke freak zijn om dit een keer mee te maken!
ECHT IMMENS!
Eigenlijk te groots om nog op muziek te kunnen schieten dat is het enige nadeel..
Bedankt!
:bye:

Dit is niet op muziek geschoten, de muziek is om de "feestvreugde" te verhogen. Als je de shows door de jaren heen bekijkt dan zie je dat het niet op muziek geschoten is.

En als het zo wel is, dan falen ze al jaren hopeloos.

Daar geloof ik dus niet in, dus je kan gewoon zeggen dat de muziek het vuurwerk moet ondersteunen ipv dat je over een pyromusical of iets spreekt. Vind de filmpjes heerlijk, van bow ties tot hartjes, van peonies tot bijzondere effecten, gewoon super. Had ergens al wel begrepen dat in de VS men shows schiet met meer budget en minder strenge regelgeving dan hier.

Misschien moeten we een keer naar de VS gaan ipv Fallas denk je dan als je die filmpjes ziet.

Its Funny to hear DJ Ötzi and an english Version from "Dat Herz von der Welt ja dat is Kölle" :D

yes Thunder over Louisvill is ar ealy grat show. I saw a Review on TV from the setup. Puhhhh much work :)

Back
Bovenaan