The dream is over :(

Torrr

VWC lid
Na weken van onzekerheid te hebben gezeten, kwam vandaag het niet echt onverwachte, maar toch o zo harde bericht dat er dit jaar met oud en nieuw geen vuurwerk zal mogen worden verkocht en gestookt.
Ook al had ik er toch wel rekening mee gehouden, het nieuws sloeg bij mij in als een bom.
Na een rampzalig jaar, een scheiding en daar door veel problemen moeten oplossen of nog moet oplossen. Financiële problemen horen daar ook bij, maar gelukkig had ik toch geld om bestellingen te doen en aan een flink assortiment op te bouwen. Daar voor wil ik de winkeliers die de freakacties hebben/hadden ontzettend bedanken.
Nu het besef er is dat we vuurwerkloos blijven dit jaar, komen er veel dingen bij mij omhoog. Geen bestellingen ophalen, geen gebeul in de winkel/bunker bij Haokan, geen stress, gezelligheid, irritatie etc in de bunker, "alleen" met de kerst en na de kerst dus geen verkoop en vuurwerk met oud en nieuw.
Dit raakt mij hard, harder dan ik had verwacht. Maar we moeten verder jongens. Ik hoop dat iedereen verstandig met het verbod omgaat om de tegenstanders niet nog meer voedsel te geven voor een permanent verbod. Zo dat we volgend jaar mega vet kunnen knallen.
Daarom vraag ik jullie ook om zo veel mogelijk op het forum te blijven, zo dat het jaar 2021 met leuke en gezellige topics worden gevuld en we naar 2021-2022 toe kunnen leven.

Jongens : kop op allemaal :)

Ik ben dit jaar vader geworden.
2020 kon bij mij de boeken in als het mooiste jaar ooit.

Maar ik heb dit jaar ook ontzettend veel tegenslagen gehad. Heel mijn familie kreeg corona, behalve ik.

Bij de uitvaart van mijn opa was ik als enige aanwezig van de familie. Gezien letterlijk alle andere ziek waren. Ook ik heb veel moeten laten dit jaar, veel moeten doen.

Dit belachelijke vuurwerkverbod is de volgende smet op dit rampzalige jaar. Echt ik baal er van.

Echter.. als ik dan in de ochtend naar mijn werk ga en ik kijk stiekem in het slaapkamertje van mijn dochter.. dat zet alles weer in perspectief. Haar lieve gezichtje, zo vredig slapend.. dat is het mooiste wat er is.

Nu hopen dan links dit verbod niet een permanent verbod maakt. Hopen dat er niet teveel vuurwerkwinkels gaan afhaken door een gebrek aan vertrouwen.

Want ik kan niet wachten om over een paar jaar samen met mijn dochter van ons mooie vuurwerk te kunnen genieten.

Dank heren hierboven voor deze mooie en emotionele berichten. Kreeg er letterlijk tranen van in m'n ogen. Ben wel benieuwd hoe andere liefhebbers met het verlies omgaan eigenlijk. Ikzelf ben nog in shock. Emoties komen waarschijnlijk dit weekend los. Maar voor nu ben ik vooral gelaten en voel me 'leeg'...

Wat een klote jaar,
Ik als jonge vent heb ook helaas een rot jaar gehad met al die beperkingen van uitgaan, 1 v/d 2vakantie annuleren en vanaf 1e corona golf op ic ingezet geweest te zijn.. verheugde me het hele jaar op vuurwerk en dan zo'n bullshit verbod. "We doen het voor onze zorg" wat een onzin.

Mooie woorden, uiteindelijk is het allemaal niet zo belangrijk. Maar goed dit is niet wat we willen.

Ik ben er aardig ziek van, heb jaren niets met vuurwerk gedaan, ik keek zo erg uit naar dit jaar om oud en nieuw te vieren met een degelijke collectie! Heel het jaar mee bezig net als jullie. En dan een paar weken ervoor dit, man man man wat een linkse rukkers allemaal. Ik ben vooral bang dat de ene na de andere gemeente nu een verbod aan het voorbereiden zijn voor volgend jaar...we moeten het ermee doen dit jaar, cat1 scharrelen..die straat gaat knetteren!!

Ja mannen, zo zie je maar weer dat we hier allemaal gekken zijn die soms op elkaar zeiken maar uiteindelijk is onze hobby vaak meer dan alleen maar knallen! Er zit vaak veel meer achter zien we maar weer.
Na het debacle van de vorige jaarwisseling, het overlijden van m'n schoonvader, het tot tweemaal toe uitstellen van onze bruiloft en een lang corona ziektebed keek ik er meer dan ooit tevoren naar uit. Maar het mocht niet zo zijn.

@ Mannen hierboven en de rest van het forum: we got this!!! Dit is onze passie! Misschien nu een tegenvaller maar ons moment komt. Maak er wat van met familie & kids en heb geduld. Veel geduld.

Op het moment dat je denkt dat het jaar niet nog slechter kan worden, komt dit er ook nog bij.
Vrijdag de 13e in 2020 kon ook niets goeds betekenen.

Boos, verdrietig, teleurgesteld zijn toch wel de emoties die de overhand hebben.
Ik denk dat ik niet de enige ben, maar ik trek mij even terug, iedereen bedankt voor alle moeite de afgelopen dagen, wat waren we even 1 team!!
Guys, tot later!

Eigenlijk heeft iedereen wel een heel erg klote jaar achter de rug. Bij mij precies hetzelfde. Een schoonmoeder dat door een hersenbloeding opgenomen werd in het ziekenhuis en allerlei andere complicaties kreeg waardoor ze 6 weken op de IC lag, hierna mocht ze naar huis en na een paar dagen met spoed weer terug naar het ziekenhuis, mijn vrouw die daar al bijna 3 maanden is, alle rekeningen hiervan zelf moest betalen en daardoor vuurwerk moest annuleren en zelfs wat ik nog had liggen moeten verkopen.

Dan heb ik het verder niet over alle maatregelen i.v.m. corona, wat natuurlijk ook een impact had op mijn gemoedstoestand. Ik zat er bijna doorheen en wilde met het vuurwerk dat ik nog in bestelling had en niet kon annuleren een mooi oud en nieuw vieren. Het nieuws kwam niet echt onverwachts maar kwam desondanks toch zeer hard aan. Ik heb nu zeer veel gemengde gevoelens, mijn gedachten gooien mij alle kanten op. Ik ben er ziek van, geestelijk, dat wij zo hard genaaid worden door de regering. Alle beslissingen die tot nu toe zijn gemaakt zijn zeer dubieus te noemen. Het beleid dat nu nog wordt gevoerd staat totaal niet in verhouding met wat wij nu over corona weten. Ik twijfel oprecht over de waarheid omtrent dit gehele gebeuren. In het begin ging ik hier gewoon in mee, nu weet ik wel beter. Griep dat plaats heeft gemaakt voor corona. Ik wil benadrukken dat ik niet ontken dat mensen ziek kunnen worden, in bepaalde gevallen aan een beademingsapparaat moeten en er helaas ook doden zijn te betreuren. Maar mensen, bij griep was dit ook het geval. Hier ging in bepaalde gevallen ook mensen aan de beademingsapparaat en gaan er ook mensen dood. Ik wil hiermee alleen zeggen dat het er echt op lijkt dat griep een andere naam heeft gekregen en dat men dit nu gebruikt om alles er doorheen te drukken. Alle verboden, alle geboden, spoedwetten enz. Mensen verplichten een niet werkzame en niet medisch mondkapje te laten dragen, toe te geven dat dit ook niet voor medische doeleinden is bedoeld maar slechts het gedrag van mensen te beïnvloeden. Ja, ik voel mij helemaal genaaid. Ik geloof de regering niet meer, mijn vertrouwen in de regering is naar NUL gedaald.

Ja, dit is een klote jaar en wilde voor mijzelf, mijn gezin, vrienden en familie, op het eind van het jaar een lichtpuntje creëren. Maar ook dat heeft onze ellendige regering van ons afgepakt. Wat ze dus nu doen, na angst creëren, is dat ze de mensen totaal demotiveren. Ons helemaal total loss slaan, zodat we straks als makke schapen alles doen wat ze willen. Ben ik een complotdenker? Ja, dat ben ik, want complotten bestaan en ik ben er trots op dat ik kan denken, dat ik kritisch mag zijn en niet meega met de flow.

Sja, wat moet ik hier nog aan toevoegen. Nog nooit heb ik zo enorm toegeleefd naar de jaarwisseling. Nog nooit zou ik met de jaarwisseling genieten van zo’n mooie collectie. En dan is er leegte, verdriet, machteloosheid, woede over het onrecht wat ons aangedaan wordt. Moedeloosheid waar we met deze hele maatschappij naar toe dreigen te gaan. Het plezier in het leven wordt steeds meer ontnomen. En een leven zonder pleziertjes is een dood leven.

Maar nee, ik weiger een links leven te volgen. Ik ben rechtser dan ooit en zal hiervoor blijven strijden. Ik ben me volop aan het herpakken. Mijn blik richt zich inmiddels steeds meer naar 2021-2022. 2020-2021 zal een noodgedwongen korte stop zijn, maar daarna volle kracht vooruit!

Afgelopen periode zijn er enorme krachten ontstaan op dit forum, een enorme verbondenheid. De oproep van Torr ondersteun ik daarom van harte: laten we ervoor zorgen dat dit forum ook komend jaar blijft leven!!

Eigenlijk heeft iedereen wel een heel erg klote jaar achter de rug. Bij mij precies hetzelfde. Een schoonmoeder dat door een hersenbloeding opgenomen werd in het ziekenhuis en allerlei andere complicaties kreeg waardoor ze 6 weken op de IC lag, hierna mocht ze naar huis en na een paar dagen met spoed weer terug naar het ziekenhuis, mijn vrouw die daar al bijna 3 maanden is, alle rekeningen hiervan zelf moest betalen en daardoor vuurwerk moest annuleren en zelfs wat ik nog had liggen moeten verkopen.

Dan heb ik het verder niet over alle maatregelen i.v.m. corona, wat natuurlijk ook een impact had op mijn gemoedstoestand. Ik zat er bijna doorheen en wilde met het vuurwerk dat ik nog in bestelling had en niet kon annuleren een mooi oud en nieuw vieren. Het nieuws kwam niet echt onverwachts maar kwam desondanks toch zeer hard aan. Ik heb nu zeer veel gemengde gevoelens, mijn gedachten gooien mij alle kanten op. Ik ben er ziek van, geestelijk, dat wij zo hard genaaid worden door de regering. Alle beslissingen die tot nu toe zijn gemaakt zijn zeer dubieus te noemen. Het beleid dat nu nog wordt gevoerd staat totaal niet in verhouding met wat wij nu over corona weten. Ik twijfel oprecht over de waarheid omtrent dit gehele gebeuren. In het begin ging ik hier gewoon in mee, nu weet ik wel beter. Griep dat plaats heeft gemaakt voor corona. Ik wil benadrukken dat ik niet ontken dat mensen ziek kunnen worden, in bepaalde gevallen aan een beademingsapparaat moeten en er helaas ook doden zijn te betreuren. Maar mensen, bij griep was dit ook het geval. Hier ging in bepaalde gevallen ook mensen aan de beademingsapparaat en gaan er ook mensen dood. Ik wil hiermee alleen zeggen dat het er echt op lijkt dat griep een andere naam heeft gekregen en dat men dit nu gebruikt om alles er doorheen te drukken. Alle verboden, alle geboden, spoedwetten enz. Mensen verplichten een niet werkzame en niet medisch mondkapje te laten dragen, toe te geven dat dit ook niet voor medische doeleinden is bedoeld maar slechts het gedrag van mensen te beïnvloeden. Ja, ik voel mij helemaal genaaid. Ik geloof de regering niet meer, mijn vertrouwen in de regering is naar NUL gedaald.

Ja, dit is een klote jaar en wilde voor mijzelf, mijn gezin, vrienden en familie, op het eind van het jaar een lichtpuntje creëren. Maar ook dat heeft onze ellendige regering van ons afgepakt. Wat ze dus nu doen, na angst creëren, is dat ze de mensen totaal demotiveren. Ons helemaal total loss slaan, zodat we straks als makke schapen alles doen wat ze willen. Ben ik een complotdenker? Ja, dat ben ik, want complotten bestaan en ik ben er trots op dat ik kan denken, dat ik kritisch mag zijn en niet meega met de flow.

Zo eens met je,hoop dat veel meer mensen dit in gaan zien. Maak me zorgen over de toekomst.

Mooi staaltje kallek werk torr normaal lees ik zo'n lap inkt niet(ben geen lezer)maar dit was mooi maar ook deprimerend. Ik respecteer mensen die na regen zonneschijn zien,ik ben echter een glas half vol tiep en zie dit verbod als voet tussen de deur pffffff hoop op 2021 maar zie het somber in.

Iedereen heeft een verhaal na het vuurwerk, vuurwerk is mijn passie al van jongs af aan, opgegroeid met mijn buurjongens, en nog nu elk jaar komen we met oud en nieuw samen om net als vroeger vuurwerk af te steken.

De reden om de zorg te ontlasten is pure onzin, ik werk zelf in het ziekenhuis en afgelopen jaar hebben we 8 patienten mogen zien met vuurwerk, veelal kleine verwondingen, maar elke verwonding is er 1 te veel.

Het vroegtijdig afsteken van vuurwerk stoor ik me al jaren aan, al deed ik dit vroeger ook, maar nu ik meer levenslessen heb geleerd kijk ik hier toch anders naar. Ik sta ook te koken van woede en zou ook graag nu gaan steken uit protest, maar wat hier boven al wordt genoemd, je voet dan al de gekkies die tegen vuurwerk zijn. Dat houd me nog tegen. Maar met oud en nieuw om 00.00 uur zal ik toch nog iets afsteken.

Ik blijf zeker terug komen op dit forum, ben er elke dag wel even te vinden en zal ook komend jaar zo zijn. Hoop dat iedereen gezond blijft en zijn gezond verstand gebruikt.

Misschien kan er een keer als de tijd weer is om samen te komen een forum ontmoetingsdag georganiseerd worden! lijkt me leuk om het gezicht te zijn achter de personen die dezelfde hobby hebben als mij.

Gr Rick

Misschien kan er een keer als de tijd weer is om samen te komen een forum ontmoetingsdag georganiseerd worden! lijkt me leuk om het gezicht te zijn achter de personen die dezelfde hobby hebben als mij.

Lotgenotencontact heet dat ook wel...

Back
Bovenaan