The Production Line - Kijkje achter de schermen bij Kimbolton Fireworks (UK)

pyrofan#1

VWC lid
De afgelopen weken wordt op er dinsdagavond om 20:30 uur op Discovery het programma The Production Line uitgezonden. Dit programma doet een beetje denken aan How it's made. Ik had dit programma opgenomen en toen ik vanochtend niets vermoedend dit programma terug ging kijken, kwam er opeens een item over vuurwerk voorbij. Altijd leuk dit soort beelden, waarbij we een kijkje achter de schermen gaat.

In deze aflevering waren ze op bezoek bij Ron Lancaster, de eigenaar van Kimbolton Fireworks. Naar eigen zeggen was Kimbolton Fireworks nog één van de laatste fabrikanten in Engeland die op de ouderwetse manier vuurwerk produceerde. In de aflevering laten ze het productieproces zijn van 'gerbs' oftewel fonteinen (in dit geval een zilver fontein met een paarse basis). Ondanks dat het een relatief kort item was, vond ik het wel erg leuk om te zien. Zeker ook door het enthousiasme en de passie die Ron Lancaster op zijn leeftijd nog uitstraald.

20210729_162423.jpg

Screenshot_20210729-164002_Gallery.jpg

20210729_162740.jpg

Op internet las ik zojuist dat Kimbolton Fireworks op 19 februari 2019 heeft aangekondigd te stoppen met de handel. De handelsrechten zouden nu zijn ondergebracht bij Phoenix Fireworks (Wrotham, Kent) die het merk Kimbolton Fireworks in de UK blijven verkopen.

Als het goed is, is dit programma nog terug te kijken, dus voor de liefhebbers zeker een aanrader om dat even te doen. Veel kijkplezier.

Ik had hem ook opgenomen! In de voorstukjes van het programma kwam er vuurwerk in voor dus ik had een kleine hoop dat er een aflevering over zou gaan:handsup:

Lancaster is een bekende naam. Deze man heeft meerdere pyrotechnische mixen bedacht die nu wereldwijd Worden gebruikt en op zijn naam staan.

Back
Bovenaan